Skuddår. -hva skal du gjøre i dag?

I dag er det skuddårsdagen. I følge tradisjonen kan jenter fri i dag. Hvis mannen ønsker å avslå, så skylder han janta tolv par hansker.

Så hva gjør jeg da? Her er en mulig strategi:

1. Gå ut i verden.
2. Fri til alle menn jeg liker.
3. Starte hanskebutikk? ;P Hehehe

...Eller jeg kan bli hjemme og kose meg med et fotbad foran tv'n, og dulle med fiskene mine... (Tror helst det)

Hva er din plan?
Hehe, jeg tror kvinner i dag ikke trenger noen skuddårsdato for å foreslå giftermål Ikke trenger det å være spesielt romantisk heller

Jeg for eksempel, er uvanlig lite romantisk til jente å være

Jeg husker da mannen min og jeg ble enige om å gifte oss. Det var en dag jeg satt ved stuebordet, og jeg hadde en hel bråta med forsikringspapirer og lignende spredd utover bordet. Tenkte å ta et raid og få orden på alt det der. Sønnen vår var 2 år på det tidspunktet, og som bare samboere måtte vi fylle ut et sinnsyk mengde papirer for å begunstige hverandre mht forsikringer o.l. Som gift går dette automatisk til ektefelle.
Jeg ble helt tullete av alle skjemaene, og irritert så sa jeg til mannen min:
"For et styr! Nei, dette gidder jeg ikke. Nå tar vi og gifter oss, så går alt dette automatisk!" Han sa "ja, det gjør vi", og sånn ble det.
5 måneder senere giftet vi oss på Den Norske Ambassaden i Madrid
Det var mitt valg og forslag å stikke til utlandet og ha en enkel vielse, jeg er som sagt lite romantisk og kunne ikke engang tenkt meg et hvitt kirkebryllup med alt det dillet (da hadde jeg heller latt være...)
Og mannen min var temmelig lettet over å slippe det, han også

Dagen i dag, til tross for at det er skuddårsdag, er egentlig en helt vanlig fredag for meg Jeg kom forresten til å tenke på at min bestefar, som har vært død i 30 år, hadde fødselsdag på skuddårsdagen.

Skal fri til kjæresten min, jeg.. Så får vi se da, om det blir hansker på meg! Gjør igrunnen ikke noe, sålenge jeg eventuelt kan få byttet dem i noe annet.
det blir i alle fall ikke noe frieri! det der med gifting har jeg prøvd før, og det virket ikke. Det varer mye lenger når man "bare" bor sammen og må ta ansvar selv forå holde det hele sammen, ikke innbille seg at noe er gitt. -er i alle fall min erfaring, men folk er jo så forskjellig.
Det blir heller en tur til nabobygda i ettermiddag, og der er det "fiskebutikk" (og da snakker jeg ikke om seifilet osv), og vi kunne ha bruk for en ekstra fin guppyhan for å styrke stammen, og hvem vet hva de har fått inn av nye saker når man først er der?
mona o
Hehe, jeg tror kvinner i dag ikke trenger noen skuddårsdato for å foreslå giftermål:-) Ikke trenger det å være spesielt romantisk heller:-)

Nei, det vet jeg jo... Men i dag har man en ypperlig anledning til å skaffe seg en masse hansker. ;P
Plussmedlem
Mange nervøse menn i dag, vil eg tru! Lukke til, modern!

Tone fekk sjansen etter midnatt i går kveld men greip ikkje sjansen, og i kveld skal ho på byen. Har ho planar om å fri i dag, er det neppe til meg!
Huff da, Holger, fikk litt vondt i meg.

Det er sikkert bare en vanlig fredag for Tone også Hun skal sikkert ikke ut å fri.

Ha en fin kveld
Plussmedlem
Hehe, takk for omtanken, Trine. Eg er rimeleg trygg på at ho ikkje er ute og frir ja!
Ble så inspirert nå at jeg gikk ned på kne og fridde promte da sambon kom inn døra. Han går i vei og kjøper 12 par oppvaskhansker i morra ;(
Auda, Astrid Det ble dyrt for han dette
(har'n bare godt av...)
samboeren min dro på julebord med firmaet sitt i dag han, så jeg sitter her alene på skuddårsdagen og får ikke fridd... får nok ringe han og si jeg forlanger noen hansker for dette ja.
Tante Astrid
Ble så inspirert nå at jeg gikk ned på kne og fridde promte da sambon kom inn døra. Han går i vei og kjøper 12 par oppvaskhansker i morra ;(

Og så oppvaskhansker, da... :0

Bakgrunnen til at man skulle få hansker, var at da kunne man skjule at man ikke hadde forlovelsesring... Syns jeg ser deg gående rundt med oppvaskhansker hele tiden... Da må han i det minste kjøpe sånne med fjærpynt rundt kanten... ;P
G&T
Det blir heller en tur til nabobygda i ettermiddag, og der er det "fiskebutikk" (og da snakker jeg ikke om seifilet osv), og vi kunne ha bruk for en ekstra fin guppyhan for å styrke stammen

Håper du husket å fri før du tok ham med hjem? Spørs vel om han hadde så mye valg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap