Hva slags fisk kan dette være da?

Inaktiv bruker
Arvet en fisk i går, som ser ganske så spennende ut.
Men jeg er litt usikker på om den trives i mitt akvarie.

Den svømmer ganske aktivt rundt på bunnen i går, jeg har sand i bunnnen, men i dag har den holdt seg mye i ro. Virker som den "furter" litt.

Noen som har noe som helst peil på hvilken fisk dette kan være?
Den er nærmere 10 cm lang..
Tror også det er en trådmalle. Men på bildene du la ut kan jeg ikke se en eneste gjemmeplass? Ikke en rot eller noe? Maller som dette vil sette stor pris på å kunne gjemme seg litt bort etter behov Kanskje det er derfor den sturer litt fordi den rett og slett føler seg litt utrygg?!
Ser jo nå at du har mange forskjellige maller -enda viktigere med gjemmeplasser...
Inaktiv bruker
Takk for tips!
HAr nå laget en fin stein hule i det ene hjørnet, flyttet plantene litt mer sammen endret den store rota slik at den nå skal ha flere steder å gjemme seg på.

Men er det ett problem med sandbunn når jeg har maller?
Pippi
Takk for tips! HAr nå laget en fin stein hule i det ene hjørnet, flyttet plantene litt mer sammen endret den store rota slik at den nå skal ha flere steder å gjemme seg på. Men er det ett problem med sandbunn når jeg har maller?

ikke noe problem å ha sand, heller en fordel mener jeg da
Pippi
Arvet en fisk i går, som ser ganske så spennende ut. Men jeg er litt usikker på om den trives i mitt akvarie. Den svømmer ganske aktivt rundt på bunnen i går, jeg har sand i bunnnen, men i dag har den holdt seg mye i ro. Virker som den "furter" litt. Noen som har noe som helst peil på hvilken fisk dette kan være? Den er nærmere 10 cm lang..

Pictus malle-pimelodus pictus.Flotte fisker.har 3 av dem sjøl.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap