Veronica's tråd (side 5)

Å disse var kjempe stilige og fine
Flyttet over 3 store eplesnegler i 15literen i dag, i håp om sneglebabyer. er halv vannstand og liten vannstrøm i karet.
Verdiene er:
Ph - 7,5
Gh - 5
Kh - 6
Og null nitrit.
Får håpe du får egg snart nå. Det er sikkert gøy å se eggene å utviklingen.
Hvilke farger har du på disse?
Kan du legge ut bilder av dem og akvariet?
Hvor mange cm er dine du prøver med nå, fra front til baken/ til snurren bak?
Bilde av dem finner du litt lengre bak i tråden. De er blå, lys blå, ca 3,5 - 4cm store. Kan legge ved et bilde av alle tre, selv om jeg har postet det før

Fikk 20+ sandsnegler av ei venninne i dag. 5 Cherrbybarber, 3 hunner og 2 hanner. Samt en dunge med planter.
Masse vallisneria arter(Vanlig Skruvallisneria - Vallisneria spiralis "Tiger",
Vallisneria nana, Vallisneria americana "natans",
pistia og polysperma.)

Tusen takk til Luna88!


Har så mye planter nå, at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alt! 15 literen begynner og bli ganske full nå med overskuddsplanter, samt 20 literen. Kanskje det er nå jeg skal finne en unnskyldning for og fikse 63 literen og sette den opp? Hehe:P

Ang Vasspest, så spretter de opp her. Har ett tonn avleggere allerede og kniper nye hver dag omtrent.

Skal i morgen og fikse dekkglass til 15 literen. Målene jeg skal bruke er: L: 29,2cm B: 16,3cm og 3-4mm tykt. Skal kuttes på skrå på 2-3 av hjørnene slik at jeg får ut ledninger, kan fore og slikt. Må ha to dekkglass til 63 literen min, og den som står hos mamma også, men haster mer til 15 literen, enn de andre.
Ja da har du en god grunn for å starte 63 litern hvis du har plass og bil ha flere akvarier oppe.

Det var store fine eplesnegler du ha, det var ca den str jeg ha på mine som døde for litt siden. Kan være ektozon saltet som gjor at dem døde for det ha jeg i akvairet.
Fikk en hyggelig telefon i dag av min mor
Den ene Korall Platyen hun har, har vistnok sluppet masse yngel. Så hun var helt i 100 og lurte på hva hun skulle gjøre nå "Ka gjør æ nu!!?? Det e jo fult a små minifisk her!" Hehe:P Så forklarte henne hva hun skulle gjøre, så nå er hun helt frelst på akvarier. Fikk beskjed om å skaffe henne enda et!
For en hyggelig glad melding Så du må nå kjøpe henne et til akvarium nå? Er hun her på forum så jeg kan besøke hennes profil?
Hehe, er på leting etter ett til kar til henne, ja. Hun er ikke medlem her på forumet. Hennes kar ligger på min profil da de teknisk sett er mine, men kun er på for hos henne

Har bestillt 10stk eplesnegler og sandsnegler fra Fisken Magnus her på forumet, så får vell dem i posten iløpet av uken eller noe slikt. Små gule eplesnegler

Har også satt inn en innvendig bakgrunn i 15 literen, mangler kun og finskjære den, samt silikonere den på plass. Vurderer HMF filter i 15 literen, men er ikke helt 100% sikker. Tror jeg holder meg til Fluvalene mine foreløpig^^

[External Image]

Ett lite bilde av en reketrio Blå reke - Neocaridina sp. blue

[External Image]
Avatar
Hei psykfallet!
Det er en ting jeg har lurt på lenge! Har du dvergpappygøyer? Har hatt samme selv, så det er alltid koselig å se forumsavataren din
Jeg hadde to stykker før, men måtte kvitte meg med de pga bråket og en husvært som ble litt lei:/ Skjønne fugler, men fy de bråker!
Psykfallet
Tusen takk til Luna88!


vær så god

skal forresten hente akvariumet på fredagen så da får du flere cherrybarber, og planter om du finner plass til dem :P kan gjerne ta i mot vasspest om du har for mye :P
Hehe den er god! Kniper avleggere så og si hver dag nå
Fikk en dunge sandsnegler i posten i dag, så nå begynner det og ta seg opp her Skal dra på en liten dyrebutikk turnè i dag, så må vell komme meg avgårde:p
Ble det noe på deg a i dyrebutikken?
Hehe *tenker koffert* neida, ikke noe annet enn sikling på noen Pangio åler og 300gram kattemat. Kjekt når butikkene deler ut prøvepakker på for.

Skal tilbake i morgen og kjøpe 2-3 pangioer, samt innom en annen butikk her i byen.
Hehehe

Akkurat, kjekt når dyra kan prøvesmake også.. Du finner jo fort ut om det faller i smak eller ikke
Jepp, likegreit og venne kattungen til litt av hvert. Så blir han kanskje ikke så kresen av seg som voksen. Gjelder forsåvidt fiskene også, for variert så blir de så glade:P
Sånn der var man hjemme etter en tur hos min kjære mor. Har vært på helgebesøk der og sjekket hvordan det sto til med 63 literen min, som er der. Var masse små nurk av noen Korall platy yngel + at plantene hadde vokst en del

Legger ved noen bilder.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap