Platy (nybynner)

Hei!
Æ e helt nybynner når d kommer t akvarium, så håpe at d e nån som kain hjælpe mæ..?

Har skaffa mæ 3 platy ( 2 hunner og 1 hann). Dæm ser ut som dæm trives vældi godt i sitt nye hjæm... leke å hærje me hværandre (trur æ), så æ lure på om dæm har nå spess "parringslek" eller spess oppførsel?
Det er relativt enkelt å få platy til å formere seg, så tror du kan vente deg unger ja Hos meg ser jeg bare at hannen på en måte følger etter hunnen å gnikker seg mot henne. Er ganske fersk med platy selv da :p Men det er det jeg har oppfattet vertfall har en hanne å tre hunner selv )
Så utruli speinnanes Vet du om dæm lægg ægg eller føde levanes yngel? Går d lang ti fra dæm parre sæ t d bi onga?
Hvis du ser i fiskebasen på platy (eller Xiphophorus maculatus på latin), vil du finne en oversikt over 171 som har registrert oppdrett på denne platyen. Kanskje du finner noe hos en av dem?
Det kommer dessuten opp 1819 innlegg i forum som inneholder ordet platy. Søker du på platy og yngel, er det fortsatt 404 innlegg.
De er levendefødere. Yngel liker godt å få artemia når de er små, men vil tidlig kunne ta finknust flakfor, så hos oss får den det bare om det er andre yngel samtidig som må ha artemia.
takk takk... no e d væll bare å veinte i speinning....
Har hørt at det kan gå opptil 70 dager da, men er sikkert litt forskjellig De føder levende unger ja, spennende er det nok Har selv en liten guppyyngel som svømmer rundt nå, gleder meg selv til platyyngel )
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap