Lissi`s akvarieverden=) (side 6)

Mer bilder av Apistogramma baenschi=)
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fler bilder=) (jeg synes det er kjekt med bilder)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hadde nesten glemt å legge ut bilder av sånn som røttene står nå=)

Før..
[External Image]



Etter..
[External Image]

[External Image]
Solid Javamose du har fått deg der.
Håper min blir like stor etterhvert.
Flotte bilder, nydelige Scalarer. Hvor gamle er de?
Ciklide
Solid Javamose du har fått deg der. Håper min blir like stor etterhvert. Flotte bilder, nydelige Scalarer. Hvor gamle er de?


Takk takk=)

Hmmm, når det hjelder alderen på scalarene så er jeg veldig usikker.. Kjøpte dem for ca 1 mnd siden +- og da hadde de nettopp komt inn i butikken.. Jeg vet ikke hvor gamle scalarene er når de leveres til butikkene, vet du det??
Hei Spent på å høre hvordan det gikk etter du bytta til sand. Har PH gått ned? Sliter jo med det samme i min 54 liter med rådasand, så spent på om det er sanden eller andre faktorer.
liv_65
Hei :-) Spent på å høre hvordan det gikk etter du bytta til sand. Har PH gått ned? Sliter jo med det samme i min 54 liter med rådasand, så spent på om det er sanden eller andre faktorer.


Hei, den har sunket litt hvertfall=) Har ikke målt i går eller i dag, men skal måle snart.. Må bare få gitt lillemann middag først
Woho, PHen har sunket og ligger nå på 7.0, så det hjalp visst og bytte til biltemasanden=) Har torvfiltrering også i dette karet pga jeg vil ha PH på rundt 5-6 pga dette skal være apistogramma kar=)
Vurderer å bytte jeg også. Kan egentlig ikke skjønne at rådasanden skal dra opp ph, men det kan jo virke sånn. Har prøvd torv, men det så ikke ut til å hjelpe hos meg i alle fall. Mulig jeg ikke brukte nok. Mitt ligger heldigvis ikke høyere enn 7 - har 3 apistoer der - trifasciata så det er nok i overkant. Skulle gjerne hatt ned til 6,5 i alle fall.
liv_65
Vurderer å bytte jeg også. Kan egentlig ikke skjønne at rådasanden skal dra opp ph, men det kan jo virke sånn. Har prøvd torv, men det så ikke ut til å hjelpe hos meg i alle fall. Mulig jeg ikke brukte nok. Mitt ligger heldigvis ikke høyere enn 7 - har 3 apistoer der - trifasciata så det er nok i overkant. Skulle gjerne hatt ned til 6,5 i alle fall.


Nei jeg kunne heller ikke forstå at rådasanden gjorde at PHen var så høy, men jeg har ingen annen forklaring på det hvertfall.. Hehe.. Uff ting skal jammen meg ikke være lett..
Absolutt ikke Heldigvis er biltemasand billig og også den aller fineste, så noe dårlig bytte er det jo ikke uansett. Tror nok jeg hiver meg rundt og bytter snart jeg også. Er jo ganske påfallende at jeg har fra 6.2 til 6.5 i alle de andre karene (unntatt prinsessene) og 7 i dette.
Lissi87
[QUOTE=Ciklide]Solid Javamose du har fått deg der. Håper min blir like stor etterhvert. Flotte bilder, nydelige Scalarer. Hvor gamle er de?


Takk takk=)

Hmmm, når det hjelder alderen på scalarene så er jeg veldig usikker.. Kjøpte dem for ca 1 mnd siden +- og da hadde de nettopp komt inn i butikken.. Jeg vet ikke hvor gamle scalarene er når de leveres til butikkene, vet du det??
Ok. Tenkte kanskje du hadde drettet dem selv sjø.
De ser ikke så store ut. omtrent på størrelse med mine da jeg kjøpte dem. Nettopp fått "scalare-formen". Hehe.
Jeg tipper de er rundt to, kanskje 3 måneder. Men er ikke 110% sikker.
Mine har ihvertfall vokst godt siden jeg fikk tak på de.
Spesielt èn har blitt stor.
liv_65
Absolutt ikke :-) Heldigvis er biltemasand billig og også den aller fineste, så noe dårlig bytte er det jo ikke uansett. Tror nok jeg hiver meg rundt og bytter snart jeg også. Er jo ganske påfallende at jeg har fra 6.2 til 6.5 i alle de andre karene (unntatt prinsessene) og 7 i dette.


Ja jeg hadde jo fra 5.0-7.0 i mine kar utenom dette som var på 8.0-nesten 9 av og til.. Så ja, jeg er glad for at jeg byttet
Ciklide
[QUOTE=Lissi87][QUOTE=Ciklide]Solid Javamose du har fått deg der. Håper min blir like stor etterhvert. Flotte bilder, nydelige Scalarer. Hvor gamle er de?


Takk takk=)

Hmmm, når det hjelder alderen på scalarene så er jeg veldig usikker.. Kjøpte dem for ca 1 mnd siden +- og da hadde de nettopp komt inn i butikken.. Jeg vet ikke hvor gamle scalarene er når de leveres til butikkene, vet du det??
Ok. Tenkte kanskje du hadde drettet dem selv sjø.
De ser ikke så store ut. omtrent på størrelse med mine da jeg kjøpte dem. Nettopp fått "scalare-formen". Hehe.
Jeg tipper de er rundt to, kanskje 3 måneder. Men er ikke 110% sikker.
Mine har ihvertfall vokst godt siden jeg fikk tak på de.
Spesielt èn har blitt stor.

Okey, ja det kan godt stemme at de var så unge når jeg kjøpte dem=) De er vel rundt 4mnd nå og vokser seg stadig vakrere=) Har egentlig aldri forstått hvorfor folk likte så godt scalarer, men nå etter jeg har hatt noen så begynner jeg jo å forstå hva folk ser i dem. De er jo kjempe vakre og har den kule personlighetene=) Scalarer er nok noe jeg alltid kommer til og ha=)
Skal prøve å bytte over helga Blir spennende å se effekten på PH hos meg også Hva er PH på kranvannet hos deg?
Jeg kan ikke si meg mer enig med deg!
Spesielt den ene fargevarianten du har, på bilde nr 2 i post 97 synes jeg er utrolig fine.
De som minner litt om den "naturlige" varianten med mørke striper etter sidene.
Har selv en som ligner litt på denne varianten.

Jeg leste ett sted at Scalaren er en av de smarteste akvariefiskene, og at den kan bli smartere enn enkelte dyr.
(Nå skal jeg ikke påstå at dette er fakta, men det forundrer meg ikke!)
En nydelig fisk ihvertfall.
liv_65
Skal prøve å bytte over helga :-) Blir spennende å se effekten på PH hos meg også :-) Hva er PH på kranvannet hos deg?


Sist jeg målte, for ca 2-3 dager siden var den på nesten 9, så den er høy her ja.. Tror de har skrudd opp Phen pga føler vannet smaker anderledes nå enn det gjorde i vinter.. Men ikke vet jeg:P Du får gi beskjed om hvordan PH effekten blir hos deg etter du har skiftet sand
Ciklide
Jeg kan ikke si meg mer enig med deg! Spesielt den ene fargevarianten du har, på bilde nr 2 i post 97 synes jeg er utrolig fine. De som minner litt om den "naturlige" varianten med mørke striper etter sidene. Har selv en som ligner litt på denne varianten. Jeg leste ett sted at Scalaren er en av de smarteste akvariefiskene, og at den kan bli smartere enn enkelte dyr. (Nå skal jeg ikke påstå at dette er fakta, men det forundrer meg ikke!) En nydelig fisk ihvertfall.


Ja er helt enig om at de er de fineste.. Har begynt og få sansen for de som er helt svarte også, de er utrolig kule=)

Ja det tviler jeg ikke på, de virker jo ganske smarte da
Lissi87
Du får gi beskjed om hvordan PH effekten blir hos deg etter du har skiftet sand;)


Det skal jeg gjøre
Da holder sommerfugl ciklidene på med egglegging igjen.. Vurderer og ta ut eggene, men siden jeg ikke har fått tak i methylenblått enda så er det vel ikke vits å ta de ut for da vil de vel bare mugle???

Jeg lurer på om apistogramma paret mitt har lagt egg en plass rundt der med røttene. Hua er mye borte og gjemmer seg og hannen også holder seg mye rundt i det området.. Hadde jo vært kjempe kjekt med apisto yngel
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap