Lissi`s akvarieverden=) (side 7)

Nå har jeg nettopp sitt på lek hos sebra ciklidene, veldig fasinerende og se på.. Det er så utrolig kult og få se lek hos ciklider, jeg blir bare helt fasinert og bare sitter der og følger med.. =)
Da har sebra yngelen blitt frittsvømmende.. Det kreler jo med yngel, og sebra hua er travelt opptatt med og prøve og holde dem inni kokosnøtt hula=) Hua går alene med yngelen i en 80liter, men hun skal snart flyttes over i 248literen igjen, venter noen dager til Her er noen dårlige bilder av yngelen og hua.. Alle de hvite prikkene er yngel=)
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Litt mer bilder=)
Sebra mamma passer på=)
[External Image]

Her plukker hun opp de som har stukket av:P
[External Image]

Det kryr med yngel
[External Image]
Lissi87
Litt mer bilder=) Sebra mamma passer på=) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_080607163922_1.jpg[/IMG] Her plukker hun opp de som har stukket av:P [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_080607163923_2.jpg[/IMG] Det kryr med yngel [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17411_080607163925_3.jpg[/IMG]


Hvorfor ska du flytte henne, hun vil ikke spise egen yngel. Og de lærer av mor. så er det rette navne elfenbenciklide og er en oppdrettsvariant av sebrsciklider,så du vil få begge farver hos yngel.
Jada Tante=) Eg vett d hette elfenbenciklide, men kom bare iche på d når eg skreiv d..
Okey, men då får hu bare gå me yngelen hu då
Weee
I dag har jeg blitt den heldige eieren av 8stk nyyyydelige corydoras schwartzi De skal gå i 248literen foreløpig, tenkte å ha dem i 80literen senere når sebra yngelen er store nok til og flytte hjemmefra.. Tenkte de 8 vakre skapningene skulle få gå der alene, eller kansje sammen med en rolig stimfisk av noe slag=) Bare til og komme med forslag til hva de kan gå sammen med=)

Jeg klarer ikke skrive mer nå, jeg bare mååååå gå å studere de vakre coryene

Snakkes
Her er et dårlig bilde av de vakre coryene=) er de ikke fine vel?
[External Image]
Wee
På torsdag får jeg 2stk L104 (panaque maccus) og 1 CT kampfisk hann + 50planter.. Var ikke akkuratt dyrt heller, 250kr for alt, det er jo ingenting

Ellers er det ikke så mye som skjer her hjemme. Sebra yngelen spiser og vokser og jeg kan nå begynne og se antydninger til striper på de små kroppene deres, de er jo bare såå søte I morgen blir det vannbytte i 80 literen og 140literen og på onsdag eller torsdag blir det vannbytte på de 3 andre(22,50 og 248literen)

Har forresten ommøblert i 50literen og skiftet til biltemasand, før var det blanding av svart rådasand og biltemasand, men nå er det bare biltemasand oppi.. Så har jeg flyttet rekene fra 50literen over i bolla, så nå håper jeg på reke babyer=)

Bilde 1, sånn var 50literen før.
bilde 2, sånn er det nå.

[External Image]

[External Image]
På torsdag var jeg og tante Brit på sirevåg og hentet fiskene og plantene vi hadde bestilt=) Jeg hadde bestilt 2 panaque maccus, 1 ct kampfisk hann og 50 vallisneria planter.. Brit hadde bestilt løvehode ciklider, ct kampfisk hann, ciklide gress og noe til..

I går skiftet jeg mye vann i 248literen og ommøblerte litt og plantet vallisneriaen sånn jeg hadde planlagt=) Syns det ble ganske så bra nå ja=)

Bilde 1: før jeg fikk plantene
Bilde 2og 3: torsdag etter jeg hadde plantet midertidlig.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Sånn ser det ut i 248literen i dag

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hei, ser du har flyteplanter.
Er du plaget med at disse sprer seg veldig?
Vurderte noen flyteplanter i 155 liter'n min men har lest at de fort gror igjen.
Hva er din erfaring med dem?
Ciklide
Hei, ser du har flyteplanter. Er du plaget med at disse sprer seg veldig? Vurderte noen flyteplanter i 155 liter'n min men har lest at de fort gror igjen. Hva er din erfaring med dem? :)


Ja de sprer seg fort, men jeg pleier gi bort det som blir for mye eller så kaster jeg det.. Synes det er fint med flyteplanter pga det blir en mer dempet belysning akkuratt under flyteplantene og det synes jeg er kanon fint=) Så jeg angrer ikke på at jeg har det nei=)
Ok. Lurer som sagt på noe som f.eks Andemat.
Hva er det du har?
Tror andemat er den værste.. Jeg har salvinia mimina(tror det skrivs sånn) og den synes jeg er veldig fin=) Den sprer seg fort hvis strømmen i akvariet er sånn at plantene holder seg på 1 side og ikke flyter rundt i akvariet(hvis du forstår?)
Ok. Jeg burde kanskje styre unna andematen da.
Tenkte bare det at andemat finner man jo ofte rundt om i naturen her også.
Men det ville kanskje blitt tøft for den å stille seg om temperaturmessig.
Veldig flotte kar du har her Lissi. Kunne nok vært å fått noen av dem hjem :P

Men er det slik hos deg at kara med hvit bakrunn får alger bak og karet ser mer gult ut? Har merka det hos meg. Men algene er sikkert snart borte pga. eplesneglene. Tror det kan være noe av det som gjør det. vet at det vokser alger der for det funker som en reflektor og algene like vistnok å vokse den veien lyset peker. Derfor har de valgt bakruta..

Håper da det ikke er slik hos deg.
Men kossen går det med mamma sebra å gjengen?
Tusen takk=)

Nei jeg har ikke merket noe til alger på glasset der det er hvit bakgrunn, men jeg har jo eplesnegler så det er sikkert grunnen=)
Nå er det bare 140literen som mangler bakgrunn, fikk skaffet sånn plakat til de andre kara ganske billig så sier jo selvfølgelig ikke nei til det Plakatene blir byttet ut senere en gang når jeg får råd til innvendige bakgrunner eller at jeg lager en bakgrunn selv=)

Jo det går bra med mamma sebra(eller hun er vel egentlig elfenben da:P)og gjengen=) Byttet nettopp 7 sebra (hvite) yngel i 7 blå acara yngel og dem går nå sammen i 80literen og mamman er tilbake i 248literen=)

Har ommøblert ganske mye på fiskene og de fleste fra 140literen(alle utenom cory og maller) er nå i 248literen og et sebra ciklide par har flyttet inn i 140literen.. Dagen etter at jeg flyttet dem så la de egg så nå er det snart enda flere sebra yngel=) Weee, alltid kjekt med yngel=)
Jeg tror algene forsvinner nå når jeg og har fått epler. Er det hun her du bytta med? Jeg har blå acara derfra. De er nydelige.

Så kjekt med masse yngel hos deg. Prøve å få solgt mine deguser sånn eg kan få litt fleire fiskar i plassen.
EivindG
Jeg tror algene forsvinner nå når jeg og har fått epler. Er det [URLBLOCK1] her du bytta med? Jeg har blå acara derfra. De er nydelige. Så kjekt med masse yngel hos deg. Prøve å få solgt mine deguser sånn eg kan få litt fleire fiskar i plassen.


Ja algene dine forsvinner nok når du får epliser=)
Ja det var hun jeg byttet med ja=)

Ja det er kanon kjekt med yngel=)
Deguser er jo kanon herlige=) Vi måtte nettopp kvitte oss med hetterottene pga de begynte å bli gamle og grettne og begynte å bite:/ Kan jo ikke risikere at de biter han lille på 10mnd, så vi bestemte oss for å få de avlivet
Du burde prøve deg på marsvin. De er jo bare herlige. Har 3 dulter selv. Løper å hyler til alle kanter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap