Pris på corydoras duplicareus - overpriset?

Kjøpte forrige helg en gruppe på 6 stk. Corydoras duplicareus. Prisen var iflg selger 198 Kr. Dette synes jeg var meget dyrt!. Etter å ha poengtert dette noen ganger ble prisen satt ned til 150 Kr pr.stykk.

Er det vanlig at denne arten går for rundt 200 Kr?

Tenkte jeg skulle øke denne med noen individer til, men med den prisen må jeg vente leng, lengere enn lengst...
Plussmedlem
Merket meg denne prisen selv i dag. Det var på Strømmen Storsenter, tror jeg.
Denne Buddy-butikken er jo i utgangspunktet ikke billig, men har jo ofte fin fisk.
Synd du ikke bor i Stavanger, så kunne du kjøpt Corydoras duplicareus av Helge Waldeland til kr 50,-. Ikke helt voksne eksemplarer, men allikevel...
Det var en altfor drøy pris, synes jeg. Den arten er ikke sjelden eller vanskelig å drette, så det er egentlig ingenting som skulle tilsi at den skulle være så svinaktig dyr.

Sa de noe om fiskene var viltfanget eller ikke?

Jeg ga 129 kr stk for mine voksne, viltfangede C. adolfoi for tre år siden. Men C. duplicareus er nok litt vanligere i handelen, tror jeg, så de burde jo ikke være dyrere.
Det ble ikke opplyst om de var viltfanget eller ikke, tenke heller ikke på å spørre dessverre.

De jeg kjøpte er ikke voksne individer, ganske små ennå. Jeg fikk jo sjokk når han opplyste om prisen, men jeg syntes de var så nydelige så jeg klarte ikke å la være å kjøpe de allikavel...og det er vel akkurat slike kunder som meg de vet de får solgt til (til og med, med en slik pris).

Men...tenkte jeg skulle høre litt her inne slik at jeg har "noe å komme med" dersom jeg ved en annen anledning skal utvide flokken. Ønsker ikke å betale mer enn nødvendig . Siden dette er mine første Corydoras så hadde jeg ingen aning om hva disse gikk for å butikken.
Simgirl
De jeg kjøpte er ikke voksne individer, ganske små ennå. Jeg fikk jo sjokk når han opplyste om prisen, men jeg syntes de var så nydelige så jeg klarte ikke å la være å kjøpe de allikavel...og det er vel akkurat slike kunder som meg de vet de får solgt til (til og med, med en slik pris)


Jeg også er litt slik, måtte "redde" en stakkars liten adolfoi fra en dyrebutikk, han hadde tydeligvis gjemt seg for han var helt alene med store fisken (ikke passende cory selskap i det hele tatt). Den betalte jeg 199 kr for, senere fikk jeg tak i 4 voksne og 2 unge adolfoier til til 135 kr stk. Det ble en litt dyr gruppe tilslutt, men jeg bare måtte!

Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap