Bettina du spurte meg om noe i den forrige tråden?:-) (side 3)

Jon M
[QUOTE=Jørgen Lund]har fullvoksene scalarer men det er så dyrt for corydoras i harstad desverre..



Corydorasene her i Harstad er nå ikke så dyr.
De koster fra 50-200kr
men har ikke så mye penger...
Hvordan får du råd til diskus,akvarie og alt det forèt du har.
sånn ca. 20 bokser.
det kommer sikkert til og råtne før du får brukt det opp.
Adriano
Hvordan får du råd til diskus,akvarie og alt det forèt du har. sånn ca. 20 bokser. det kommer sikkert til og råtne før du får brukt det opp.

20 bokser nei!!!!! det hsr jeg ikke... du kan ikke si det uten at du har sett foret mitt..... jeg har noen forbokser fordi jeg trenger det....?????
hei kesol? er det du som jobber på dyrebutikken på amfi bothner i byen?
Hei! min far hadde lyst til at jeg skrev et spørsmål om discus.(han trodde ikke på meg):
ikke sant discus skal ha større kar enn det di har nå hos meg!
di går jo ikke sammen med alle di andre tetraene mine jeg har discus bør være i et stort kar! svar her så får faren min se
Til discus anbefales det "størst mulig"akvarium. Har flere steder hørt at 50 liter pr voksen fisk er en tommelfingerregel. (Til medisinering, karantene og leks-kar kan det brukes mindre kar.)
Selv har jeg syv stk i en 400-litring.
Hovedgrunnen til at det anbefales store kar er for å kunne gi stabile og gode vannverdier og vannkvalitet. God filtrering og gode vannbytterutiner er minst like viktig som størrelsen på karet.
Jeg har et Eheim 2128 og et Eheim 2078 til å ta seg av filtreringen. Dette, kombinert med bytte av 100 liter vann fem dager i uken, gir fiskene mine perfekte forhold og de holder seg friske og raske og vokser godt.
Takk for raskt svar skal vise pappa
Du kan be han lese på profilen til diskus i fiskebasen her på Akvaforum.
Der står det at f.eks. 6 voksne diskus bør ha minst 325 liter.
Jeg har 5 ungdommer i en 325-liter og synes faktisk at det er lite. Discus trenger plass. De blir store og de er følsomme på vannkvaliteten. Jeg ville ikke hatt dem på mindre plass enn det mine har i dag. Men det er ut fra hva jeg personlig synes når jeg ser på mine.
jeg synes faren min er frekk... han sier da får vi heller drepe/kværke discusene.... hmmm...
Er vel bedre å selge dem da vel
Kanskje ha noe annet som ikke krever slik plass.
ja men er så glad i dem kan nesten ikke flytte di.... andre måter? han tror ikke på noe av det dere skriver jeg er litt sint på ham..
Er vel ikke problem å få solgt discus? Men du kan jo ha 6 stk i 325 liter, uten å gå så drastisk til verks som å bare kvitte seg med de....
voksne er gjerne sånn, de vil alltid ha rett. ber selv min mor bytte vann minst en gang i uka, det er iallefal 2 mnd siden jeg sa det første gangen, tror du hun gjør det??
skal få han til og lese dette grundig håper han skjønner det.. han vil heller ikke selge discusan`...
Det er jo såklart din fisk, men med din alder regner jeg med at det er far som sitter med utgiftene, ikke rart han ikke har lyst til å legge ut til enda et kar. Men du får jo overtale han med at du skal bli flinkere hjemme og hvor bra dette er for ansvarsfølelsen din og bla bla. Gå gjerne på og kjøp stoooort med en gang. Bedre det enn 30 småkar.
Hei Jørgen. Det lureste er nok å få faren din til å bli hekta på diskus. Da er dere 2 om oppgaven...
ja.. han sa at jeg kunne få fisk istedenfor akvarie men jeg har jo overfylt fra før.... vanskelig og få han hekta på discus?
evoT det hørtes ut som en god ide, gi faren din en side her inne, som han kan skrive om fiskene "sine" kanskje han da blir hekta, er farlig her på af vettu. Litersyken smitter som et usynlig virus gjennom dataen og over på den som leser.
Han sier han ikke har råd... han tjener 1000 om dagen noen ganger 2-3000
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap