Er flekket pansermalle en stressete/hyper art?

Kjøpte en gjeng (6 stk.) med Flekkete pansermaller i går. Siden da har det forundret meg at de er så mye i vigør. De svømmer hit og dit, opp og ned, og bruker faktisk mye tid i midten og øverste del av akvariumet (trodde de var bunnfisk ).

Må innrømme at de stresser meg litt....den andre arten jeg har er rolig og driver med sitt på bunnen. Trodde ikke det ville være noen forskjell på Flekkete pansermaller.

Kan noen gi meg litt feedback på hvordan dere opplever denne sorten?
Det er ganske vanlig at coryer "tar litt av" når de flytter inn. Jeg har opplevd det med ca halvparten av coryartene jeg har kjøpt inn. Enten fyker de rundt som gale eller så ligger de under roten og eikeblader og nekter å vise seg på flere dager... Men det jevner seg ut etterhvert
Jeg har to arter i vært sitt kar.

Kar 1 med C. Panda...disse er over alt og mye i mittsjiktet...spiser av bladene på plantene etc...må være noen små dyr de gafler i seg hehe.

Kar 2 med C Sodalis....disse er fryktelig sky...kommer bare frem fra hjemmestedet sitt når det er mørkt..så må kikke nøye for å finne dem. de ligger å sløver hele tiden hehe

Så noen arter av coryer er nok litt mere hyper enn andre ja

hehe...men det er forskjell på hyper, og hyper!. Jeg sater på at de vil roe seg etterhvert, jeg håper virkelig det, da jeg ikke er så glad i fisk som stresser rundt.

Kom gjerne med flere erfaringer om denne arten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap