Du vet du er en akvaholiker når... (side 2)

Aggi
[QUOTE=Kjell Begby] Hjälp ;-)

Samme her.... Hjelp!
Starte AA-gruppeterapi? Det blir vel som å skvette vann på gåsa... ;P

Tror det skulle bli en stor grupp!
"...Hei, jeg er Magne...(Hei, Magne)...Jeg er...Akvarist..."

(Ny sig.)
(mangler)
"...Hei, jeg er Magne...(Hei, Magne)...Jeg er...Akvarist..."

Minner meg veldig om mitt aller første møte i Bergen akvarieklubb.... Som forøvrig bare er noen uker siden....
fase 1: ...du gir opp den godt betalte jobben din for å studere akvakultur...

fase 2: ...du ta studiet ditt som alibi for å flytte fra heimatlandet ditt for å være i norge som er verdens leder inn i fiskebransjen...

fase 3: ... du river ned huset ditt, som har etter din meining ett konstrusjonsfeil. Du ta opp en skyhøgt banklån som du aldri vil klare å betale tilbake, bygger ett akvarium som likner meir på ett badeland og bygge nye huset rundt dette. Det er sluttfasen.

Du trenger ikke hjelp lenger!
Du oppsøker andre proffe akvarister når du er på husjakt, bare for å kunne få mest ut av hobbyen.... -Finnes det noen rimelige boliger til salgs på sollund, Michael? ;D
Kun masse ledige tomter, men da sparer du deg husrivingen og kan begynne på akvariebyggningen med engang. Er det lurt, eller?
Hehehe.... Grunnmur på 200 kvm, lime opp en firkant med glass rundt kjellertrappa, og så fylle utsiden av glasset med vann.... -Voila! Et eneste digert kjellerakvarium....
Michael Niesar
fase 3: ..., bygger ett akvarium som likner meir på ett badeland og bygge nye huset rundt dette.


Få se, få se! Bilder! #sikle sikle#
Må se bilder nååå!
Sier til alle du besøker selv om det er første eller ente gangen man er der: Du verden det hjørnet der ville blitt fint med akvarium, et akvarium ville gjort det mye lysere og triveligere her altså. Fisk, fisk, fiiiisk.
Ditt beste sjekktriks er: skarru værra me meg hjem og se på fisken min.
*blunke blunke*
Rart hvor klar man plutselig blir i hodet når man begynner å tenke på fiskene der hjemme.
- Når den eneste sjekkereplikken du kan komme på er: -Skal vi leke?
När man vaknar kl 04 och byter vatten...
vaknade kl 04 och tänkte ...jag skall ju hämta nya fiskar idag ...måste byta vatten så att jag inte stör de i morgon (söndag brukar vara den stora vattenbytar dagen)......Så det gör jag nu..... INTE BRA!

Skall åka ca 45 mil för att hämta de enkel väg.
åker till Växjö Sverige.........
Fikk mistanke om at kona var akvaholiker da jeg tok henne med til NordNorge på bilferie. Hun plukket så masse steiner at bakdekkene på bilen var utslitt når vi kom hjem.
Kjørte en senket BMW Touring, med nye dyre dekk, de gikk på ståltråden når vi kom hjem. Det ene dekket eksploderte ca 1.5 mil før vi var hjemme igjen.
Så er det å være akvaholiker.
Du vet du er Akvaholiker når: Du tenker at alle barna kan dele rom så du kan få eget akvarierom
Du vet du er akvaholiker når:

-du tar deg selv i å sitte time etter time å stirre inn i tanken, istedet for å se på akkurat det tv-programmet du før åndet og levde for

- når bikkja ligger å stirrer på at du stirrer på akvariumet...(trenger bikkja tur...?)
..når du kan estimere volum på et kar, uten målebånd og kalkulator....
...du bare innom Akvaforum og andre favorittfiskeforum om morgenen, uansett hvor travelt du måtte ha det.

...når utsagnet "nå går jeg og legger meg" i virkeligheten betyr: "Nå skal jeg skravle en time på AF, så en time på the Puffer Forum, så ta en times tid med vannskifter, og hoppe til sengs. Hvis jeg ikke trenger en dusj etter jobbingen i tillegg, da..."
Du vet du er en akvaholiker når...

....når internett-tilgangen plutselig blir brutt, feil på nettet, og du opplever reelle abstinenser etter bare en dag uten Akvaforum!

Du vet du er en akvaholiker når...
....når ditt motto er blitt "En dag uten fiskeprat er en dag uten mening!"
Du vet du er akvaholiker når...

...du ikke tør å være ute i sola mer enn 8 timer daglig av frykt for at det skal vokse alger på deg.

...du foreslår for din bedre halvdel at man skal åpne en flaske artemia etter barna er lagt for å se om man kommer i "lekshumør".


DSG
Du vet du er Akvaholiker når: Du tenker at alle barna kan dele rom så du kan få eget akvarierom :)


Hehe, har selv begynt å legge planer for barnerommet når datteren flytter ut om en... 14-15 år.
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap