Du vet du er en akvaholiker når... (side 34)

Galemor
Når ikke akvarist vennene dine begynner å klage på andemat etter du har vært på besøk. O.o

Haha!
Kjenner til den..

Når du finner andemat på osten din. Og i dusjen.. og i stolen.
Plussmedlem
Jeg må jo ha en inntektskilde for å få råd til å drive hobbyen, så inntil videre slår jeg noen plener rundt om i boligfeltet for å tjene litt.

Men, altså, til den egentlige saken...

...du vet du er akvaholiker når du insisterer på at du IKKE skal ha så mye penger for jobben, men naboen sier;
"Jo, ta det... kjøp fisk!"

... når du står opp om morgenen og huset er ferdig oppvarmet og man må lufte litt. Karene gir sannelig fra seg nok varme ja :P
Plussmedlem
...du er mann, nærmer deg 40, lettere homofob, skjeggete som en velvoksen ancistrus og likevel drømmer om en skjeggete og sliten Thor W Dahl i liten badeboxer på en kritthvit sandstrand i Uruguay....

(Nei jeg er ikke gal, jeg er bare litt hektet på Uruguay etter foredraget til Felipe Cantera. Og Thor har tur på gang.... :-p )
milo
...du er mann, nærmer deg 40, lettere homofob, skjeggete som en velvoksen ancistrus og likevel drømmer om en skjeggete og sliten Thor W Dahl i liten badeboxer på en kritthvit sandstrand i Uruguay....)


...tror jeg fikk akvarievann i vranghalsen akkurat nå... kanskje fordi jeg har hatt samme drømmen etter det samme foredraget... *sukk*
Omdøping
Når du plutselig kaller den svarte katta di for Molly, selv om den heter noe helt annet, og du ikke engang har mollyer i akvariet.
...du får ikke sove, og starter med å lage "bananfluegrøt" godt etter leggetid...
Du vet du er akvaholiker når:
Du tar med stein og røtter når du skal på besøk til en medakvarist.
Du har med en bukket vannplanter.
Du vet du er en akvaholiker når mannen i huset kommer hjem med
en pose med fisk , istedenfor blomster
...når du tar deg i å lure på om andemat kan brukes i salaten...
Når du er redd noen skal stjele røttene dine.
Sissimor
...når du tar deg i å lure på om andemat kan brukes i salaten...


Andemat er kanskje ikke det beste, men i mange asiatiske land er en del av akvarieplantene våres mat.
Plussmedlem
...når bikkja di sliter med andemat på øyet......
...man bruker filtervatt som fyll i et hjemmelaget kosedyr.
...når du hutrende står ved postkassa og venter på levering av levende mark ...
... når du begynner å rive ned en del av kjøkkeninnredningen for å gjøre plass til enda et akvarie
...når du finner andemat i kaffekoppen...
Plussmedlem
....når selv potteplantene dine sliter med andemat...
Når du ser en flaske Salmi i butikken og automatisk tenker på nitrittoppen som aldri går over..
...når du ikke får dusjet fordi dusjkabinettet er fullt av vannbøtter som står til lufting..
Tilfeldig bekjentskap
© (C) Trond S. Gimre 2013
Reklame for plussmedlemskap