Liv's vannverden (side 13)

"Bare" 120, men masse planter skal det bli. Har veldig lyst til å forsøke. Tror du det er best å ha begge oppi samtidig når tiden kommer eller spiller det ingen rolle?

Hermegåsa! Får håpe du kommer med bilder snart da! Vakre disse kampfiskene. Guramier er også fine, men jeg sikler mest på pygmèguramiene. Får se om det kommer noen slike hvis jeg noengang går lei av kampfisk. De to artene tør jeg ihvertfall ikke putte sammen.
hihi sånn går det når du bare kjøper ting jeg liker!
Tja, hadde nok tatt sjansen jeg, men nå er jo jeg ganske utålmodig og da. Kanskje lurt å ta hunnen først. Både pygme, lakris og sjokoladeguramier står høyt på lista, kanskje aller mest lakris - men den er sjelden i salg.
Hei! Litt spent på om borellidamen du hentet hos meg fortsatt faller i smak hos hannen din?

Forresten så slang jeg noen få kirsebærreker i dette karet for en mnd siden, bare for å se om det gikk (renholdere) og jeg trodde ikke det gikk for jeg så dem aldri igjen. Men en time etter at du hadde hentet borellidama poppet de fram en etter en. Tydelig trygg og freidig. Utrolig hvor flinke rekene er til å gjemme seg og hvor fort de skjønner at faren er over!
De stortrives sammen, kjøpt kokosnøtt til dem i dag Hun er fantastisk gul og han er mye mer fargesterk enn han var han også - ikke for å snakke om hvor tøff han har blitt. Steg 10 hakk på rangstigen der gitt
Har ikke satt opp 110-en ennå, venter på noe fisk som skal bli henta så jeg får tømt den først. Men de ser ut til å ha det fint i 180-en også som de deler med kurvciklidene mine.
Får ikke helt frem fargene på bilde, litt for mye dagslys som kommer til - men du får et inntrykk i alle fall
Reker er fascinerende der ja Jeg har faktisk et apisto par gående i rekekaret mitt, trifasciata. De bryr seg overhode ikke om rekene og omvendt. Rekene spaserer formelig over nesa på dem Veldig fin apisto er det og

Ellers gått amok på tam alna sine miniatyrkar. Det ble skikkelig "gurami-fest" Kjøpt meg 5 pygmegurami, 2 lakrisgurami og 2 andre labyrintfisker som jeg må slå opp på.

Kan ta litt tid før jeg svarer her, har skrive- og pc forbud - sykemeldt pga senebetennelse i begge armer :-S

Moskitotetra
Et lite bilde av de fantastisk flotte moskitotetraene mine og av nye 180 etter at jeg har gjort om litt.
Å så gul og fin hun var. Hun ser meget fornøyd ut Lykke til, håper du får til no avkom på dem nå da!
Sukker henført her jeg sitter. . . . nå tror jeg moskitotetra akkurat havnet på drømmelista

Får ønske deg god bedring. Senebetennelser er ikke noe å ta lett på så vi får pent finne oss i at du tar litt pause fra forumet
Lro
Å så gul og fin hun var. Hun ser meget fornøyd ut :) Lykke til, håper du får til no avkom på dem nå da!


Det håper jeg virkelig Hannen har blitt så tøff at han jager til og med kurvciklidene nå Gøy å se. Du skal nok høre fra meg om det skjer noe.
Tante Astrid
Sukker henført her jeg sitter. . . . nå tror jeg moskitotetra akkurat havnet på drømmelista ;) Får ønske deg god bedring. Senebetennelser er ikke noe å ta lett på så vi får pent finne oss i at du tar litt pause fra forumet :)


De er nydelige, litt ADHD men nydelige. Må ha mange, prøvde med 12 men de var veldig urolige. Nå har jeg 18 og de oppfører seg ganske så pent. Erter litt på øksene mine innimellom, men ikke mer enn de tåler. Øksedøden har stoppet helt etter at løvehodene ble levert tilbake til butikken
Skal love guramiene er søte og. Prøve å ta litt bilder etter hvert. Lakrisene er nydelige og pygmeene har de utroligste blå øyne.

Ja, jeg må ta det veldig med ro. Verker hele natta om jeg tøffer meg med armene.
Lotus i blomst
Armer til tross måtte jeg bare legge ut noen bilder av lotusen som er rett ved å springe ut i full blomst, blir nok nye bilder i morgen - antar dette ikke er noe jeg kommer til å oppleve hver dag Det er nå det er synd man ikke har åpent akvarium. Hadde det ikke vært for øksefiskene så hadde jeg fjerna lokket noen dager for å nyte synet. Dessverre må jeg nøye meg med en liten åpen sprekk i lokket hvor den får lov å stikke opp.

Wow, dette ser skikkelig spennende ut! Får håpe den spretter ut selv om den havner over lyset.
Håper det - kanskje jeg burde sette en spot på?
Lotus i full blomst :-d
Måtte ta et par bilder nå når den har sprunget helt ut Vet ikke hvor mange dager de blomstrer.
Gurimalla, den var aldeles nydelig!

Jeg og vil ha!!
Med dine grønne fingre så er det nok bare et tidsspørsmål Men den er virkelig fantastisk - har fått et bilde fra i går inn i profilen på planta og sendt et nytt i dag Var ingen blomstringsbilder der fra før. Litt gøy
Heldiggrisen! Jeg har hatt noen lotuser i et par år nå, men ingen blomst. Har også heldekkende topp. Lar heller ikke så mange flyteblader komme opp og det må jo til for at de skal sette knopp. Har satt en vannlilje i en balje på balkongen nå -for jeg vil ha blomst!

Forresten lukter den noe?

Har hørt at flytebladene må få komme frem for at den skal blomstre ja Her har den fått vokse vilt, bare tynna litt ut når det har blitt for tett i vannflata. Måtte bort og lukte nå, men kjenner ikke noe annet en "plantelukt". Den har lukket seg nå, ser ut som den åpner seg på kvelden og lukker seg på dagen. Helt nydelig er den
Siste innkjøp
Et lite bilde av siste utskeielsen, en 10 liters aquatic nature box til reker. Kjøpt brukt her på AF. Flott lite akvarium
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap