Liv's vannverden (side 66)

"Weeeeeee som det går"

Ikke bare er snegler veldig trege - de er også utrolig late. Men smarte ...det skal de ha. Lurer på hvor ofte de bytter på å være underst.

hehe, slikt gjør mine og. ofte. som regel bare en kjede på 2-3 stykker dog :p
Ja, ser det ofte hos meg og. Lurer på hvorfor de gjør det
De 4 små sterbaiene mine klarer seg fint blant de voksne. Alle 4 stimet sammen med de store i kveld ved foringstid - skikkelig morsomt syn med de små tassene.

Fisket opp 2 sterbai egg for noen dager siden, det ene mugnet - men det andre klekket i dag. Har nå satt yngelen sammen med channoides yngelen i yngelkaret. Den er fullpakka med javamose, så regner ikke med at jeg ser den før den har fått vokst seg til litt. Bare å krysse fingrene og håpe den klarer seg, morsomt med et par småcoryer.

Cory black ble småville etter vannbytte i dag, hadde det vært hunner i karet så hadde det nok blitt lekstendenser. Må få gjort avtale med Elin om det "kjønnsbyttet" vårt
Huff, ja... studerte mine i kveld, og selv om det ikke er lett å si så lenge alle fire ser like ut, så har i hvert fall alle mine fire runde mager... så jeg kan ikke skjønne annet enn at de er fire unge damer

Vi må nok få laget en avtale på et eller annet vis!

Og dæven, så mange channoides du har fått! Han hannen din må være støl i kjevene hehe.
Fine Betta bilder!

Liv H
Ja, det må være den :-D Ser jeg har trolig fått reg. feil navn på fisken under akvariet mitt :-) Kjenner du noe til den eller?

Har ikke peil, men leste en PlanetCatfish - Catfish of the month om den.
ElinH
Huff, ja... studerte mine i kveld, og selv om det ikke er lett å si så lenge alle fire ser like ut, så har i hvert fall alle mine fire runde mager... så jeg kan ikke skjønne annet enn at de er fire unge damer :-) Vi må nok få laget en avtale på et eller annet vis! Og dæven, så mange channoides du har fått! Han hannen din må være støl i kjevene hehe.


Ikke noen av mine som viser antydning til mage, ekstremt lange og slanke. Har du noen Oslo planer fremover eller?

Ja, stakkars mannen. Håper han har vett til å knipe igjen litt nå så han får seg en god pause med masse god mat. Det går rimelig i ett med han.
Jeg skal til Oslo på torsdag om ingenting forandrer seg...

Skal ta toget, og kommer vel på Oslo S rundt halv ni. Drar tilbake i 15 - 15.30 tiden tror jeg (litt uavklart fordi vi bare MÅ bli ferdige med noe, og det er usikkert hvor lang tid det tar).

Vet ikke hvordan noe slikt passer inn i din hverdag
Jeg må se an om jeg kan ta hjemmekontor den dagen, det er ev. eneste mulighet. Jobber på Slependen uten bil, så har ikke mulighet om jeg må på kontoret. Skal sjekke kalenderen og komme tilbake til deg
Skrekk og gru, nitritt i channoides karet Det er en kraftig påminnelse om at jeg må få modifisert Fluval 2+ filteret som går der. Det skumleste med Fluval filtrene er at de nærmest bråstopper når filteret går tett - går ikke gradvis som med andre filter. Kjempeskummelt!!

Sitter to svamper i dette. Antar jeg må få skåret til blåfilter slik at jeg har plass til den ene svampen i en 3-4 ukers tid for deretter å sette inn siste bit blåfilter. Noen som har erfaring her? Vil halve svampen klare belastningen? Dette er ikke et spesielt belastet kar.

Dagens gode nyhet er at bartepappa er i full vigør Slutter aldri å undres over hvordan fisk kan overleve og komme seg etter uheldige tildels langvarige tørrlegginger.
Det ser heldigvis ut til å gå fint med channoidesene mine på tross av nitritten. Fikk bytta det meste av vannet og fiskene klarer seg fint - så fint at han faktisk tygger igjen :-S Litt blanda følelser. Begynner å bli bekymra for at han skal brenne seg ut/møte veggen Etter neste spytting (må merke av 12 dager på kalenderen fra i dag) så skal han få billett på første klasse til spa opphold i 128 liter Asia.

Ellers er det egg på gang hos Viejitaene, en stund siden sist nå - de likte sikkert ikke ominnredningen min Spøk til alvor så tok det faktisk litt tid fra jeg flyttet kokosnøtta ved en liten omplanting til de la egg igjen. De minste ynglene er vel 3 cm nå. Ser ut som en av dem er en liten dame. Denne blir oppvartet av en liten søt tass på rundt 4-5 cm som tøffer seg og gjør seg til. Skikkelig søte er de

Ellers nikoser jeg meg ved synet av de små sterbaiene som fotfølger de store. Den aller minste har lagt sin elsk på den største hunnen og henger i "skjørtekanten" hennes hele dagen.

Mallesalg her nå, blir 100 % biotop - har frem til nå jukset litt med L144 i Afrika og et par Ancistrus i Asia. Disse er nå lagt til salg. Skulle gjerne hatt 2-3 S. Amerika kar til..... men da måtte jeg kastet ut senga og sittet og sovet ved pc-en foran AF.
Liv H
Skulle gjerne hatt 2-3 S. Amerika kar til..... men da måtte jeg kastet ut senga og sittet og sovet ved pc-en foran AF.


Seriøst Liv, det finnes da værre ting! Hehe

Synes forresten jeg kan se sterbaibarnet henge i skjørtekanten på mor. Så søtt

Godt å høre at det går bra med channoidesene tross nitritten. Vet hvor stressende slikt kan være (gikk jo på en megablemme selv, men alt løser seg for snille piker). Må forresten sjekke profilen din og se hvilke fisk channoides går sammen med. Skal jeg ha et channoides par en gang må jo slikt kartlegges må skjønne
Channoidesene gir gode muligheter til nok en art med coryer Dog... ville vel ikke håpet for mye på at egg og yngel skulle kalre seg Mine går sammen med pygmaeuser - har 9 stk i det karet. Supersøte. Regner ikke med yngel på dem, har dem bare for ren øyenfryd Ellers reker - men da må en regne med litt svinn. Channoidesene er noen skikkelige jegere
De humlemallene var totalt bomkjøp. Har ikke sett så mye som en halesnutt en gang siden jeg kjøpte dem. Hater sånn fisk!!! De blir nok lagt ut for salg, mange malle-elskere her inne har jeg skjønt - så jeg finner forhåpentligvis noen som setter mer pris på denslags adferd. Syns det er masse flotte maller, men må innrømme jeg ikke skjønner poenget med å ha fisk jeg ikke ser.

De hadde noen andre malleaktige fisk der nede som jeg vurderer, skjønner eg. ikke hvorfor jeg ikke kjøpte dem isteden. Men var ikke sikker på at de var asiatiske. Usikker på navnet, men ligner på disse. De hang på frontruta så de er nok ikke sånne "gjemmesegfisk" heller. Utrolig styggpene. Ser ut som små aliens sett fra utsiden når de henger på frontruta.
Liv H
De humlemallene var totalt bomkjøp. Har ikke sett så mye som en halesnutt en gang siden jeg kjøpte dem. Hater sånn fisk!!!


Fra catfish of the month artikkelen:

Keepers of this fish are used to rare sightings especially if kept in a heavily decorated tank. Because the fish is so infrequently observed the aquarist can note significant changes in size and shape.

Så dine observasjoner er i tråd med generell adferd.
Hvis du ombestemmer deg og beholder den så ser du den kanskje til sommeren og sier "Oj, så stor du er blitt".

Man skal ikke alltid la seg lure av fiskens adferd i butikken. Selv om den sitter på frontglasset der behøver ikke å bety at den ikke vil være usynlig fisk når den finner seg til rette. Kanskje front ruta er der den føler seg mest komfortabel i mangel av noe bedre, husk at da ser ikke mallen ut av "frontruta".
Skal gjøre grundig research før jeg ev. kjøper de andre for å være sikker på at de er fisk som er fremme Lærer av egne feil heldigvis. De var fristende for de var jo så fine, men hjelper jo fint lite når en aldri får se dem.
He he, jeg så anonnsen din på de fine mallene og tenkte jeg skulle sjekke om du fortalte noe om dem i tråden din før jeg sa jeg ville kjøpe... Jeg er helt enig med deg! Hjelper lite at fisken er aldri så pen når den aldri viser seg fram. Håper du får napp hos noen malle-entusiaster
Masse malle-elskere her har jeg skjønt med langt lavere krav til fiskens synlighet enn meg ja De er helt nydelige, men hva hjelper vel det......
Gleder meg til lørdag
Lørdag blir bra Har eeeeenda ikke fått tak i de 20 dragefinnene jeg venter på så har de dem hos Dahls blir det handling på meg der! Gjør jo turen pittelitt morsommere når jeg kan kjøpe noe
Da får vi håpe de har dem til knallpris. Jeg håper de har noe spennende til Afrika karet mitt Klatrefisk eller killi hadde vært toppers.
Tilfeldig bekjentskap
© Aram A.
Reklame for plussmedlemskap