Hvor lenge driver de med lekstendenser?
Discusene mine har helt klart noe på gang. De to største står i et hjørne og smårister konstant til hverandre. De pusser også på blandene på en plante, og har tydelig bestemt seg for at dette er det riktige stedet for egg. Hvor lenge kan de holde på slik, før de evt. finner på å faktisk legge noen egg der?
Og, de skulle hatt et vannbytte forlengst (har ikke byttet etter at jeg kom hjem fra ferie), men jeg tør ikke forstyrre dem der de holder på. Vil et vannbytte nå kunne avbryte moroa deres?
Og, de skulle hatt et vannbytte forlengst (har ikke byttet etter at jeg kom hjem fra ferie), men jeg tør ikke forstyrre dem der de holder på. Vil et vannbytte nå kunne avbryte moroa deres?
Postet 25.03.08 kl 21:08
Inger AnneDiscusene mine har helt klart noe på gang. De to største står i et hjørne og smårister konstant til hverandre. De pusser også på blandene på en plante, og har tydelig bestemt seg for at dette er det riktige stedet for egg. Hvor lenge kan de holde på slik, før de evt. finner på å faktisk legge noen egg der? Og, de skulle hatt et vannbytte forlengst (har ikke byttet etter at jeg kom hjem fra ferie), men jeg tør ikke forstyrre dem der de holder på. Vil et vannbytte nå kunne avbryte moroa deres?
Skift 20% av vannet i akvariet og tilsett kaldere vann slik at temp faller til 26 - 27 grader for så la den stige til 28 - 29 grader. Da varer det ikke mange timer før leken er i gang.
Postet 25.03.08 kl 21:41
Endret: 25.03.08 kl 21:42
Postet 27.03.08 kl 00:53
Noen som har noen tips til hvordan jeg skal få fjompene igang igjen?
De har helt tydelig dannet et par (og jeg har endelig fått sett den berømmelige bukkingen. Den foregikk riktignok ikke sånn som jeg hadde forestilt meg), selv om de småkjekler innimellom. Det hadde vært veldig moro med discusegg! Selv om jeg strengt tatt overhodet ikke har tid til å fø opp discusbarn akkurat nå. Men de var liksom så nære...
De har helt tydelig dannet et par (og jeg har endelig fått sett den berømmelige bukkingen. Den foregikk riktignok ikke sånn som jeg hadde forestilt meg), selv om de småkjekler innimellom. Det hadde vært veldig moro med discusegg! Selv om jeg strengt tatt overhodet ikke har tid til å fø opp discusbarn akkurat nå. Men de var liksom så nære...
Postet 27.03.08 kl 21:21
Postet 27.03.08 kl 21:37
Postet 27.03.08 kl 21:48
Postet 27.03.08 kl 21:58