Noen som har prøvd, hunnkampfisk atmed palettciklide?

Jeg har som tidligere sagt tenkt å kjøpe meg en hann kampfisk, men lurte på om hunnkampfisk kan gå i et akvarium sammen med palettciklider??

Hannen skal jo gå for seg selv. Men hvis jeg eventuellt vil ha en hunn som han kan parre seg med så hadde det vert praktisk å hatt henne i akvariumet.

Disse fiskene er i akvariumet: palettciklider, ancistrus, SAE, guppy, platy og svart fantomtetra. Hvis noen av disse sansynligvis vil plage kampfisken eller omvendt så vil jeg selvfølgerlig ikke utsette fiskene mine eller en kampfiskhunn for dette
Hei som du sikkert vet er kampfisk en typisk finnenapper... det vil si at alle fisk med lange/store haler eller slør kan den se på som en fiende og vil dermed havne i kamp med denne, helt til en av dem dør. Guppy kan jo ha lange slør. Med meg så gikk det bra helt til lek, da hannen drepte et par guppy Palettciklide har jeg også hatt sammen med kampfisk og som du sikkert vet er ciklider aggresiv. Palletcikliden min har bodd sammen med andre fisker en stund og har blitt rimelig fredelig av seg så det gikk bra. Men de største problemene blir nok guppyene, men du kan jo prøve. Spørsmålet er jo også hvor stort akvariumet er.
hmm. det er 50 liter. Men lar det være jeg vil ikke at de fine guppyene mine skal miste sløret :p
Palettene mine er ganske agressive av seg for å si det mildt :p
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap