Gul fisk?

Dama mi køpte 3 fisk til meg for et par dager siden, men hun fikk ikke med seg navnet på dem, så lurte på om det var noen der ute som kunne hjelpe meg...
har ikke så mye og gå på men dem er gule med et svart og et hvitt øye...
Ja det var ikke mye å gå på, nei... Du må nok legge inn bilder hvis du skal forvente å få svar på et sånt spørsmål.
ja, hadde ikke store håp om og få noe svar ut av det heller, men uten kamera så blir det litt vansklig og få tatt bilde også....
Har du ikke mobilkamera heller? På enkelte mobiler kan du sende bildet til din egen e-pistadresse som mms.
tja, jeg prøvde og ta noen bilder men fikk dem ikke så bra....
Synes det ser ut som en vanlig platy.

Du kan se etter på bildene her i basen om det er den arten
Platy
De ligna no fælt på Molly. Men de kan jo være sverddrager-hunner også. Hvis du klarer kjønnsbestemme dem, noe som ikke er vanskelig om de er levendefødende, er de nok i alle fall i rette familien, Poeciliidae. Platy er også denne familien, men jeg synes platy er litt "tettere" i kroppen enn dine bilder viser, selv om Fredrik84 godt kan ha rett.
something
tja, jeg prøvde og ta noen bilder men fikk dem ikke så bra....
Syns de ligner på denne, tror de kalles indianerplaty. noen får arrestere meg hvis jeg tar feil..
Jeg syns det ligna mest på Platy.
tja, ikke lett.
den er mer avlang enn platty, og den har heller ikke det grønne skjæret i seg så jeg har trua på at det er molly
det er to hunner og en hann det jeg har foresten....

noen som vet om disse er hyppige til og formere seg?
Det ser ut som Molly og når først hua er gravid vil de yngle hele tiden men det kan ta litt tid før hannen vet hva han skal gjøre hvis det er en ung hann. Hjemme hos meg går hunnene gravide omtrent hele tiden.
så med tanke på at jeg har to hunner og en hann da så kommer akvariet mitt til og "koke" over etterhvert det da?
Nei da for det er ikke all yngel som overlever hvis du ikke tar dem ut i et yngel kar. Det gjør ikke jeg så her overlever bare de sterkeste. Men jeg har solgt yngelene når det har blitt for mange. Selger yngelen for 5 kr stk.
ikke domt det....
hvor mange unger er dem for om gangen egentlig?
Inaktiv bruker
det er veldig forselig det pleier å vere melom 5 til 15 per kul så komer det ikke nye eter 3 ukers
Jeg syns de lignet på molly jeg da, mine platyer hvertfall er ikke så avlange. Men det er da sikkert litt forskjell der også da :p

Jeg satser på molly
Molly
Jeg har en maken som vist på bildet. Den er kjøpt som Molly! Videre har jeg en Black Molly gutt, og nå lurer jeg på om denne Black Molly-gutten vil kunne befrukte den gule Molly-dama?! ( Beklager, om det var upassende å stille spørsmålet her! for meg var det naturlig...)

Mvh. også en nybegynner!
ang. om spm. er upassende så går det helt fint=)
Men når det gjelder kryssing av arter så er jeg dessverre ikke helt sikker, men sånn ut ifra det som jeg tenker da så skulle det jo gå bra siden det er "samme fisken bare annen farge", men som sagt så veit jeg rett og slett ikke.

du kan prøve og poste samme spørsmål foran: Oppdrett.
Samme fisk
Hei! Jeg har akkurat samme fisk men vet heller ikke hva slags fisk det er, bortsett fra at det er en type platy. Men det finnes jo mange ganske forskjellige platyarter og jeg klarer ikke å huske hva han jeg kjøpte dem av sa de het. Det var ett eller annet litt langt og komplisert navn, lurer på om det var noe med C... Før jeg kjøpte dem var de i et akvarium med en del sammen med en del indianerplatyer, som jeg kjøpte to av. Ble litt forvirret da jeg leste at det var en som trodde det var nettopp en indianerplaty... Du som sa du hadde maken som ble kjøpt som Molly: Jeg hadde også to orange fisker som selgeren sa var en Molly. Så lurte jeg på en sykdom hos en av dem og viste derfor et bilde av en av dem til en selger i en annen butikk. Han sa at det helt klart var en Platy, at Molly ikke så sånn ut. (Jeg tror den siste hadde rett) Så selgere kan visst ta feil noen ganger de også.(:
det ser ut som unge Mollyer!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap