Vf dario dario og mat

fikk for et par dager siden hjem 3 vf dario dario. de er alle 3 helt røde så etter hva jeg har funnet ut på nett så er det Dario hysginon jeg har fått. er det noen som har hatt slike fisker som kan fortelle meg litt om dem? finner ikke så mye info om dem. siden de er vf så regner jeg med de er vant med levende mat, og jeg har ikke fått i dem mat siden jeg fikk dem, så jeg lurer også på hvordan dere tilvenner vf fisk feks. frossen mat??
anyone? jeg takler ikke fisk som sulter ihel:p skal prøve artemia i morgen, men trenger sårt råd om hva dere gjør med kresne fisker...
Har ikke hatt disse, men et raskt søk på nett viste at denne arten er vanskelig å få til å ta annet enn levendefôr, feks daphnia og hvite mark. I heldigste tilfelle kunne de vennes til frossenfôr. Regner med at det er enda verre å få de "omvendt" om de er viltfangede. Ønsker deg lykke til i alle fall.
heh. det er kanskje litt slemt men; du har ikke noe guppy eller platyyngel til overs da?

De blir kanskje uansett litt store for dario'n?
ja,jeg har lest alt jeg har kommet over om dem,og e skal være veldig kresne. levende mygglarver skal også være en hit, så jeg må vel prøve å fange levendefor til dem...og det har jeg aldri gjort før,men en gang må være den først
ciklide.jeg har tenkt på det,hehe. jeg en sebra og en sajica som driver å vokter en mallehule her :p
Jeg ville forsøkt med microorm. Jeg har hatt et par dario dario, og microorm var den type mat jeg fikk de mest interessert i. Ellers hadde jeg en hel vegg med javamose i karet jeg hadde de i, og de brukte stort sett hele dagen på å "beite" i moseveggen. Så hva de spiste vet jeg egentlig ikke helt, men de var intenst opptatt av å jakte på-og spise ting i mosen.

Foret også med avskallet artemia, frossen artemia, ciklidesticks, rekepellets etc. i karet.

For øvrig spiste de et helt kull nyfødte guppyer på et par dager -de rakk å ta alle før jeg skjønte hva de holdt på med. Lynraske jegere!

Sliter du med å få dine til å spise ville jeg forsøkt microorm, og selvfangede levende mygglarver ville jeg tro kan være stor suksess!

jeg har desverr ikke microorm...prøvde med nyklekt artemia men de er veldig sky enda og sitter på hvert sitt gjemmested og bare ser dumt på maten som flyr forbi :p nå har den ene begynnt å bli litt tryggere,så regner med de kommer sånn litt etterhvert.
Det er en på forumet som selger mikroorm, prisen er det jo ingenting å si noe på!

Håper du får i de noe mat snart, da. Lykke til!
ahh,thank you
var ute i dag å prøvde å finne noe,fikk masse myggstikk hvertfall:p aner ikke hvordan jeg skal finne noe som helst,hehe...fikk masse mygg som plasket i vannoverflaten da
Tilfeldig bekjentskap
© Hilde Ertsås
Reklame for plussmedlemskap