Lukt i vannet etter bruk av aquasafe

Jeg har nettopp gått til innkjøp av Aquasafe,Tetra sitt merke. Denne har jeg brukt to ganger i vannet. I dag ved vannskifte kunne jeg kjenne enn lukt som jeg ikke har merket før. Lukten sitter veldig godt i de to øverste svampene i det innvendige filteret (nitrat svamp, og grov blå svamp), og jeg kan kjenne en dunst fra selve vannet i karet også.

Etter å ha luktet på flasken med Aquasafe så er jeg rimelig sikker på at det er dette stoffet som avgir lukten.

Er det noen andre som har merket at Aquasafe kan avgi lukt i akvariumet?

Jeg har tidligere brukt Sera sitt merke, og der kunne jeg ikke kjenne noen lukt etter bruk.

Setter pris på innspill i tilfelle denne lukten kan være ett symptom på noe annet...(har fine vannverdier, og ingen død fisk eller planter )
Jeg har bestandig brukt aquasafe i vannet. Men mener jeg ikke kjenner noen lukt av det nei. Det lukter friskt akvarievann hos meg. Og av filtersvampene lukter det sånn som det skal tror jeg. Har hatt samme lukta i karet og av svampen fra jeg starta for et år siden. Har i perioder ikke tillsatt noe og har ikke kjent noen forskjell på lukta da heller. Det er faktisk også viktig det der med lukt. Lukten kan jo variere, man forer jo ikke med det samme hele tiden. Jeg lukter på vannet for å kontrollere at det er den rette lukta som skal være der utifra det jeg har i karet.
Når du snakker om fôring og eventuelt lukt av det, så har jeg faktisk byttet til ett annet merke fôr tabletter, samt at jeg har for første gang gitt dem artemia. Kan det bli en så uggen lukt av frossen fôr? Jeg har gitt dem frosne røde mygglarver tidligere uten at det har hatt noen virkning på lukt i vannet. Mat blir heller ikke liggende å råtne hos meg, det sørger jeg for, og det er ingen over fôring heller...

Jeg har også som du alltid brukt å lukte på vannet, det var derfor jeg nå reagerte, slik lukt vil jeg ikke ha!
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap