Palettciklide egg

hei kjøpte en hunn og en hann palett for to dager siden og kan nå se egg i hulene.. er det normalt att ett par med paletter opptar to huler og har egg i begge? SYNS DETTE VAR LITT MERKELIG DA DISSE TO HULENE ER PÅ HVER SIN SIDE AV KARET... noen som vet?
ser du har ancistrus hvis de er kjønsmodne kan det være de som har lagt egg
guttn
ser du har ancistrus hvis de er kjønsmodne kan det være de som har lagt egg

nei det er det ikke de er bare 4cm lange ennå... men jeg ser att hunnen og hannen svømmer frem og tilbake mellom disse to hulene:P
kansje de ikke ser på de andre fiskene som noe trussel
dem jager da de andre fiskene som bare det:P
Ser du at det er egg i begge hulene? Eller antar du det siden de farter mellom hulene hele tiden?
kan være yngel da. Mine driver å flytter yngelen HELE tiden.
man ser eggene i begge hulene... nei det er ikke yngel...
å ja, må lese bedre ser jeg kanskje de er superforeldre som vil ta seg av et ekstra stort kull? )
Shlush
å ja, må lese bedre ser jeg :) kanskje de er superforeldre som vil ta seg av et ekstra stort kull? :))
¨

ikke vet jeg men blir helt fasinert av og sitte og se på dem og ikke en eneste får komme nær noen av hulene til og med sneglene blir "dyttet bort"
Har aldri hørt om at de legger egg på to steder samtidig

Men - nå leser ikke det vi leser om hvordan de "bø" oppføre seg heller! Hehe.

Mine gjorde heller ikke det - og la egg oppå kokosnøtthula istdet for inni.

Håper de klarer å holde tritt med egg to steder, ellers kan de trenge et par "øvingsrunder" før de får taket på det og klarer å få yngelen til å overleve. Det er ikke alle som trenger det, men en del.

Lykke til i hvert fall! De er utrolig fasinerende å følge med på, og bedre blir det når ynglene klekker og de tar de med ut på tur. Flott å se hvordan de bruker hele kroppen til å "snakke" med barna sine
Nille
Har aldri hørt om at de legger egg på to steder samtidig :) Men - nå leser ikke det vi leser om hvordan de "bø" oppføre seg heller! Hehe. Mine gjorde heller ikke det - og la egg oppå kokosnøtthula istdet for inni. Håper de klarer å holde tritt med egg to steder, ellers kan de trenge et par "øvingsrunder" før de får taket på det og klarer å få yngelen til å overleve. Det er ikke alle som trenger det, men en del. Lykke til i hvert fall! De er utrolig fasinerende å følge med på, og bedre blir det når ynglene klekker og de tar de med ut på tur. Flott å se hvordan de bruker hele kroppen til å "snakke" med barna sine :)

skal prøve og få tatt bilde av de og deres to huler jeg
BILDE EN: Hunnen i hule nummer 1
Bilde to: Hannen i hule nummer 2
bilde tre: hua på tur fra hule 2 til hule 1

sorry for dårlige bilder er dårlig kamera og datoen vil ikke stemme heller men ser dem da:P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap