Eheim 100 luftpumpe

Kjøpte nettopp ei luftpumpe til 100l min, men det bråker så av den at eg ikkje kan ha den på. Det er ikkje sjølve motoren som bråker, men boblene som kjem ut.. Lurer på om det vil hjelpe å bytte den delen som er nede i akvariet til noke som slepp ut bobler som er mindre? Noken som har eit råd til meg?
måv desvere skuffe deg med at lyden ikke kommer til å gå over men at jo mindre boblene er jo mindre støy lager de
Om det er ei ny luftepumpe fra Eheim du har kjøpt, fulgte det med en "brusestein" av plast.
Denne kan du justere til å lage større eller mindre bobler.

Faktisk er denne saken den som gir minst støy av ett heller stort antall ulike brusemedier jeg har prøvd.
[External Image]
Eheim
Hvordan er egentlig eheim i forhold til tetratec, jeg har diverse luftepumper hjemme. Men eheim pumpene får dårlig trykk med tiden, mens tetratec virker bra enda. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny pumpe, og sitter egentlig og regner litt på hva jeg skal ha.

På aquamanias.no har de jo en grei pris på tetratec, men skal også ha litt for og da koster det langt mindre hos http://cichlidecentret.biz/.

Men der har de ikke annet en eheim.

Blander meg kanksje inn i en tråd, men det gjelder jo fortsatt om eheim luftepumpe.
Luftbobler som treffer overflaten vil vel alltid "bråke" samma hvilken pumpe man har. :P
Har ikke noe problemer med at Eheimene blir slappe i fisken med tiden, her i gården
Har 3 stykk stående å putre, og de trykker luft så det holder i massevis.

Kan det være at "filteret" på dine kan være tett? Samler seg en del hybelkaniner der, om man lar disse yngle fritt
Har åpnet
Jeg har åpnet dem, men ikke funnet noe støv inne i dem. Men får vel prøve på nytt en dag. Må jo ha litt luft i akvariet, for blir jo fort en del fisk gående noen ganger. Så får vel plukke med en slik sammen med litt for.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap