Hva kan jeg fore lille reka med? :)

Etter at jeg kjøpte noen guppyer fra en privatperson så merker jeg at jeg har fått med en reke på kjøpet Den er blank/gjennomsiktig og har bittesmå klør. Tror jeg vet hvilken sort det er, tror det er denne Neocaridina sp.

Hva kan jeg forer lille reka med?
Er det nok å fore med vanlig fiskefor å satse på at han får i seg nok av det??

Har tenkt å kjøpe venner til han senere )
Inaktiv bruker
Om den har små klør kan det være Kloreke.. Er klørene røde? Uansett hvilken reke du har så tror jeg nok den lever fint av ting som allerede er i akvariumet.. Sålenge den ikke blir spist opp.. Når/om den blir større kan du fore den med malletabeletter eller lignende beregnet for reker
Skal sjekke om den har noe rødt på klørne etterpå Han har ikke blitt spist enda :p he heh...

Han er kanskje 1.5 cm sånn ca

Litt greit å vite hvilken type den er når jeg skal skaffe meg flere selvfølgelig )

Kan være kloreke ja. Han er helt helt gjennomsiktig. Tror ikke han har noen små brune flekker eller noe slik. Kanskje det er kloreke :/ hmm, tenke tenke :p

Skal sjekke jeg, hvis jeg finner han :p Det er ikke bare bare å finne èn reke i et kar på 50 liter med mye planter både i topp og i bunn :p

Men har alle av typen Neocaridina sp litt små brune flekker på seg? For om jeg husker helt rett så har ikke reken mine antydning til noe farge, bare blank.
åj, tror det er meg du har fått reken av.

du kjøpte hvertfall guppy av meg... tror jeg, om det var deg =P

Det var ikke meningen at reken skulle være med, men den har vel kommet med som en blindpassaser.

det er vel en liten kloreke du har fått med deg, har en del yngel av de i akvariet jeg hadde guppyene, og de er ca 1cm nå. Det blir en ganske stor reke, rundt 5-8cm.

men den spiser alt mulig, om du har en del fisk i akvariet så lever den godt på fiskematrester.
Jepp, det er meg vettu Tenkte å sende deg en melding, men mobilen min er sperret akkurat nå. Fordi jeg *kremt* glemte å betale regningen :p

satt og såg ned i posen og telte guppyer, såg ikke reken før jeg slapp dem oppi å den svømte rart syntes jeg :p Så såg jeg at det var en reke...

Blindpassasjer var det med ja...

5-8 cm var ganske stort ja, søt var den vertfall Men den likes seg sikkert best sammen med flere reker den da? Må nesten kjøpe noen venner til han...
Det er vel lurest med reker av samme type??

Syntes kloreker var av den litt dyrere typen jeg, å var ikke mange å finne her inne på rubrikk heller. :/ Den ene sender ikke og den andre vet jeg ikke om sender...

Ingen som kjenner noen som vil selge kloreker? :p

søker meg inn på nettakvariet å sjekker der også jeg nå )
hvor mange kunne du tenke deg da?

jeg har jo en del av det kullet som du fikk en av.

men jeg har ikke såå fryktelig mange, men jeg kan kanskje avse noen få.

tror egentlig ikke de trenger å være så mange, men om du vil ha opdrett på de så må de jo være flere =)

hehe, den er kanskje søt nå som den er så liten, men den blir egentlig ganske stor og skummel. Litt hissige kan de også være, mine voksne sloss litt med hverandre når de var ungdommer, men nå har de roet seg nå da.

Det positive er at de spiser pestsnegler når de blir større, og de har en veldig artig atferd og er gøy å studere.
Hadde ikke tenkt på så veldig mange Tenkte bare at han kanskje ville ha selskap den ene jeg hadde ) he heh :p

Pestsnegler har jeg mye av. Eplesneglene skal jo egentlig ta pestsneglene, men det gjør de ikke :p
Det virker som om reken tror den er større og tøffere enn alle andre da :p

Hvis en fisk svømmer mot den for å sjekke han ut så driver han å vifter med de bittesmå klørne sine :p
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap