Jeg vil skafe meg dvergkulefisk så jeg har noen spørsmål om dvergkulefisk (side 3)

ThomasA
Den skal gå i mitt 180L tropeakvarium med 2 pappegøyefisk, 2 ildbuk, 1 slangehode, 2 sugemaller og 1 salamander (fire belly newt)


Jeg ville vært forsiktig med å plassere en dvergkulefisk sammen med såpass store fisker, da den fort kan bli mat.

Inaktiv bruker
Judosola
[QUOTE=ThomasA]Den skal gå i mitt 180L tropeakvarium med 2 pappegøyefisk, 2 ildbuk, 1 slangehode, 2 sugemaller og 1 salamander (fire belly newt)


Jeg ville vært forsiktig med å plassere en dvergkulefisk sammen med såpass store fisker, da den fort kan bli mat.


jeg er enig med enig Judosola at dvergkulefisk ikke går bra sammen med store fisk=
Jeg har holdt en dvergkulefisk med store cichlider før, og det gikk uten problemer Så skal ihvertfall gi det et forsøk. Om det overhode ikke går, så skal jeg sette opp et 65l kar som jeg har Så alle parter blir fornøyde og trives.
Inaktiv bruker
det høres bedre ut=
Nå er lille Bloat ankommet Han bor fortiden i en akvariepose, og der skal han bo til han er vant til vanntemperaturen, og til de andre i karret har blitt kjent med han.

Han har det bra så lenge i posen sin, og han har til og med spist litt mygglarver

Inaktiv bruker
skal den gå sammen med ciklider?
David Gabrielsen
skal den gå sammen med ciklider?


Var det som var tanken Har gjort det før uten problemer.
Men lille Bloat som han heter, skal få bo i en stor fiskepose med litt planter til over helga, så han blir kjent med de andre fiskene, og omvendt.

Han ser ut til å trives, og koser seg med mygglarver
Jeg håper du skifter vann i posen i såfall. Det samler seg fort opp avfall og dermed giftstoffer i såpass lite vannvolum, og kulefisk er jo ekstra følsomme for sånt.
ja er nøye på å skifte vann. Har også laget små hull i hver side av posen, slik at det stadig kommer inn nytt vann.
Inaktiv bruker
hjelper det da?
har en trist nyhet... Prøvde å slippe kula ut i karret, men de grådige papegøye fiskene så på han som mat, så jeg måtte forte meg å ta han over i posen igjen. Så jeg kommer til å levere han tilbake til dyrebutikken. Kommer ikke til å starte opp et nytt karr.

Så nå skal jeg se etter arter av slange hode og black ghost eller elefantfisk. Altså fisker som ikke blir sett på som mat..

Dette var utrolig kjipt, men ble jo advart så jeg tar den.. Rakk å redde han da uten at han ble skadet.
Inaktiv bruker
dwet viste jeg kom til å sje=
egentlig jeg også, men sta som jeg er, så måtte jeg prøve. Men vet nå at dette ikke er en kombinasjon som lar seg gjøre.

kuler egner seg nok best i artskarr.
Inaktiv bruker
Må er di i hus
i dag så kjøpte.jeg meg 2 dvergkulefisker.så må er jeg spent.om jeg greier å. hole liv i di =
gratulerer!

dvergkulefisk er noe helt for seg selv. håper du får det gøy med disse små rakkerne. dwarfpuffers.com er sikkert linket opp før, men noe godt kan aldri gjentas for ofte
Inaktiv bruker
jeg synes.di er kjepetøfe.
og i går fikk.jeg se dem drepe.pestsnegler og det.var kjempegøy og se jippi.- . = .
Blåser liv i en gammel tråd...
Jeg lurer på om noen har erfaringer med kulefisk og cory i samme kar? Det er ikke det at jeg absolutt må ha flere arter, det er kulefisken som gjelder,men tenker at cory eller kuhliiål må være fine "arbeidere" i karet om kulefisken griser så mye??
Ikke at det er så veldig relevant til spm til Maren, men tok en titt på "akvarievennene" til dvergkula. Helt utrolig med slike venner hvis kula bør bo alene. Går det egentlig bra, eller er det ingen som tar høyde for det??
Maren: det sto cory på lista også...
Apr humlefisk...
Humlefisken lever ikke nevneverdig lenge i ferskvann, og er anbefalt å holde i brakkvann for optimal trivsel og lengst levetid.

Jøss, cory som selskapsfisk med kuler? Det kan jegs e for meg at kan oppleves som.. spennende...
Jeg så det jeg også, Bettina, men jeg har ikke lest om noen som har det.... Vil bare få bekreftet/avkreftet det
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap