Asiatisk jegersnegle -har noen info om denne? (side 2)

Denne sneglen trenger jeg Hehe...
Alien-lignende egg, kult! :p
Håvard, fortell nå litt.

Sneglene er på Imazo, og sikkert tilgjengelige for de fleste.
Utrolig artige egg... De seg jammen ut som om de er pakka i plastposer...
Kesol
Håvard, fortell nå litt.

Det lille jeg har funnet er tyske artikler som egentlig er temmelig overfladiske. Mine la egg ved 26-27 grader, ph 6,7 og gh 4. Hva som er optimalt og hva yttergrensene er vet man foreløpig lite om. Det man vet er at de yngler i vanlig ledningsvann i Tyskland og er lite produktive sammenlignet med mange andre sneglearter.

Av snegler dreper og spiser dem alle de vanlige artene. Dem jakter sneglene i størrelsesrekkefølge. Dem største først.
forsto jeg det riktig nå? disse rører ikke reker eller planter?

hva skal de fôres med etter de har spist alle pestsneglene?

må det være et av hvert kjønn for at de formerer seg?

CH
forsto jeg det riktig nå? disse rører ikke reker eller planter? hva skal de fôres med etter de har spist alle pestsneglene? må det være et av hvert kjønn for at de formerer seg?


Hvis du leser hele denne tråden finner du svar
Nå ligger det en annonse på finn hvor de nå koster 20 kr stk
Lro
Nå ligger det en [URLBLOCK1]hvor de nå koster 20 kr stk :)


De må bestilles på 4bent.no
Prisen gjelder for kjøp av 10 snegler, ellers koster det 50 kr pr stk. + frakt
Er det ingen her som har ett par eller 7 å selge meg???
dere aner ikke hvor MYYYE pestsnegler jeg har i rekekaret mitt...
de bare åler seg sakte opp etter ruta og liksom jeiper til meg!!
Heeeeelt sant!!!!
Så nå må jeg få fatt på noen slike ja....
SummeTone
Er det ingen her som har ett par eller 7 å selge meg??? dere aner ikke hvor MYYYE pestsnegler jeg har i rekekaret mitt... de bare åler seg sakte opp etter ruta og liksom jeiper til meg!! Heeeeelt sant!!!! Så nå må jeg få fatt på noen slike ja....


Legg inn annonse på "ønskes kjøpt"
Eplesnegler fjerner også pestsneglene. De er dessuten mye koseligere

Etter at jeg fikk eplesnegler ser jeg bare en og annen sporadisk pestsnegle.
Jeg hadde to eplesnegler i 110 literne min, det hjalp lite mot skivesnegler.
Hva gjør eplesnegler? Utkonkurrerer, eller spiser de egg?

Hva mater dere jegersneglen med når det er tomt for pestsnegler?
Kesol
Hva gjør eplesnegler? Utkonkurrerer, eller spiser de egg?


Eplesnegler spiser eggene, ja
Jeg fikk noen malle tabletter med når jeg kjøpte ansistrus en gang, de er like populære blandt alle; krystallreker, ancistrus, cory og jegersnegler.

Er ikke sikker på hva de heter...
TrondB
Jeg fikk noen malle tabletter med når jeg kjøpte ansistrus en gang, de er like populære blandt alle; krystallreker, ancistrus, cory og jegersnegler. Er ikke sikker på hva de heter...


Er de tablettene brune ? I så fall er det de samme jeg kjøpte sammen med klorekene mine. La meg bare komme meg hjem fra jobb først, så skal jeg sjekke hva de heter... :-P
Espen Frithjofsen
Eplesnegler fjerner også pestsneglene. De er dessuten mye koseligere :) Etter at jeg fikk eplesnegler ser jeg bare en og annen sporadisk pestsnegle.
Heldig er du
Grunnen til at enkelte opplever det samme som deg, er at det i slike kar er så lite næring, at eplesneglen(e) utkonkurrerer pestsneglene.
Har selv drevet oppdrett av eplesnegler en periode nå, og på tross av tett oppunder 200 eplesnegler i karet, spasserer de rett over klasene med egg fra pestsnegler.
De spiser ikke disse eggene, slik enkelte mener
Det ligger en annonse på forumet under Rubrikk på disse også... Til salgs.
Er vel ikke så nøye med navnet på tablettene, det viktigste er vel at det ikke bare er grøntfor-tabletter beregnet for herbivore.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap