Bord til 72 liters akvarium
Inaktiv bruker
Hei. Jeg pakka ned akvariumet mitt for 1 år siden når jeg flytta til Trondheim for å gå på skole. Men nå som jeg har "funnet meg til rette" her oppe, så tenkte jeg at jeg skulle ta med meg akvariumet opp hit i løpet av sommeren. Men, jeg trenger et bord å sette det på!
Er standardmål på akvariumet vil jeg tro, 60x35x35? Er ikke sikker på om det er det som er standardmålene, men det er sikkert ikke så langt unna Karet er av merket Resun.
Spørsmålet er vel om noen vet om noen gode, helst rimerlige, alternativer som er mulig å få tak i enten i Trondheim eller Ålesund? Det kan ikke være så veldig stort, siden det er ganske begrensa med plass her.
Bør helst være sort eller mørk brun, sånn at frøkna her ikke blir alt for oppgitt over mine manglende "fargesammensetningskunnskaper"
Skal kikke litt rundt selv også, så jeg kommer sikkert med noen alternativer som dere kan godkjenne eller forkaste.
Beklager hvis dette er feil del av forumet
På forhånd takk for hjelpen
Er standardmål på akvariumet vil jeg tro, 60x35x35? Er ikke sikker på om det er det som er standardmålene, men det er sikkert ikke så langt unna Karet er av merket Resun.
Spørsmålet er vel om noen vet om noen gode, helst rimerlige, alternativer som er mulig å få tak i enten i Trondheim eller Ålesund? Det kan ikke være så veldig stort, siden det er ganske begrensa med plass her.
Bør helst være sort eller mørk brun, sånn at frøkna her ikke blir alt for oppgitt over mine manglende "fargesammensetningskunnskaper"
Skal kikke litt rundt selv også, så jeg kommer sikkert med noen alternativer som dere kan godkjenne eller forkaste.
Beklager hvis dette er feil del av forumet
På forhånd takk for hjelpen
Postet 13.05.08 kl 14:46
Jeg skal etterhvert sette meg opp en 60 liter med omtrent samme bunnmål og har tenkt å ta meg en runde på gjenbrukshallen eller finne et annet brukt møbel av noe slag. Mye av de eldre møblene som finnes rundt omkring er laget av heltre og er ganske så solide. Med en nyinnkjøpt, malt hobbyplate eller lignende på toppen så stives topplaten ytterligere av, og for sikkerhets skyld går det også an å legge en plate med isopor eller liggeunderlag i mellom. Gamle møbler er jo gjerne litt skjeve så det er greit å ikke ta noen sjanser.
For å sjekke om møbelet vil holde så kan du jo prøve å sette deg på det og rugge litt frem og tilbake. Såfremt du ikke har jockey-størrelse så vil det gi et hint om det vil holde et akvarium på den størrelsen
For å sjekke om møbelet vil holde så kan du jo prøve å sette deg på det og rugge litt frem og tilbake. Såfremt du ikke har jockey-størrelse så vil det gi et hint om det vil holde et akvarium på den størrelsen
Postet 13.05.08 kl 15:20
Jeg har to 50-litere på hvert sittLeksvik bord fra IKEA. De er i heltre og er solid bygget, og prisen er det ingenting å si på . Vil tro de holder litt større kar enn mine også. Mener å huske at det var en annen her inne som bruker samme bord til litt større kar enn meg, du kan jo prøve et søk
Postet 13.05.08 kl 16:44
Inaktiv bruker
Lurer på om den IKEA saken er aaakkurat litt for liten når det gjelder dybden. Få se når jeg får målt akvariumet iløpet av sommeren.
Men takk for forslag=)
Har sett litt rundt selv og fant denne. Tror dere den er solid nok?
Er litt over prisklassen jeg egentlig hadde tenkt, men fikk beskjed av min bedre halvdel at den var så fin og passet så godt til resten, at det fikk bare vær
Men takk for forslag=)
Har sett litt rundt selv og fant denne. Tror dere den er solid nok?
Er litt over prisklassen jeg egentlig hadde tenkt, men fikk beskjed av min bedre halvdel at den var så fin og passet så godt til resten, at det fikk bare vær
Postet 15.05.08 kl 21:02
Postet 15.05.08 kl 21:12
Postet 15.05.08 kl 21:12
Inaktiv bruker
Merkelig. Den funker for meg
Får legge inn bilde i stede da=)
Får legge inn bilde i stede da=)
Postet 15.05.08 kl 21:35