Prisvurdering 54liter

Jeg vurderer å selge mitt 54 liter med Corydoras i og en veninne er interessert. Men jeg lurer på hva sånt er verdt. Karet er drøyt et år gammelt, med innvendig hjemmelaget isoporbakgrunn, rådasand, 4 planter, litt stein og to røtter. 5 voksne Corydoras Aeneus og en ungfisk. Pluss masse sandsnegler.

Tror jeg betalte ca 700 for karet, men blir jo litt for fisk og planter og. Det følger også med et hjemmelaget bord til det. Pumpe, lys og varmekolbe er det som fulgte med i startsettet.

Hva er markedspris på slikt? Legger ved et par bilder.
det var et flott karr. Jeg hadde glatt gitt 1000 kr for det selv om det kostet 700 nytt. Var pumpe, lys og varmekolbe også med i den prisen ?
Takk for det! Ja det var en pakke med grus(byttet ut nå) lys, varmekolbe og pumpe.
Ville kanskje gitt 500,- med fisk og alt. Ikke noe mere hvertfall
Plussmedlem
Hvis du krever kr 1000 av din venninne så vil jeg kalle det "blodpris"

Du kan få 54 l startsett til 500 kroner i butikken.
Aeneus er jo en vanlig corydoras. Selger du disse aleine så kan du vel få max 100 - 150 kr.
Alt sammen...? Kanskje kr 500.
Bør jo kunne kreve litt ekstra cash for den bakgrunnen. Er sikkert ikke enkelt å lage
Vet at startsett er billige i butikken. Men hvis du tenker på alt som kommer i tillegg, sand 50-60kr, planter 150-200kr, fiskene 100-150kr, sneglene 50kr. Bakgrunnen kostet meg ikke stort, men tok noen timer. Vil ikke selge den til blodpris, bare lurte på ca verdi så jeg har noe å gå ut ifra. Det er jo også en fordel at det er et innkjørt kar, med fungerende filter og planter som vokser og trives. Er ingen garanti for at alt funker på første forsøk når du kjøper alt nytt.
Unnskyld at jeg kommer med et OT- spørsmål men hvordan har du laget den bakgrunnen? Den var utrolig fin
Panduro
Unnskyld at jeg kommer med et OT- spørsmål men hvordan har du laget den bakgrunnen? Den var utrolig fin:-)


Takk takk!
Bakgrunnen er laget av Styrofoam (hard/lukket isopor), brukte 5cm plater som jeg delte på langs, ble da 2-2,5cm med litt ru overflate, skar noen "kløfter" med skalpell, pusset litt med sandpapir og malte med svart Jotun Interiør trur jeg det var, og la på litt grå oppå med natursvamp. Malingen må tørke fullstendig og vannes ut et par dager før bruk.
Tusen takk for svar. Absolutt noe å tenke på når/hvis jeg skal skifte bakgrunn i akvariene mine
Skjønner du vil ha litt igjen for karet hvis du skal selge...
Dette blir kanskje litt OT, men jeg ville nå ikke hatt samvittighet til å selge dyrere enn nødvendig når det er venner det er snakk om.
Jeg ville satt igjen med en litt uggen følelse dersom en venn solgte noe til meg, og jeg oppdaget at jeg kunne fått helt nytt i butikken til samme prisen. :S
Tanken min var at hvis hun skal kjøpe det, å finne ut ca pris som det er verdt og trekke fra litt. Om det er over nypris for et rent kar uten innhold... greit nok.

Man kan jo ikke selge en lommebok med 1000kr i for 50kr, bare fordi man får en ny lommebok for 50kr. Litt fjernt kanskje, men dere ser sammenlikningen.

Hvis jeg skal gå ut ifra nypris på 54 liter startpakke, og trekke fra litt, så blir det jo ikke mer enn 300kr. Og det synes jeg blir litt for lite.

Jeg er ikke ute etter å svindle en veninne, men vil ikke gi bort karet heller.
Du går ut i fra at en får en grei 54 liter startpakke til 500 ny, så trekker du fra litt siden denne er brukt. Dvs 300 ish.. så legger du til litt for fisken. 100-150.. et par små planter får en jo for noen tiere, og så litt for bakgrunnen. I og med en kan kjøpe bakgrunn til under 200 kroner som er mye større en den du har i karet ditt, så synes ikke jeg bakgrunnen din er verdt mer en 50-150,- kroner siden det ikke er godt å si noe om holdbarhet og kvalitet på en hjemmelaget. Fin var den hvertfall. da ender du opp med en total på 5-600,- I og med dette er til noen venner, så runder du nedover. dvs maks 500,..
Jeg er helt enig med regnestykket til PG
jeg betalte 600kr for mitt kar (brukt). Med pumpe, varmekolbe, hov,fiskemedisin (mot sopp) å en liten statue. Med hvit ramme...

Siden du selger alt i karet ditt så kan du nok få 1000kr for det ja, kanskje mer ) Min mening da.
Jeg støtter også en 500-lapp. Da får du igjen noen kroner for karet og den flotte bakgrunnen, pluss at du gir en god pris til en bekjent.
leste ikke at det var til venninne jeg da :p vennerabatt er vell en fin ting
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap