Hjelp med sommerfuglciklide!

Jeg har noen spørsmål om sommerfuglciklide:

1.) Er det sant at sommerfuglciklider ikke tåler røde mygglarver?

På denne siden her: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1925 står det at mange har mistet sommerfuglciklide etter å ha gitt dem det.

2.) Kan Black Ghost og Sølvhaimalle spise hvite / sorte mygglarver?

3.) Får man kjøpt det i Dyrebutikkene?

Håper på mange svar!!
1. Mange mister Sommerfuglciklidene etter mating med røde mygglarver. Men det kan være pga at de er skjøre(?) på vannverdiene. Men hadde ikke tatt sjansen på å mate de med det.

2. Ja

3. Ja
Hva anbefales å gi til sommerfuglciklidene av hvite eller sorte mygglarver?
Såvidt jeg vet er det røde mygglarver som kan være et problem. Er så langt jeg har fått med meg ikke rapportert problemer med svarte eller hvite mygglarver
Det var bra!
Tusen takk for svar! =)
Sorte mygglarver går fint, bruker det en del til mine. De er ellers ganske så altetende - så jeg har ikke sett noen grunn til å måtte teste ut om de faktisk tåler røde eller ikke
Vel, har alltid foret mine sommerfuglciklider med røde mygglarver, og de har tom overlevd to perioder med massiv fiskedød i avkariet mitt...
At røde myggiser er farlig for sommerfugler er bare en myte, og har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Jeg har fora mine med dette i alle år, og det er ikke maten de dør av. Deriomot er de ofte avla ihjel med dårlig immunforsvar og dør ofte uten grunn.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap