Vestfold akvarieklubb (side 20)

jan rune har grillpølser, pepperbiff og potetsalat. jeg har med eget jeg drikke vet jeg ikke, men tar med eget der og :p
ja ellers er vel butikken like om hjørnet.
Drar likesågodt nå jeg da, skal jeg plukke deg opp?
Svar på numeret mitt (95218073)
Nei!

Det har jeg i massevis her, så det trenger du ikke å tenke på i det hele tatt Anne. Har tilogmed kjøpt sånne lille høvding pølsebrød til deg Itte noe fancy her i gården.

Vanlige grillpølser, Kylling og kalkun ostepølser. Måtte jo handle inn et lass med pepperbiffer også

Mvh Jan Rune
og det skriver du etter at vi har hatt grillingsen? :p
Det var en koselig grillings med de vanlige folkene, ingen ekstra som fant på å dukke opp. Det var jo egentlig litt trist. Vi hadde benket oss opp inne i et partytelt med 4 vegger, så det gikk greit.
Så selvom det blåste, satt vi lunt og godt.

Det var mye mat og praten gikk livlig, det var som vanlig en masse utskeielser når det kom til fiskepraten, og Bengt skal lage dam i hagen, så alle som føler for å hjelpe til er hjertlig velkommen til det ;D

6 juni reiser jeg tilbake til det varme sør for å tine. Synd at jeg går glipp av sommertreffet på oklungen, men jeg håper det kommer masse bilder derfra.
Sanne
og det skriver du etter at vi har hatt grillingsen? :p


Tja!

Syns det passa inn med en kommentar og hadde vel igrunn tenkt å komme med en oppfølgende kommentar etter den. Men fint at du følger med da

Hyggelig prat hadde vi jo da. "Seff" med de sedvanlige diskusjonsutskeielsene som seg hør og bør. Man må jo ikke alltid prate om akvarium og dam
Enkelte egner seg vel neppe på trykk

Lover et bedre og mye mer lunt telt neste gang. Men dette var bare en nødløsning til jeg får opp noe bedre. Kosta jo bare 199 spenn på Europris da

Mvh Jan Rune
I'm back
Nå skal det bli liv i klubben igjen, for jeg har ikke tenkt til å være i frosne norge uten å kunne treffe gale akvarister med løs humor og hodet der det passer seg.

Det er bare fint om det er flere som vil dukke opp på møtene til neste år, sånn at det blir litt fart i systemet. Da gjør det lissom ikke så mye om en eller to mangler.
Jeg veit at det er en masse akvarister i vestfold og iallefal i tønsberg nærmiljøet, men de har lissom ikke dukket opp.
Det synes jeg det er på tida at de gjør nå

En akvarieklubb er et sted du kan få svar på spm du lurer på, et nettverk du kan kontakte når som helst på døgnet ang hjelp med lekke pumper, sykdom, feriepass osv.
Du kan utvide din kunnskap, få tak i sjeldne fisk billig, få vite om det som skjer i fiskenorge og resten av verden.
Samme om du kun har en selskapstank i stua, eller om du driver oppdrett av sjeldne/ vansklige arter, bare driver med reker, eller kun har guppier svømmende rundt. Har du dam i hagen uten fisk i, så er du like velkommen.
Alt som på en eller annen måte er relatert til vann, akvarier, fisk eller annet, så er vi interrest i å ha deg med.

Hvis Jrr kan legge inn en oversikt over hvilke benefits man får som medlem i klubben (om man så bare ønsker og være støttemedlem å), så er det fint.

Så må jeg få samlet "sjefane" (de eneste som pleide dukke opp på møtene vi hadde) også skal vi si ifra hva som skjer videre.

Håper alle hadde en god julefeiring igår og fikk iallefal en ting de ønsket seg. Her var det fullt hus med 2 besteforeldre, 5 voksne og 4 barnebarn.

Så ønsker jeg alle en flott romjul og godt nytt år.
Galemor.
Som Vestfolding lurer jeg jo litt på om klubben deres da. Medlemsskap, møter, hvor mange, møte sted-når, auksjoner etc etc etc. Er jo medlem i DAK, men hvorfor kun være medlem et sted?

Virker som det er mange klubber rundt i "distriktet" om en strekker ordet lokalt litt ut. Kan iallefall telle 4-5 i tillegg da DAK. Fordeler i Vestfold klubben kontra andre. Hva er lokke middelet for oss akvarister til at vi skal velge dere?

Hva type arter er det mest intresse for i klubben? Finnes det et godt utvalg av folk med intresse for f.ek apistogramma?

Fortell, fortell og fortell Galemor

LOFFA
Vi har jo et godt samarbeid med feks larvik akvarieklubb. Så vi deler auksjoner med dem, siden vi snakker om kun 5 medlemmer i vestfold klubben til nå.

Vi deler alle forskjelige ineresser, for min del er det mest nano, Jrr er koi + saltvann +, det er flere cory, også har vi jo da noen fra larvik som har apisto som sin hovedgren.
De dukker ikke bestandig opp.

Siden jeg har vært utenlands i 2 år har det gått grundig ned med klubben, noe jeg håper å forandre i 2012.

Vi hadde/har 10% avslag på pris hos Krizoo, men akkurat hvilke flere benefits vi har, må jeg nesten høre med Jrr om.
Vet ikke hva som har skjedd siden jeg dro vettu.

Ang møter er det også noe vi må finne ut av, hvor og hvilke dag.
Auksjoner har vi sammen med LAK som sagt.

Hvorfor man skal velge VAK ovenfor noen andre er jo opp til hver enkelt, vi er såpass små ennå og derfor er det utrolig hyggelig å komme dit. Vi prater om løst og fast, har en trygg og god atmosfære.
For førstegangs medlemmer, så er nok VAK et fint sted å starte.

Våres ønske er at flere førstegangs akvarister skal kunne føle seg velkommen, at vi ikke prater "over hodet" på dem. Men gir dem en følelse av at de er like viktige som noen som driver oppdrett eller har holdt på i mange år.

VAK er en klubb som inkluderer alle, vi er for nye og for små til å skilte med de presiøse tjeneste andre klubber kan skilte med.
Men vi ønsker at også flere innkjørte akvarister skal delta, slik at vi kan løfte kunnskapsnivået i klubben.

Rett og slett ønsker vi alle velkommen og håper å bygge en klubb man kan føle seg hjemme i, uannsett hvor man er i akvariesammenheng.



Inaktiv bruker
Høres spennende ut, galemor! Jeg er dessverre blitt døv, så det er så vanskelig å "sosialisere" seg, selv sammen med gale akvarister :0)
Det blir jo skrevet referat fra møtene, som postes her inne. Så selv om man ikke hører noe, så kan det da alltids leses om her etterpå.

Det ville vært koselig om du likevel ville dukke opp engang, er jo ikke verre enn at man bruker skrift for å kommunisere.
Dessuten fungerer jo kroppspråket utmerket for gale akvarister som ofte småkravler for seg selv mens de titter på fiskene som svømmer fredelig rundt.

Alle vet jo hvordan fiskere må vise hvor stor fisken var, istedet for å si centimeterne.
Sånn kan det også bli for akvarister:
- Hvor stor karr har du da?
- Så stort (__ (¨) __)

;D
Skal bli deilig å snakke fisk og alt mulig annet blandt med aqvaholikere igjen

Begynnte plutselig å glede meg til nyåret...
Jeg blir jagd ut i garasjen av mamma, så da kan vi fint ha møter der om vi mangler lokale til det

Kanskje det er en ide og kunne flytte rundt på møtestedene, slik at folk som ikke har mulighet til å komme seg så lett rundt, likevel kan komme fordi vi er i nærområdet.

Ellers skal man ikke være redde for å gi utrykk for at man kunne trengt sjåfør. Alltids noen som kan svipe bortom og hente eventuelt.

Blir møtene her, så stopper bussen Tønsberg - Stokke - Tønsberg rett nedi gata her.
Dessuten har vi jo hortensfolka, de på andre siden av kanalbrua, noen fra andebutraktene som aldri har hatt mulighet til å dukke opp og så er det oss stokkefolka (eller rettere sagt gærningane fra melsom).


Så man skakke være redd for å anonnsere et besøk. Her er vi like ille alle mann
Har ved flere anledninger, Galemor innvitert folk hit. Både i egen tråd for møte og i min personlige tråd. Kan ikke si jeg har sett så mye til Vestfoldfolket. Tror nok ikke intressen er så stor som det vi ønsker. Vestfold er mer enn Tønsberg området og at folk må bevege seg litt ut fra sin stue terskel er vel bare å kunne forvente. Men men en får leve i håpet om at intressen for å¨se hvordan andre har det samt det sosiale tar seg opp...... Kanskje det er for mange klubber i en sirkel på noen mil?
Hei Anne.
det er koselig å se du har tenkt å dra igang Vestfold akvarieklubb igjen. Personlig så er jeg skuffet over de andre "sjæfan" i klubben som ikke var intresert i å holde klubben igang når du var borte. Ikke noe guts i dem
Prøvde sjøl og vet andre som har etterlyst aktivitet, blandt annet folk som har hvert innom krizoo. I mellom tiden så har jeg fått etablert meg godt i to andre klubber der jeg trives. Men tiden får vise hva jeg finner på, dere er ikke helt avskrivd ellers så er vi jo nesten naboer, slå gjerne på tråden om du har lyst til å ta en tur innom. Vi snakkes ...
Bengt M
Hei Anne. det er koselig å se du har tenkt å dra igang Vestfold akvarieklubb igjen. Personlig så er jeg skuffet over de andre "sjæfan" i klubben som ikke var intresert i å holde klubben igang når du var borte. Ikke noe guts i dem ;-) Prøvde sjøl og vet andre som har etterlyst aktivitet, blandt annet folk som har hvert innom krizoo. I mellom tiden så har jeg fått etablert meg godt i to andre klubber der jeg trives. Men tiden får vise hva jeg finner på, dere er ikke helt avskrivd ;-) ellers så er vi jo nesten naboer, slå gjerne på tråden om du har lyst til å ta en tur innom. Vi snakkes ...


Føler jeg blir litt provosert av denne Bengt!

Kan ikke si at du var så velvillig til å møte opp på klubbkveldene akkurat da
Så om du er skuffet over de andre "sjæfan", så burde du gå litt i deg selv før du bjeffer i hytt og pine. Just my2cent view!

Grunnen til at vi la klubben litt på is var vel at det til slutt bare kom 2-3 stykker på møtene. Ikke akkurat liv laga for en klubb det igrunn.

Møtelokalet var jo også en utfordring da dette lå litt utenfor sentrumsnære områder som nok de aller fleste er vant til.

I mellomtiden her så har jeg og flere andre meldt oss inn i Moss og Larvik akvarieklubber, der det for tiden er litt mere aktiviteter på gang og har mer velegnede møtelokaler enn det vi hadde ute på Krizoo i Stokke.

Om intressen er der så vil jeg gjerne ta første hjemmemøte her i Horten for å få klarlagt om det er verdt å starte opp igjen klubben eller ikke. Torsdag 12. Januar kl 18:00
Sted: Rustadgata 73, 3187 Horten.

Håper folk kjenner sin besøkelsestid og kommer på møtet da

Mvh Jan Rune
Så du føler deg provosert, ja ja ))

At jeg ikke har hvert aktiv i klubben kommer vel av at jeg aldri har hvert medlem der, men i våres når jeg hadde tenkt å bli med, da var det ikke intresse for aktivitet i klubben.

Kan skjønne at lite oppmøte kan tære på, men en nystartet klubb trenger gjerne en stund for å klare og etablere seg ordentlig. Ser at det med møtelokaler også kan bli en utfordring.
Og også at om man skal drive en klubb så vil det trenges enkelte ildsjeler som er villig til å ta noen skippertak.
Personlig så har jeg vanskelig for å tro at det ikke er marked for en klubb til i Vestfold, men så er spørsmålet er det nok ildsjeler som vil hjelpe til.
er jo som du sier JRR liten vits om der bare er et par stykker som er villig til å sattse.

Om det er liv laga for en klubb i Vestfold, er det vel kun oss akvarister som avgjør som bor her. Som nevnt tidligere i mitt innlegg tidligere i tråden, er det en del klubber som ligger i en relativt kort sirkel i omkrets rundt oss. Har på følelsen at Vestfold akvarister er vanskelige å få ut av sofaen for sosialt samvær. Di vil ha servert alt i fanget og gjør ikke så mye for å besøke andre eller komme til et akvariemøte. Som nevnt tidligere, har jeg annonsert flere møter her hos meg, uten at noen Vestfoldinger har reagert.

Jan Rune
Det finnes sikkert mange utfordringer ved å starte og drive en klubb, og som det sies av Bengt, trengs det flere enn en ildsjel. Er også medlem av DAK, men det hindrer meg ikke fra å evnt bli med en klubb i Vestfold. Men da bør det være seriøs satsning og ildsjeler. Dette er et ansvar selvfølgelig, som få muligens vil ta på seg.

Du husker meg nok ikke med navn Jan Rune, men legger inn bilde, så husker du meg nok : =)
Å så sinna da
Det var dumt at jeg forsvant når vi holdt på å etablere klubben, nå er det nok mange skapakvarister i vestfold og det er vel de vi på en måte ønsker å fange opp ved å etablere en klubb som ligger mellom larvik og drammen akvarieklubb.
Et sted som ikke er inngrodd med akvarister som kjenner hverandre godt, men et sted flere førstegangs medlemmer kan tørre og møte opp.

Problemmet er at det tar noen år før folk finner ut at det finnes en klubb i deres nærområdet eller at det er en god ide å være medlem. De fleste skapakvarister har kun et lite selskapsakvarium og vet nok ikke så mye om forskjellige fiskeslag osv uten om det de ser i sitt eget akvarium og det de har fått høre på dyrebutikken.

Jeg har ikke tenkt til å diskutere hvem som har vært med hvor og om ledelsen (sjæfane) har vært "dårlige".
Jeg vet at vi kun har vært "sjæfane" på møtene og noen ganger knapt nok det, da sekretæren forsvant ble det en mindre og da blir det selvfølgelig litt kjedelig å drive klubben videre når man ser hvor dårlig interesse det har vært.
Jeg vet dessuten at "sjæfane" har et liv utenom klubben de skal styre også. Med færre og dele ansvaret med, så blir det til at man må prioritere andre ting.

Men nå er jeg tilbake og i skrivende stund er jeg meget oppsatt på å få klubben på beina igjen, mange tønsbergensere er ekstremt late, da de er vant med å bo i byen og ikke trenge forflytte seg rundt, dessuten er det jo den dere teite bomringen. :P

Men jeg kjenner en del aktive akvarister som gjerne skulle vært med på møtene før, men som ikke fikk mulighet da møtedagene var de dagene det ikke passet.
Jeg håper alle som ønsker å si noe kan legge det ut her eller dukke opp i horten den 12 januar kl 18.
Dette blir vel et slags gjensynmøte dessuten et møte ang klubbens fremtid.

Jeg håper mange møter opp da jeg liker diskusjoner.
(man kommer ingen vei om man ikke diskuterer problemet)

Det jeg tenker vi kan ta opp er:
1. videre drivsel av klubben, skal vi gi 2012 en sjanse til å se om dette er en klubb som kan vare?
2. har vi vært flinke nok til å promotere klubben og fange opp de som ønsker å være med?
3. har vi egen hjemmeside, evnt når blir det ferdig?
4. har vi vært flinke nok innad i klubben til å bli enige ang møter, hvilke visjoner vi har for klubben, hvor/hva vi vil at klubben skal være, eller har vi egentlig bare brukt klubben som et sosialt møtested for pratesjuke akvarister og glemt det som følger med i drivselen?

Kom gjerne med flere ting vi burde ta opp. Alt er viktig at vi får opp og ut.
Dessuten blir det sikkert noe å bite i nå like etter jul med restegodt

Så ta med godt humør og gode ideer.
Onsdag 4/1
Den første onsdagen i måneden har Grenland akvarieklubb møte med foredrag og auksjon. (De har skravlemøter de andre onsdagene i månedene.)
På onsdag fikk jeg spørsmaål fra Jrr om jeg ville være med å se på de nye lokalene til Gak.
Som sagt så gjort.

Etter noen forsinkelser møtte vi gjengen fra Lak og kjørte lang lang rekke med dem til de nye lokalene til Gak.
Nå husker jeg ikke hva det var eller hva det het, men det var i kjelleren og det var stor og god plass, fylt opp med akvarier, noen virkelig flotte og noen mindre fine. To reoler skal de kvitte seg med (hint hint).

Etter mye skravling som det gjerne blir når masse pratesyke akvarister samles, fikk vi roet ned og alle fant seg en plass. Dermed var det foredrag med klubbens egen bereiste foredragsholder Alf Stalsberg. Et spennende og morsomt foredrag om en av fangsturene han har tatt og fanget fisken som nå bærer hans navn. Nemlig sølvsøm.
Fine bilder og morsomme forklaringer. De fleste fikk nok med seg at dette er en person som absolutt ikke kommer til å kjøpe Tilapia på noen auksjon, eller i det hele tatt.

Møte varte vel 2-3 timer, det var vitnamesiske vårruller til kun 10kr stk, muffins og annet man kunne nyte.
Auksjonen var kort og det var vel ingen av gjenstandene som ble solgt som kom over 200kr, hvis jeg husker riktig.
(Det gikk litt fort for ei som begynte å bli trøtt på vei til møte.)

Jeg fikk med en gratis pose med planter, som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på akkurat nå og med den fikk jeg en morsom fortelling. Det var en som hadde hatt besøk av sin familie fra vietnam og de hadde ryddet opp* i karret hans når det gjaldt akkurat den planta og snegler osv. *spist det
Det var jo også noe jeg la merke til nede i sør, de eter nesten hva det skal være. :o

Etter auksjon var det mer babling, men det var også de som trakk hjemover.
Etter litt snakk og fiksing var vi klare for å dra hjem, det er jo et stykke ned til Gak, men det er utrolig morsomt å være med der. De er jo en gjeng innkjørte akvarister med masse info til ynglinger som meg.

Vil også minne om møte hos Jrr den 12/1, kl 18,00.
De som ikke kommer, kan heller ikke klage i ettertid på det som evnt blir bestemt.
Har man ikke mulighet til å komme, så får man sende mail til meg med det man ønsker å si.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap