Hvilken botia er din favoritt?

Jeg vet ikke om vi har spesielt mange Botia-entusiaster her inne, men bare av nysgjerrighet, hvilken botia er din favoritt?
Personlig har jeg bare holdt tre typer botia, Pakistanbotia, Praktbotia og Dvergbotia. Og av de tre er det [url=http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9547=]Dvergbotiaen[/url] som er favoritten.
Den er liten og snerten, utrolig sjarmerende og snill mot de andre beboerne.
Ikke trenger den store plassen heller!

Hvilken Botia er din favoritt og hvorfor?
Praktbotia er favoritten!
De kan bli gamle (opptil 50 år) så det er en fisk for et halvt liv om de blir stelt riktig. I tillegg er de fredelige og utviser all den særegenheten som er så morsomt med Botia. Klikker, sover i de merkeligste stillinger og danser Botia-dansen så det holder. Dessuten er det ganske fascinerende å se dem lukte/grave seg frem til snegler, rotere dem rundt i munnen, og slurp! Utrolig artig fisk

(Men det syns jeg vel egentlig alle Botiaene er)
Ingenting slår en horde med dvergbotia som stimer over bunnen etter min mening, men utseendemessig syntes jeg Botia histrionica og tigerbotia er penest.
Eg liker veldig godt pakistanbotia
Ikke nevn navnet Botia engang! (Farlige fisker har jg erfart)
kva er dine erfaringer når me ikkje kan nevne navnet ?
Thobbus
Ikke nevn navnet Botia engang! (Farlige fisker har jg erfart)


De onde botiane er kjent for å snike seg ut av akvariet i ly av natten og slurpe i seg innholdet i ditt kjøleskap.

Galemor
[QUOTE=Thobbus]Ikke nevn navnet Botia engang! (Farlige fisker har jg erfart)


De onde botiane er kjent for å snike seg ut av akvariet i ly av natten og slurpe i seg innholdet i ditt kjøleskap.


Nei de onde botiane er kjent for å bite til du blør, har sår i begge hendene =/
Hva var det du gjorde i akvariet som førte til at Botiaene angrep deg og bet deg til blods?? : O
skulle ta den ut da jeg skulle oveføre den til nytt akvarium og den likte da ikke hendene mine =/
Du ble nok stukket av piggene som er gjemt under øynene. Skarpe saker det der...
Inaktiv bruker
har selv blitt stukket av praktbotia når jeg måtte avlive den pga kraftig magerhet, altså ikke noe kjøtt, bare skinn og bein..
det gjør veldig vondt, men det stopper ikke meg i å si at praktbotia er min yndlingsfisk
Har både praktbotia og polkadot + en pakistaner som var solgt som polkadot, og jeg klarer ikke velge ut en av de som favoritt. Fantastiske fisker alle sammen!!! =) Botia generelt er min favorittfisk.
Jeg har kun Praktbotia, så jeg har ingen erfaring med andre. De er likevel noen av mine aller kjæreste fisker. Når de "danser" og vimser rundt på "botiavis", er man bare nødt til å bli i godt humør
Sumo Botia er min favoritt. Latinske navnet er schistura balteata.
Egentlig ikke i botia familien, men engelsk populær nav er som sagt sumo botia.
Har 3 stk av denne fantastisk fine fisken, med knall rosa stripper midt på kroppen.
En utrolig fin farge kombinasjon med den "koks"gråe kroppen.
Hahah! Sumo Botia'n likte jeg!
Den blir nok råstilig dersom den er i ett akvarium med mørk sand.
Hvor fargene kommer godt fram.
Ciklide
Hahah! Sumo Botia'n likte jeg! :D Den blir nok råstilig dersom den er i ett akvarium med mørk sand. Hvor fargene kommer godt fram.


Jepp den er det. Den er også en "snill"fisk mot alle de andre i fiske"suppen"til kona.
Ken Myrseth
Sumo Botia er min favoritt. Latinske navnet er schistura balteata. Egentlig ikke i botia familien, men engelsk populær nav er som sagt sumo botia. Har 3 stk av denne fantastisk fine fisken, med knall rosa stripper midt på kroppen. En utrolig fin farge kombinasjon med den "koks"gråe kroppen.


Joda, det er nok en Botia det og. =) Du finner den her: http://www.loaches.com/species-index/schistura-balteata/?searchterm=schistura%20balteata
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap