Keiko's vannverden (side 5)

Det gjør seg med litt grønt
Ble litt mer hjemmekoselig når plantene kom oppi. Håpet nå er at en del av yngelen overlever uten at jeg trenger å gjøre noe. Det er ufattelig vanskelig å fange en malawi uten å ødelegge hele innredningen. Jeg gir opp bare med tanken. Den rød zebraen går fortsatt og tygger, men jeg tror det nærmer seg de siste dagene nå.

Jeg venter fortsatt på det blå lysrøret som skal komme. Det var visst knust ved ankomst til leverandøren, så jeg må nok vente 2-3 uker til. Jeg kan derimot glede meg til de siste skuffene trolig kommer denne uken, da blir akvariet nesten komplett.

Jeg hadde planer om å dra til Trondheim i helga for å kjøpe noen frontosa evt. noen malawi. Men noe trist kom i veien, så jeg kom meg ikke avgårde.

Uansett, jeg så gjennom mine gamle bilder i sted og kom over et av Keiko når han hadde Pop-eye. Helt utrolig at han kom seg gjennom dette også
Ja, han er en fighter!

Får håpe at du snart er ferdig med alle negative ting og uhell og at alt legger seg rette veien for deg igjen fremover. Krysser fingre for deg og Keiko
Takker for det Astrid. Han er en sterk gutt, ikke rart når han bor hos meg Håper bare han kommer seg over denne kneika også, det er ingen framgang nå. Men så lenge han spiser, så får jeg bare krysse fingrene.
Sukk, i dag er ingen gledens dag. Kaninen min, Sofus, sovnet inn i natt Han ble 8 år, så han har levd et langt og godt liv. Jeg har nå begravet han, det fortjente han synes jeg. Klarer ikke tanken på å kaste han i søpla.

R.I.P. Sofus - mors lille hjerteknuser
Så trist! Ikke morsomt i det hele tatt å miste kjæledyr, spesielt når man har hatt de så lenge. Tror nok den har hatt det godt hos deg så du får tenke på det fine livet den har hatt. Sannsynligvis hopper han nå rundt sammen med masse lekre kanindamer, i de evige kaninhuler, i kaniners versjon av himmelen.
Takk for gode ord Astrid. Jeg tror han hadde det ganske godt hos meg, og at han koser seg i kaninhimmelen nå.
Så leit med kaninen.
Alltid trist når ett kjæledyr dør.
Man blir så utrolig glad i dem.
Da begynner endelig oktober å ta sin form jeg har den siste uka slitt med brennkopper, fy som det klør/svir, i tillegg ser det ikke ut.. Alle prikkene, bortsett fra en som er på fingeren, er selvfølgelig i ansiktet, typisk nok. Skulle tro jeg hadde prikkesyken, hehe..

I går fikk vi ny fisk på butikken og malawiene jeg bestilte kom også. Jeg skulle egentlig ha 6 labeotropheus trewavasea, men fikk i steden 8, de har tydeligvis problemer med å telle i Sverige. Plana var at jeg egentlig skulle ha 4 hunn og 2 hann, men det ble i stedet 4 av hver (tror jeg). De har kommet seg til rette i akvariet, og har allerede begynt å spise alger av steinene i akvariet.

I tillegg fikk vi også en sjelden L-malle, L-046 tror jeg det var, den var jo veldig fin, men for en liten knøtt. Det er litt av en kilospris på den
Min røde zebra hunn spyttet ut for noen dager tilbake de eggene hun tygde på. I dag fikk jeg se noen småtroll som svømte innimellom steinene i karet. Jeg så i hvert fall to stk, en av hvert kjønn, men jeg tror det er flere som gjemmer seg.

Vallisneriaene jeg kjøpte for kort tid tilbake har allerede vokst noe voldsomt, og flere avleggere har kommet fram. Mellomrommet mellom hver plante har skrenket inn raskt.

Blålyset jeg bestilte til denne uken kom på tirsdag, men også denne gangen var det knust. Så jeg må nok vente en stund til på det. Bortsett fra det ser alt ut til å være ganske bra, jeg er storfornøyd med karet og fiskene. Frontosaen har også vokst i rekordfart. Den minste jeg har, har blitt 8 cm. De mellomste har kommet opp i 15 cm.
I morgen tenkte jeg å forandre oppsettet i 72 literen. Tidligere har jeg foret opp malawi i dette, men etter 530 literen kom i hus gidder jeg ikke prøve fange inn små yngel eller tyggende hunner. Problemet er at jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal ha i akvariet. Jeg står mellom to ting, enten skal jeg ha kileflekkrasbora og kampfisk, eller så skal jeg ha søte små tanganyika. Uansett skal jeg gjøre om akvariet i morgen, ta ut grusen og bytte til sand.

Kom med forslag hvis du har noen
Oi, se der ja. Tør vel ikke rengjøre akvariet med slike hissigpropper
Føler meg utrolig bedriten nå.
Keiko er i den store fiskehimmelen. Han har hatt store problemer de siste dagene hvor han ikke har svømt, ligget på siden og ikke tatt til seg mat. Jeg vet jeg gjorde det rette nå, for her var det ingen håp. Jævlig surt, men det er bedre for vår kjære Keiko, R.I.P.
Så utrolig synd! Du får trøste deg med at han hadde det bra hos deg en lang stund før han ble syk. Få fisker har gjort større inntrykk på meg så jeg kan bare tenke meg hvordan du har det nå. Stakkars Keiko og stakkars Liverbird
Ja det er utrolig synd, men så lenge jeg vet han har det godt så kommer jeg meg over det.. etter hvert.. Kan si det så enkelt som at tårene triller her, og jeg føler meg lusen.
Keiko gjorde et utrolig stort inntrykk på meg, fra han var i det lille plantekaret, til han lå sidelengs i akvariet mitt. Han har alltid hatt en glimt i øyet og vært en skikkelig kjernekar overfor de andre fiskene. Dette er et stort tap for meg. Men så heldig som jeg er holder jeg tilbake mange minner, og i tillegg har du et fantastisk flott bilde som minner meg om Keiko.
Avatar-bildet mener du?

Husker at før jeg begynte med akvarium så trodde jeg ikke det var mulig å knytte seg til fisk, men der tok jeg altså feil. Må nok innrømme at jeg ikke er like knyttet til alle fiskene, men enkelte skiller seg ut. Tror for eksempel jeg skal få store problemer når ciklidene eller kampfiskene takker for seg. De er så tillitsfulle og skiller helt tydelig mellom meg og andre som nærmer seg. Krysser fingre for at det er lenge til.
ja, avatarbildet ja, glemte å skrive det
Jeg trodde heller ikke jeg skulle bli knyttet til fisker, men der tok jeg grundig feil. Jeg er ikke så knyttet til malawiene mine, men siden jeg hadde Keiko så har jeg blitt knyttet til alle frontosaene mine, og Keiko skilte seg ut. Godgutten min dette som jeg ønsket alt godt.
Håper også det er lenge til Leopold eller ciklidene dine tar kvelden.
Psst: Glemte å spørre om det var greit at jeg beholdt avataren
Ja, den skal jeg ikke ta fra deg Synes det er en pen avatar som kler deg godt.
Atter en gang, tusen takk for bildet.. Søstersen sa "det er Keiko jo" når jeg visste det til henne. Tusen takk, det varmet mitt hjerte
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap