- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Kampfisk vs eplesnegler?
Kampfisk vs eplesnegler?
hei lurer på om jeg kan flytte min vakkre kampfisk Izzi ( den er helt isblå med kongeblå hale ) til tanken min med eplesnegler, eller vil han spise nyklekkte eplebabiser??
Izzi håper dere sier at han ikke!! spiser eplebebiser, han har så lyst til å cruse rundt i den stooore epletanken,som han ser inn i fra sin lille enecelle.
Vi venter spent på svar
vh Akhela & Izzi
Izzi håper dere sier at han ikke!! spiser eplebebiser, han har så lyst til å cruse rundt i den stooore epletanken,som han ser inn i fra sin lille enecelle.
Vi venter spent på svar
vh Akhela & Izzi
Postet 06.06.08 kl 23:22
Jeg tviler på at han greier det Eplesnegler, eller snegler med skall, er ikke noe kampfisk uten videre får i seg. Dersom han ikke har sett snegler før, kan det hende han "mobber" dem litt i starten hvis han ser at de rører på seg. De svarer da med å trekke seg inn i skallet sitt og er beskyttet med det, så han greier ikke gjøre dem noe. Sannsynligvis går han temmelig fort lei. Det gjorde min kampfisk Han gøyv løs på eplesneglene de første par dagene, men det ble kjedelig, ingenting skjedde jo, og etter den dagen overså han dem totalt.
Dessuten, hvis du har kull med eplesnegle-bebiser og store snegler i tillegg der, er det så mange at han ikke greier å plage noen enkelt snegle nevneverdig.
Dessuten, hvis du har kull med eplesnegle-bebiser og store snegler i tillegg der, er det så mange at han ikke greier å plage noen enkelt snegle nevneverdig.
Postet 07.06.08 kl 01:17
Endret: 07.06.08 kl 01:18
Inaktiv bruker
jeg tviler å på at det komer til å sje
Postet 07.06.08 kl 14:02
Hei
tror ike det forde vi har malaysiske sandsnegler i et akvarium med kampfisk, platy og neontetra
Postet 08.06.08 kl 12:47
Her fant jeg en tråd med nøyaktig samme overskrift som jeg hadde tenkt til å skrive. Det føltes litt snodig...
Jeg fikk eplesnegler i hus igår, og kampfisken min har terrorisert dem siden. Den største fineste sneglen ligger på samme sted som igår kveld, og har lukket "døra" godt igjen etter seg. Om han ikke får være i fred, skal jeg flytte den under en rot etterpå, så kampfisken kan plage noen av de andre litt også.
Håper dette går over! Jeg har sett for meg sammensetningen i akvariet så lenge, så dette må gå bra!
Jeg fikk eplesnegler i hus igår, og kampfisken min har terrorisert dem siden. Den største fineste sneglen ligger på samme sted som igår kveld, og har lukket "døra" godt igjen etter seg. Om han ikke får være i fred, skal jeg flytte den under en rot etterpå, så kampfisken kan plage noen av de andre litt også.
Håper dette går over! Jeg har sett for meg sammensetningen i akvariet så lenge, så dette må gå bra!
Postet 15.02.09 kl 08:23
Postet 15.02.09 kl 08:36
Ja, jeg får et generelt inntrykk her inne, at kampfisker og snegler ikke er noe problem. Håper jeg ikke har en særs hissig Betta i hus.MvjnzJeg har kampfisk sammen med både store og små eplesnegler, og min forrige kampfisk bodde også sammen med en eplesnegle. Ingen av dem viste noe som helst interesse i sneglene. Den forrige kampfisken jeg hadde likte å studere små damsnegler innimellom, men rørte dem ikke.
Postet 15.02.09 kl 08:40
Postet 16.02.09 kl 17:40