Mange bøtter vann.. (side 114)

har satt opp ei lita balje med sand, catappa løv og mosen egga er lagt i. skal se om jeg får tak i ei lita varmekolbe, inntil videre får lyset stå på og varme opp.

egga som hang på glasset får bare henge :p
er litt kaldt i tanken, så egga har ikke klekt ennå. men ikke noe mugg, egga er fine og gylne.

ellers skal jeg til oslo idag. hvis det nå blir noe av... han jeg skal kjøre med fikk plutselig overtid. vi er *heldige* om vi er der til 7... æsj, hadde jeg sett meldinga tidligere hadde jeg tatt toget innover, nå er det litt sent..
har noen en gjeng dvergbotia jeg kan låne? orange laser tanken er snart bare pesttanken... og jeg hadde en gjeng jegersnegler der, men neimen om de greide å ta unna...

ellers har egga ikke klekt ennå, er nok noe kaldt. men ingen mugg, egga er nesten lysebrune.
Hvis du kverker de sneglene du ser (hvis mange ,slamsug etterpå) og så tar oppi noen jegersnegler ?
Synes jeg klarer å holde de i sjakk med det .Kverker en og annen inni mellom men synes ikke det er noe problem leger

Mine egg i stuekaret har klekket for det meste, men de som står kjøligere lar vente på seg litt.
De la vel egg samme dag disse orange laserne våre? Så det skjer nok noe i morgen vil jeg tro
Når skal du egentlig flytte over til leiligheten din da??

Morro at eggene fortsatt er fine, her må jeg enten skru på ene ovnen slik at varmen fra den stiger opp under akvariene i stua, eller så må jeg begynne med varmekolber. Det som er dumt med ovnen er at plantene i vinduet ikke synes så veldig om den tørre varme luften. Men jeg synes varmekolber er et styr :P

Får heller vanne litt mer

Jeg peller ut sneglene jeg, eneste som hjelper på pestsnegler er å ta ut de man ser, gjerne helt fra begynnelsen av. Her har jeg vært litt slakk, så idag fant jeg 3 O.O, ikke bra ;P
bare 3? jeg har vel 300, masse smått...

og jeg flytter i slutten av november. får vel spørre de oppe hvordan man styrer termostaten på varmekablene...
jeg skviser de små pestsneglene jeg ser og coryene spiser de som bare det. Spiser, spytter ut, spiser osv til de er fornøyd og bare skall ligger igjen.

Lykke til.
Klo reker tar de vel også!?
bleh. brukt hele helga på å mekke pc, ennå ikke ferdig. må gjøre noe med 96 litern, tror nok jeg tar ut rota, den tar så stor plass og jeg får ikke helt oversikt over fiskene. og vannet skummer fra melafixen ennå. men beckfordiene stortrives, hannene brisker seg og de farger ut. nydelige.
hm, ser ikke at egga har klekt ennå.. jaja. får vente å se. ellers har jeg tatt et digert vannbytte i 96 litern samt tatt ut rota derfra. fisken er jo helt forstørra :p men nå har jeg bedre oversikt + at det ser penere ut.. den lille tanken kan ikke ha så stor rot.
tror alle egga er klekt nå, ser hvertfall ikke noen nå :p men har ennå ikke fått varmekolba jeg bestilte for en uke siden.. håper den kommer snart. faller heldigvis ikke under 20 grader her.

ellers er nypc'n endelig helt ferdig. stille, kjølig og går som en drøm. pen å se på også ;p

beckfordiene har lært seg at jeg som regel betyr mat. de stiller seg i de ene hjørnet når jeg står foran karet :p frossen cyclops, artemia på glass og tetra pro colour går ned. ikke kresne ble litt bekymra da de prøvde seg på litt store biter røde mygg igår, men alle ser bra ut idag så de gikk vel bra. enkelte er nesten ferdige med å farge ut og, nydelige
da har jeg sett hele 3 små som barter omkring i den lille balja. men er bekymret for hvordan det skal gå når jeg drar til evje. de er så små at jeg ikke tør jakte på dem med hov.. lurer på om jeg rett og slett skal be foreldrene mine fore et par ganger i uka mens jeg er borte, og komme hjem andre helga for vannskifte og slikt. men vet ikke helt hva jeg burde fore med.. de er jo så små, mulig at jeg deler en viformo tablett i 4 eller no og håper at det er smått nok når det smuldrer opp. inntil jeg drar så blir det liquifry hvertfall, så får vi se.
igår kveld telte jeg hele 12 små. som regel ser jeg rundt 5 om gangen, men da var det virkelig liv. men de ser nå ut som noen forvokste sædceller om jeg får si min mening...
Grattis! Håper det blir noen som vokser opp og det er det jo stor grunn til å tro denne gangen!?!
Det lønner seg sikkert å ha oppi MYE mose når du er borte. Hva med infusjoria(stavet riktig?). Bare forslag fra meg
men jeg har desverre ikke tilgang på infusorier. og det er ganske mye mose oppi der ja. pluss pestsnegler til å ete opp overskuddsforing.

noen bilder, ikke alle ble like bra.. :p

karet
[External Image]


en som gjemmer seg i rillene på filtersvampen, fikk ikke fokus på fisken desverre
[External Image]


foreningsmøte på eikeblad.
[External Image]
hehe. Morsomme bilder.
Bra kamera eller?
Blir aldri så bra bilder av min små yngel.

Espen
digital speilrefleks med ei ganske grei linse disse yngla var oppdragne nok til å stå stille ;p
Liqurifry som du får kjøpt på dyrebutikker, har du anledning til å kjøpe det? Det er jo en slags infusorie
MarenB
Liqurifry som du får kjøpt på dyrebutikker, har du anledning til å kjøpe det? Det er jo en slags infusorie:)


eller pt oppi ei eplesnegle. Den lager det naturlig.
har desverre ingen epliser igjen, kvittet meg med alle. og hvis du leste noen innlegg opp ser du at jeg forer med liquifry for tiden. utfordringen blir å lære opp mine foreldre, og at de husker å fore sånn nå og da :p
Sanne
har desverre ingen epliser igjen, kvittet meg med alle. og hvis du leste noen innlegg opp ser du at jeg forer med liquifry for tiden. utfordringen blir å lære opp mine foreldre, og at de husker å fore sånn nå og da :p


Har du javamose, moseballer eller noe sånt. Så spiser de av det også.
Kryr av mikroorganismer der.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap