Mange bøtter vann.. (side 116)

Husk at hvis du har to typer coryer som er ganske like sammen, er sjansen for at de krysser seg større. :=)
hehe, trukke et eneste egg overlever i den suppa der. går jo en kampfisk + 19 corydoras :p pluss at ingen av mine coryer har lekt med mindre de er i artskar

forøvrig er corysuppa bare midlertidig, når jeg flytter og får opp 375'en skal alle coryene splittes til hvert sitt kar
Nydelig høstbilde. Nå fikk jeg lyst å gå meg en tur i skauen
ut i skogen opp i trærne :p

men ellers har jeg endelig fått tatt noen bilder av mine n beckfordi ungfisk. disse var knappe 2-3 cm da de ble kjøpt, med en voksenstørrelse på 6 cm var nok disse ganske unge.

disse begynner å farge ut ganske bra, ser ut til at jeg har en liten håndfull hanner hvertfall. beklager bildekvaliteten, glasset er skittent på begge sider :p

to hunner, og en han

[External Image]

[External Image]

[External Image]
da var jeg tilbake på evje, med instruks til mamma om forsiktig foring 2 dager i uka. akvariene var rimelig renspiste for alger da jeg var hjemme. dog var venusene i uforskammet god hold.. lurer på om de har jaktet rekeyngel...
har lagt øya mine på en fin liten reol, men jeg kan ikke skaffe no slikt på minst en måned.. synd, den passer ypperlig som artskar til coryene mine.. og i tillegg har alle betta fanatikerne her p forumet smittet meg! fysj og skam :p men innen jeg har flyttet og har plass til den reolen er den vel solgt. jaja

ellers er jeg dårlig idag, bare håper det ikke er no alvorlig eller smittsomt.. vi lever jo så tett, minst 50 mennesker som stimer sammen til måltider og slikt...
du får bruke munnbind da vettu
ja, for det ser ikke msitenkelig ut i det hele tatt :p

har nå tatt sjangsen på å spise ei brødskive. ser ut til å gå greit så langt. er jeg heldig så er det vekke imorra
hm, mulig at symptomene mine bare er en blanding av menssmerter og opptakten til en bihulebetennelse... føles hvertfall sånn ut. blir nok et par dager til med moderat action.

Gleder meg til å komme hjem igjen om en uke, håper alle fiskene greier seg en uke til. men skal få mamma til å gi de litt mat i helgen.

Men jeg gruer meg også litt. Virker som at den store avisdagen blir om en uke. Lurer på om jeg tør vise meg på jobben og ellers i byen i ukene etterpå... *gulp*
da er det bekrefted, artikkelen kommer i avisen til fredag. akkurat den dagen jeg reiser hjem. vet nesten ikke om jeg tør xD

ellers skal det bli deilig å komme hjem, dette mobile bredbandet er helt tragisk, er så vidt akvaforum greier å laste... 5 dager igjen med trening. vel 4, siste dagen blir det pakking og vasking av rommene før vi spiser lunsj og stikker. blir det for sent blir det så mørkt å kjøre over heia, og det er ikke så altfor morro.

blir spennende å se om alle fiskene mine har det bra og, skal ta å ringe mamma og se om de kan få litt mat siden det er søndag :p
da har jeg kjøpt ny telefon, som forhåpentligvis kommer til helgen

i tillegg begynner jeg å gå tom for malletabletter, så må kjøpe mer. funderer på å kjøpe meitemark og brine shrimp sticks, i tillegg til en boks til med sera viformo. flakfor har jeg i haug og dunger, knust tetra diskus og tetra colour går til de fleste svømmefisk. men mikroormen min har dødd, så lurer på om jeg skal skaffe noen andre levendedyr, som er smått nok for stjernedanio og nannostomuser...
neimen da! akkurat bestemt meg for å kjøpe noe nytt for. var på siden tidligere idag.. nå får jeg beskjed om at siden ikke eksisterer. *sukk*
nåja, da har jeg fått bestilt to typer bunnfisk tabletter. en 700 stykk boks og en 500ml boks. inkludert frakt for kun 250 kroner. på butikken i byen må du ut med samme sum for en boks med snaue 200 tabletter....


da gjenstår det bare å finne en plass som selger meitemark sticks da den siden som jeg visste hadde den er utilgjengelig.. lyst til å prøve små daphnia etterhvert og, men det må vente til jeg har flytta

nå er det bare noen få dager igjen før jeg skal hjem. håper de små har klarts seg fint. men jeg gruer meg litt til fredag allikevel.. tør jeg vise meg på jobb mandag tro?
jøss, det må jeg si. bestilte igår, sent allerede tidlig idag. det ekke dårlig, slikt liker vi så får vi bare håpe fiskenblir like fornøyd. i tillegg kom siden som har de sticksa tilbake på nett, så blir nok sent en mail dit i løpet av kvelden.

men nå er det slappis før man stikker i bassenget
Idag har vi hatt gå test. Gå så fort og langt du kan på 6 minutter. økte med 91 meter fra testen vi hadde for 3 uker siden, og er veldig fornøyd med det.

da har jeg også bestilt sticks og fint granulat til nannoene mine + et pulvergranulat til yngel. så nå er det vel bare en dafniekultur som mangler... :p
gleder meg veldig til å komme hjem, samtidig som det blir et helvetes mas før jul, da jobben skal flytte, jeg skal flytte, men jeg skal og pusse opp et par rom før jeg gjør det...

også må jeg få gjort ferdig 375 litern. pappa har greid å knuse det ene dekkglasset. og det andre var knust fra før. så nå har jeg ikke no dekkglass...

heller ikke bestemt meg for hva slags lys jeg skal ha heller.. karet kom med et 2 rørs T8 armatur, men tror det kanskje blir litt snaut... men metallhalogen blir lissom litt overkill igjen :p
Da håper jeg færrest mulig folk i Hortensområdet kjøper Dagbladet imorgen... hjelp!


Nå gjenstår det bare å pakke og rydde, reiser hjem etter lunsj imorra. woo!
Jeg er ike fra Horten, men har lagt det inn i kalenderen så jeg skal huske fredagsavisa
Vi får avisa på jobben, så jeg skal selvfølgelig sjekke -heh heh heh..

Sånn er det bare, nyskjerrig som bare det
Hehe, grunnen til at jeg nevner hortensfolk er jo pga at jeg ikke er sikker på om jeg tør vise meg offentlig i byen på en stund.. men sukk, jeg må på jobb på mandag... :p

jaja, blir vel greit å få elendigheta overstått. slik jeg har forstått det er det hovedartikkelen i fredagsmagasinet som vi er bretta ut i.
har jo fått lese og godkjenne teksten, men jeg aner ikke hvilke bilder som blir brukt.. det var et par settinger som jeg har litt angst for... som å bli tatt bilde av mens du sitter å skjærer opp middagen, putter den på gaffelen og så stikker det i kjeften. kjempemorro....
HJEMME!

men, begge søskna mine har/har hatt svineriet, så jeg må ligge lavt og ringe legen på mandag. jippi.

ellers er det full rulle hos cw23, de er små, men ikke så rart da de har overlevd på ingenting. telte ca 15-20 yngel. og de tar tabletter, eller skjønner at det er mat hvertfall, de han rundt den lille oppsmuldrede sera viformo biten :p

ingen døde fisk, rene kar med krystallklart vann :p bare den lille elitepumpa jeg fikk hastelåne da amtop'en gikk føyken som har tettet seg. må finne en ny pumpe til 22 litern ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap