Har blitt lurt (side 3)

Noen fikk plutselig fart på seg, så nå har jeg fått igjen pengene
Det var nok mer rot/sommel enn lureri, heldigvis.
Godt det ordna seg da, bedre sent enn aldrig
Så flott at det ordna seg!
Inaktiv bruker
Slo til igjen
Ja, da var det min tur til å gå i fella. I mitt tilfelle er det bare snakk om 265 kr. Ikke store summen, men det er prinsippet. Det er nå en mnd siden jeg betalte. Dersom det er slik h*n opererer, kan det fort bli store summer ut av det.

Har hatt kontakt med Henriflette på mail i dag, og dette er samme person. Muligens gjelder dette flere enn meg, da denne personen hadde mange annonser ute på en gang. Plutselig ble alle slettet. Samme fremgangsmåte i mitt tilfelle som hos trådstarter. Lover å sende mandag, skal sende fredag, neste uke osv. osv. Plutselig er det ikke svar å få i det hele tatt.

I siste mail til h*n ba jeg om å få pengene tilbake.







Og her sitter en til med skjegget i postkassen... Vurderer Frank sitt tips om å politianmelde, spesielt hvis det dukker opp flere med samme erfaringer fra denne selgeren.
Kanskje noen vil si hva de har kjøpt?
Da får vi andre et hint om hvem dette dreier seg om uten å nevne navn..
Hvorfor ikke bare navngi hele dritten!!! unskyld språket men sånt blir jeg så forbanna på. De fortjener da ikke å bli beskyttet i det hele tatt...
Uff, dette høres ikke bra ut...

Nei, jeg ønsker ikke å navngi personen enda, da jeg ikke vet hva er grunnen til at jeg ikke får tilsendt det jeg har kjøpt.

Det kan være at personen har en god grunn til at jeg ikke får noen svar, selv om jeg begynner å mistenke at det er noe muffens.
Dette er helt forferdelig!!

Jeg skjønner godt problemet for moderator (bevis og slikt), men jeg kunne virkelig ønske at det gikk an å stenge slike ute. Dette er IKKE den typen mennesker vi (drister meg til å si vi) vil ha på AF.

Akvariemiljøet er lite, så lite at det burde være mulig å ha et godt samhold om ikke alle kjenner hverandre personlig. At slike elementer skal skape en generell mistro og med det i ytterste konsekvens slå beina under kjøp/salg mellom privatpersoner (via post) er forkastelig.

Jeg håper du som gjør dette skammer deg, og er det en misforståelse - RYDD OPP!

Desverre så er det slik at ikke alle er like ærlige, uavhengig av hva slags hobby de har valgt. Det er vel ikke annet å gjøre enn å bli ytterst forsiktig med hvem man handler med. Synd og skam at det skal være slik på AF.
Uff
jeg har handlet en del her og har aldrig haft problemer.alle jeg har haft kontakt med var snille og ærlige folk men jeg må nu indrømme at jeg bliver lidt skeptisk for at handle nå h*n er på gang igen.får håpe at det ordner sig
Inaktiv bruker
Nils Vollstad
Det kan være at personen har en god grunn til at jeg ikke får noen svar, selv om jeg begynner å mistenke at det er noe muffens.


Den grunnen bør være veldig god. Siste livstegn jeg fikk fra denne selgeren, var at han hadde sendt avgårde alle pakkene (det var på en fredag), men hadde uheldigvis glemt å sende min. Skulle da sende den på mandagen etter. Så ble det helt stille....

Merkelig dette her. Person har jo vært logget på AF etter dette, så han bør jo ha sjekket mailen sin og sett alle purringene jeg har sendt.
Ja det er fryktelig synd!
Jeg mener at dersom noen gjentar en slik svindel mer en en gang, så bør akvaforum blokkere personens brukerkonto og IP-adresse. Dette kan man få til å fungere dersom det blir mulighet til å rapportere til moderator/webmaster når svindel skjer. Men selvsagt bør brukeren få mulighet til å ordne opp for seg før h*n blir utestengt.
Vi har fulgt nøye med denne tråden og sendt mail til selgeren med oppfordring til å ordne opp. Hvis det ikke ordner seg etter en tid blir vi nødt til å vurdere andre tiltak.
Et annet alternativ kunne jo vært å sperre for vedkommendes tilgang til å opprette/lage annonser? (om man ikke ønsker full utestengelse av en eller annen grunn)
mona o
Et annet alternativ kunne jo vært å sperre for vedkommendes tilgang til å opprette/lage annonser? (om man ikke ønsker full utestengelse av en eller annen grunn)
I såfall må man også sperre vedkommede for å kunne lese annonser, for ellers er man like langt. Det er jo mulig å selge uten å legge ut annonse dersom man sender mail til dem som har "ønsket kjøpt"-annonse..
Håvard Støre Andresen
Vi har fulgt nøye med denne tråden og sendt mail til selgeren med oppfordring til å ordne opp. Hvis det ikke ordner seg etter en tid blir vi nødt til å vurdere andre tiltak.


Skjønner godt dilemmaet dere står i, og det er godt å vite at dere følger med og gjør det dere kan. Takk for informasjonen! Det er satt pris på
Kjeltringer er det over alt.
Politiets/rettsvesenets oppgave og ordne opp i det.
Synes det er li9tt tåpelig med slike tråder når man ikke navngir de eller ihvertfall sier hva de selger.
Ellers så hjelper det oss andre lite, og da bør man egentlig ikke si noe, min mening da.
Ken Myrseth
Kjeltringer er det over alt. Politiets/rettsvesenets oppgave og ordne opp i det. Synes det er li9tt tåpelig med slike tråder når man ikke navngir de eller ihvertfall sier hva de selger. Ellers så hjelper det oss andre lite, og da bør man egentlig ikke si noe, min mening da.

Da blir det jo ingen som får vite at det er et reellt problem... De fleste gidder ikke politianmelde folk for å ha blitt svindlet for en femtilapp...
Aggi
[QUOTE=Ken Myrseth]Kjeltringer er det over alt. Politiets/rettsvesenets oppgave og ordne opp i det. Synes det er li9tt tåpelig med slike tråder når man ikke navngir de eller ihvertfall sier hva de selger. Ellers så hjelper det oss andre lite, og da bør man egentlig ikke si noe, min mening da.

Da blir det jo ingen som får vite at det er et reellt problem... De fleste gidder ikke politianmelde folk for å ha blitt svindlet for en femtilapp...

Alle ihvertfall "voksene"folk vet at på nettet kryr det av kjeltringer, akurat som ellers i samfunnet.
Får takke seg selv de som spesielt ikke gidder å annmelde saken, annmelder man ikke så får jo kjeltringen fortsette å svindle, uten at politiet vet det.
Det er våres plikt å annmelde slike folk, fordi om saken blir hendlagt.
En 50,- her og en 50,- lapp der, kan fort bli endel kroner.
Tilfeldig bekjentskap
© Svein Lund
Reklame for plussmedlemskap