Jeg har 1 paletciklide spørsmål jeg trenger svar fort =:-D

Inaktiv bruker
mit spørsml er vor mange paletciklider trenger jeg til jeg har en og jeg hvil få et paletciklidepar fremover i tid så spørsmålet er hvor mange må jeg anskafe meg ?

med vennlig hilsen david gabrielsen
Paletter er parfisker. For å beholde freden, er det smart med kun ett par, og ikke mer. De blir mange nok etter at de er i gang med yngel likevel...
Inaktiv bruker
ja jeg hvet men lurte jeg mange trengte for å få et par som ikke tar å slår opp ? =

ps.når jeg får et sånet par så selger jeg di som ikke har gåt i par =
Plussmedlem
Dette haster, skjønner jeg

Det skal ganske mye til å få et par som ikke fungerer. Har du flere voksne så ender det bare med krangling og ofte dødsfall.
Det holder at du skaffer to (eller en, siden du allerede har en). Bare pass på at hannen er større en hunnen, ellers vil hun neppe ha noe med han å gjøre.

Flere voksne i et kar vil bare bli bråk, som Loomis sier.
Inaktiv bruker
den 1 paletciklide min er ikke voksen akurat den er cirka 3 eller 4 cm =
Jeg kjøpte bare en hann og en hunn jeg Det kommer litt an på hvor stort akvarium du har. Hvis du har stoort akvarium med mange gjemmeplasser så kan du kanskje prøve med et par - 3 hoer. Men husk at du må kunne få unna de andre med en gang det har blitt par, hvis ikke blir det krig nedi der :p

Men som sagt så kjøpte jeg bare en av hvert kjønn og det tar litt tid for at de skal bli kjendt med hverandre og akvariet, men til slutt blir det nok (dette er litt forskjellig mellom individene da), noen blir et par å har egg etter bare en uke ellers så tar det 2-3 uker slik som hos meg. Og første gangen de legger egg blir ofte misslykket, de er ferske foreldre vettu
David Gabrielsen
den 1 paletciklide min er ikke voksen akurat den er cirka 3 eller 4 cm =:-D

Hvis dette er en hann så er det viktig å skaffe en mindre hunn akkurat som de andre sier, ellers så vil ikke hun ha han for å si det mildt.
Inaktiv bruker
antal liter det er i akvariumet er 160 liter og det er mange hjemeplaser å i akvariumet =
Plussmedlem
David Gabrielsen
den 1 paletciklide min er ikke voksen akurat den er cirka 3 eller 4 cm =:-D

3 cm...Da kan det være vanskelig å se riktig kjønn, men de vokser fort

Skjønner ikke hvorfor det haster sånn, David. Palettyngel er tilgjengelig "overalt". Vent til du er helt sikker på kjønnet før du skaffer deg en make til denne.
De er ikke så veldig kresne i valg av partner.

Jeg gav bort nylig en fin hann som har vært far til flere kull hos meg.
Noen timer seinere fikk jeg en sms fra den nye "matmora" at leken allerede var igang med hennes (til da) ensomme hunn
Inaktiv bruker
jo det haster for det er nye paletciklide jeg har planer om å skafe meg neste gang jeg kjøper fisk =
Plussmedlem
Og det skal du gjøre i kveld eller i morgen, søndag?
Inaktiv bruker
nei men så fort jeg har fåt penger =
Den du har er for liten til å si sikkert kjønn, så du må bare vente til du vet hva du egentlig har av kjønn og hva du kan kjøpe. Vent et par tre måneder.
Inaktiv bruker
jeg tror det er en han =
Hvis du har en hann og en hunn vil de etablere seg som par og begynne å legge egg mye tidligere enn om du kjøper en hel gruppe.

Det er ikke vanskelig å få paletter til å like hverandre, men som mange sier så foretrekker hunnen en hann som er større enn henne.

Den du har er for liten til å avgjøre kjønn. Gi den godt og næringsrikt for, så kan du om noen uker bli helt sikker på om det er en hann eller en hunn og kjøpe en kjæreste til den da.

Fisk er ikke noe man gjør i hastverk! Hold hodet kaldt og lytt til rådene du får.
Inaktiv bruker
ni det vet jeg =
Inaktiv bruker
i dag fik jeg en støre paletciklidehan for jeg fant ut at den jeg hade fra føra var en litten ho og jeg har et spørsmål til om det er flørting at handen dyter litt forfiktig i hua ? =
Inaktiv bruker
brum brum brum brum brum brum =

ps.jeg brumer for at dene tråden ikke skal stope helt opp =
En tråd stopper vel ikke opp selv det ikke har vært innlegg 15 timer??
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap