Hva sliper jeg glass med?

Skal lage hjørnefilter av blåfiltermatte og må lime på et par glasslister så matta holder seg på plass. Har noe glass liggende og tenkte jeg kunne bruke det. Men det blir jo syle skarpt etter kapping. Hva bruker jeg til å slipe kantene med?

Øhh, er det vanskelig å kutte i glass? Har aldri gjort det før. Burde jeg bruke glassmester?
I en artikkel her på forumet av Bjarne, stod det at han brukte sandpapir til å slipe de skarpe kantene på glass-stavene.
Jeg tenkte på sandpapir, men ser for meg at glasset vil skjære seg rett gjennom og at jeg vil dø av blodtap
Et vanlig bryne som du får i jernvare, hos Biltema eller Clas Ohlson er veldig greit og lettvindt. Koster ikke stort heller. Et diamantbryne er litt dyrere, i prinsippet ikke bedre å slipe med men holder veldig lenge. Men du får aldri slitt ut et vanlig bryne i din levetid hvis du bare skal slipe glasskanter til hobbybruk.
Glasskjæring krever imidlertid litt trening før du får det som du vil og tenker.
Takk for tips, bryne har jeg jo liggende! Men det kan vel hende jenta tar seg en tur til glassmesteren heller.....
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap