Hva slags malle skal jeg velge?

hei.jeg har et 110l kar.vi hadde en pleco oppi der,men den døde nylig.nå har vi 3 ottoer og har lyst på en større og kanskje litt mer fargerik "vaktmester."
fra før har vi gullgurami,molly og skjørtetetra.

tenkte jeg skulle spørre litt her om hva slags malle som passer.har blanda erfaringer med akvariebutikk.

Inaktiv bruker
Hei.
Hva med en gruppe med Pitbullpleco? Kjempekul malle. De er fremme hele tiden og flinke til å spise alger. Jeg har 8 stk i 112-literen. Men hvis du vil ha en med litt størrelse kan du jo kjøpe Ancistrus.
så søte dem var..ser ut som det er vanskelig å ha vanlige maller i små akvarier.
skulle gjerne hatt en klovnepleco eller sjokolade-sebra malle.

enten blir de for store eller så spiser de alt annet enn alger hehe
tigerlilje
så søte dem var..ser ut som det er vanskelig å ha vanlige maller i små akvarier. skulle gjerne hatt en klovnepleco eller sjokolade-sebra malle. enten blir de for store eller så spiser de alt annet enn alger:) hehe


Skulle da ikke mene at Ancistrus arter blir for store, det finnes faktisk begrensninger hvor stor en Ancistrus kan bli.

Som for eks:
LDA72 Ancitrus Triradiatus.
Opprinnelse: Venezuela, Columbia, Peru.

Blir ca 15cm


Er mange Mallearter å velge mellom Vanlig Oppdrettvariant Ancistrus er perfekt, og venner seg til stabile vannverdier og grei nok temperatur
Noen Malle-arter koster mer enn andre. Men slik er det

Du kan jo selfølgelig titte i fiskebasen og se hvilke verdier den passer i
og hvor stor (den blir).

Mvh
Thorbjørn



Mange kule maller du linker til, men halvparten av dem vil ikke gjøre jobben som vaktmester/rydder som han som spør etter. I tillegg bør flere av dem holdes i egne artskar.
[QUOTE=PG]men halvparten av dem vil ikke gjøre jobben som vaktmester/rydder som han som spør etter.



Tror du mente hun*


Thorbjørn
sant nok, linket til mange kule jeg. Har ikke peiling på hvem som er vaske-kjerringer av dem. Hehe.

Men det kan du vel nevne? For jeg og lurer egentlig på det samme.
Jeg vet bare at feks flere av hypancistrusene ikke spiser så mye alger rundt i karet. Har ikke alle selv ( enda) og noen har eg ikke hatt så lenge, men prøver jo å lese en del. Det står jo litt om kosten til de forskjeklige i profilen du linket til også, noen er for eksempel trespisere og ikke algespisere.
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap