Slimete greiner

vi satte endelig ned greinen i akvarie. har lest her tidligere om at det hender det kommer noe sopp eller noe hvite greier på kvister og grener. men må spørre for sikkerhetens skyld.
greinen har ligget i akvarie en dag nå, idag var den dekket av en hvitaktig slimete hinne over det hele. hinnen er en halv cm. hva er dette? og hva kan man gjøre for å få det bort. stokken var jo så fin igår. er vel en mangrov rot
Dette er helt vanlig å ikke farlig.
Har du fisk som spiser alger vil disse ta slimet. Om ikke kan du bare skrubbe det av med en børste.
Fikk slik selv da jeg startet opp ett akvarium nylig. Griseri, men heldigvis ikke farlig.
Ciklide
Dette er helt vanlig å ikke farlig. Har du fisk som spiser alger vil disse ta slimet. Om ikke kan du bare skrubbe det av med en børste. Fikk slik selv da jeg startet opp ett akvarium nylig. Griseri, men heldigvis ikke farlig. :)

har 2 alge etere, bla. en som er 15 cm så han bør vel ta seg av det. har noe fisk som skal oppi om få strakser tok og børstet det slimet bort, da regner jeg med det blir borte.

har ikke festet rota enda, alt går litt smått her, den er så stor. fikk beskjed om at den burde synke etter et par dager. men har hørt dette varierer.

da får vi vente spent for det er grusomt stygt med det slimet hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap