Spinnmidd -da var det slutt på balkonghyggen :(

Jeg bruker alltid å ha frodig balkong, men i år kan jeg visst bare legge ned hele prosjektet. Jeg har oppdaget at plantene mine er full av spinnmidd! Min erfaring med spinnmidd er: GI OPP! Ingen ting hjelper mot det! Det eneste jeg har hørt som kan funke er hvis plantene står i et veksthus. Da kan man røyke dem død med et eller annet (sikkert veldig giftig) middel... men utendørs...

Jeg har opplevd det en gang før, for flere år siden, et spinnmiddangrep på balkongen. Og det var bare helt for jæ... til slutt kunne jeg ikke sitte der ute. Det myldret av spinnmidd på planter, bord og stoler. At så bittesmå jæveldyr skulle gjøre så mye ut av seg overrasket meg. Siden jeg omtrent bare dyrker klatreplanter som blir flere meter, slynger jo disse seg opp vegger og tak. De er over alt -ingen frisone..

Nå er jeg bare så utrolig lei meg! Jeg skal ha hjemme ferie i 5 uker og hadde gleda meg til å sitte på min frodige lille balkong med en kald øl, pusse og stelle plantene ÅÅÅÅÅÅÅ

Men hvis det er noen der ute som har hørt om noe nytt vidundermiddel vil jeg gjerne ha tips. Jeg kan være villig til å prøve litt før de kastes i søpla. Jeg vet at spinnmidden ikke går på klematis, kanskje jeg må bytte ut Ipomoea "Morning glory" med den...

Men jeg elsker Ipomoea! Se på bildet av den når den stod på balkongen i fjor, skal jeg virkelig ikke få nyte synet av den i år?...
Jeg antar at du har forsøkt sånne pinner du stikker ned i jorda, som skal kunne ta spinnmidd? De fungerte for meg en gang i tiden.
Fant dette :

Ja, har prøvd de pinnene tidligere uten godt resultat.

Takk for lenkene! Her er det i alle fall ting jeg kan forsøke, selv om det ikke er store garantier for å bli helt kvitt dem...
Lykke til Håper det går bra.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap