Forautomat

Jeg sitter her og ser på litt forautomater da jeg snart skal på ferie, og ikke har noen til å stikke innom for å fore.
Jeg vet at de klarer seg mest sannsynlig alene, men...

Har sett på Eheim sin forautomat, men syns at den virker veldig stor, klumpete og dyr. Er det noen som kan si noe om disse? Anbefale?

1. NutraMatic 2X foderautomat
2. Sera foderautomat
3. Resun AF-2003

Noen som har noen andre tips?
Kanskje om noen norske nettbutikker som selger relativt billige forautomater? Sipper jeg det med toll o.l.
Jeg tror jeg ville droppet å kjøpe noen av de billigmerkene som f.eks. Resun...

Husk at det stort sett er slik at man får det man betaler for mht kvalitet. Og det ville vært virkelig krise om fôrautomaten klikket mens du var borte og ga fra seg alt fôret på en gang eller noe... Du må iallefall ha automaten i hus i god tid før du drar så du får tid til å sjekke at den virker slik den skal over flere dager.

Husk også på at selv om Eheim-automaten kan virke litt dyr i innkjøpt akkurat her og nå, så er det sannsynligvis en investering du vil ha i mange år fremover hver gang du skal på ferie.

Hvor lenge skal du være borte?
mona o
Hvor lenge skal du være borte?

Jeg skal ikke være borte mer en 14 dager. Beste hadde jo vært om noen kunne kommet å matet de med ferdig porsjoner...kanskje jeg skal sjekke det litt. De trenger jo ikke mat hver dag.
Denne har jeg kjøpt, den virker grei og oversiktelig. Når selv jeg greier programmeringen så er den enkel.

Jon
Inaktiv bruker
jeg var borte i 14 dager nå, det gikk fint, men jeg kom hjem til sultne tilapias å en rein å fin tank siden du skal være borte i mere enn 14 dager kunne jo noen kommet inn å foret en gang i uka?? bare en ide:O
vegar haugerud
siden du skal være borte i mere enn 14 dager kunne jo noen kommet inn å foret en gang i uka?? bare en ide:O

Jeg skal ikke være borte mer enn 14 dager, så det burde gå bra.
Kan jo sette fram noen egge-/shootglass med mat og høre om nabo'n kan stikke innom. Da blir det i hvert fall ikke overforing
Denne koster 250 kr. på QXL, og det er fastpris
Charl8
Har du prøvd den? Fungerer den bra?
Har ikke prøvd den, nei, så vet ikke om den er bra eller ikke...
Kanskje det er noen andre som har prøvd denne:P?
Eheim automaten er det jo mange som anbefaler.
Men som sagt, den er ikke av de billigste.
Men heller en dyr automat som varer noen år enn en billig en som ryker etter ett par måneder!
Denne skal jeg kjøpe til 400 liter'n min; Eheim Fòrautomat
Tror jeg handler hos Webzoo til tross for at de har fått mye refs i det siste.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap