For til scalareyngel

For første gang har scalareparet mitt greit å la vær å spise ungene sine. Det har nå gått 3 dager siden de ble lagt og de klekte i dag. Har ikke levendefor, men lurte på om de spiser sånn mat på tube? Det kalles Liquid Small Fry, også står det Baby fish food og Livebearer formula. Tror dere ungene vil spise dette? Hvis ikke, hva annet skal jeg fore de med?

Bestilte Artemia på tropefisk i dag, og får det forhåpentligvis på lørdag.
Tror dem skal spise det. Bare å prøve på dette.
Men spiser de før de blir frittsvømmende?
Kristin&fiskene
Men spiser de før de blir frittsvømmende?


Nei.

Scalareyngel er nok for store til å ta Liquid Small Fry, de klarer fint å gape over levende, nyklekte artema. Flytende fôr for f.eks. små tetraer blir nok for smått for scalarene. Tror heller ikke de skjønner at det er mat...
Det har aldri lykkes meg å få scalareyngelen til å akseptere annen første føde enn nyklekte, levende artemia. De skjønner ikke at dødt fôr fra boks er mat. De sultet altså i hjel, fire kull på rad.... Men straks jeg satte i gang med levendefôr, gapte de opp og slukte det

Har du forresten sett denne artikkelen om scalareoppdrett..?

Jeg har lest at enkelte andre har fått scalareyngel til å ta mat fra boks, men som sagt; det har aldri jeg greid. Ikke før de er mange uker gamle.
Jepp, har lest den. Men har egentlig glemt det meste som står, og har lest om scalareoppdrett på "profilen dems" de siste dagene.

Tar det lang tid før de blir frittsvømmende? Hvor mange dager ca? Har ikke lyst at de skal dø siden det er det første kullet de har greid å tatt vare på.
Kristin&fiskene
Tar det lang tid før de blir frittsvømmende? Hvor mange dager ca? Har ikke lyst at de skal dø siden det er det første kullet de har greid å tatt vare på.


Les artikkelen jeg linket til, det står svar på det der (og mye annet)
Vil ynglene fortsatt leve når jeg får Artemiaen?

Mange spørsmål her nå :P
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap