Hvordan sette inn flere t5 lysrør?

Har en Juwel Rio 400 - ett akvarium kjent for å ha relativt dårlig belysning.
Jeg kunne tenkt meg å sette inn 2 stk T5 rør til, slik at jeg får 4 rør.
Hvordan gjøres dette? Jeg er jo ingen elektriker.
Mellom lokkene til akvariet er det en slags "holder" som holder opp to rør.
Kan man kjøpe en slik holder til, å deretter kjøpe nye lokk tilpasset 2 holdere?
Om dere skjønner? xD

Men så enkelt skal det vel ikke være?
Hvor mye tror dere det vil bli kostende sånn ca?

Vet jo at det er mange her inne som setter i ekstra lysrør.
Det kan aldri bli nok lys!
Optional special JUWEL Reflectors will double the light output of the system. Your retailer will gladly assist you in the selection of the right accessories from JUWEL.

Dette står om du trykker på High-Lite unit på denne siden.
Men kan man få kjøpt lokk tilpasset to stk reflektorer?
(Forstår jeg det rett når det jeg kalte "holdere" er det som kalles relfektorer?) :P
Ciklide
Det kan aldri bli nok lys!


Jo det kan det, jeg har ciklider, corydoras og l-maller som ikke liker for mye lys. Jeg gikk fra 2x54w t5 til 1x30w t8 lys, klart det ble mindre lys men fisken trives mye mere og er ikke så sky. Plantene vokser også veldig bra.

Men lyset som er originalt i disse juwel karene er etter min mening noe drit og er det er alt for gult lys i de. I tillegg så har juwel egen standard på rørene, som ikke passer ande steder enn i disse.

I denne tråden kan du lese hvordan en oppgraderte sitt lys i juwel kar, kan jo være til hjelp.

En reflektor [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=137&HKatID=]ser slik ut[/URL] og fungerer som ett slags "speil" som sender lyset som før gikk opp i lokket ned i akvariet.. Personlig så ville jeg først prøvd ut reflektorer før jeg innstallerte flere lysrør, du sparer strøm, er billigere i innkjøp og du får muligens litt mindre varmeutvikling.
Åja!
Da skal jeg prøve reflektorer først tror jeg.