Nyinnkjøp av akvarium

Går med planer om å kjøpe nytt akvarium, og har kommet over et kjempelekkert ett av merket Aquatlantis Evasion 120x40 . Noen som har noe erfaring med denne typen karr?
Har ikke erfaring med så mangen kar men tror det så bra ut. Fordelen med det er jo at reflektror følger med og at du får det i mangen farger så det skiller seg ikke så fort ut i rommet. Ulempa er vel at det ikke er t5 lys men det er fort gjort å bytte.

Det følger jo ikke noe filter med men da slipper du å vase vekk tid på å skrape silikon eller lignende.

Jeg vil si at du må bare sette i gang å kjøpe. Ser jo ut som en storprodusent.
Har ingen erfaring med disse akvariene, men de så ut til å være flotte.

Hadde nok ikke stusset selv om prisen var riktig.
Oppstart av ny-karret..
....ja, da var karret inne i hus for ca 2 uker siden. Kjempelekkert synes jeg selv! Fikk igår endelig BTN slimeline bakgrunnen som jeg hadde bestilt fra Webzoo.. Denne ble limt inn igår (ble overrakset hvor fin den egentlig var), biltema sand er puttet oppi og vann fylt oppi idag (ca 2 timer siden). Ser foreløpig ikke noe til bakgrunnen min p.g.a. uklart vann...
...Så var det spørsmålet... eller rettere sagt det jeg har tenkt å gjøre... Har 2 filter som har gått i den gamle 200 litern min i henholdsvis 1 uke og 5 mnd. Disse er nå flyttet over til det nye karret uten å ha blitt vasket først. Da jeg fylte opp nykarret brukte jeg ca 50/50 med gammelt og nytt vann.. Jeg har tenkt å flytte over fiskene fra det gamle karret til det nye karret allerede ikveld.. Er dette helt idiotisk risikabelt med tanke på fiskedød eller er det bare å kjøre på??
Stilig kar... Mener jeg har sett dem et sted, var det på Strømmen storsenter tro? Kan jeg spørre hvor mye du ga for det?

Hvis det ene filteret har gått i et annet kar i 5 mnd bør det vel ikke være noe problem så lenge du ikke lot det stå ute av drift i timesvis i forbindelse med flytting til nytt kar. Hva slags filter er det forresten? Hvis det som er innkjørt er stort nok til 230-L går det fint. Det som har stått i gamlekaret i en uke er ikke innkjørt ennå, det tar noen uker til. Dersom du tar litt filtergugge fra det innkjørte over i enukesfilteret speeder du opp prosessen betraktelig
Da var det gjort... Mine 2 Diskus og 20 kardinaltetra har flyttet over til sitt nye hjem. Blir spennende å se i morgen når det verste grumset har lagt seg hvordan sluttresultatet blir. Skal prøve å få lagt ut noen bilder i løpet av helgen.

.....Men helt smertefritt gikk d ikke i kveld... Da jeg flyttet Eheim pumpa mi (utvendig pumpe av typen Profesional 2224) og koblet vannslagene til igjen, trur du f.. ikke det var lekkasje i pakningen mellom pumpehuset og tønna! Huff, ett eller annet skal det være.. Lekasjen er når pumpa ikke er igang. Så snart den blir plugga i lekker det ikke mer. Noen som har vært borti dette problemet? Hadde ikke pumpa oppe i det hele tatt, men mistenker meg selv for å ha klemt litt for hardt på sideveggene av tønna. Er ikke noen brister- det har jeg sjekket.. Håper det er så enkelt som å ta av pumpehuset, sette pakningen inn med (giftfri) fett og "tut-og-kjør" igjen.

Henriflette: du kan tørre å spørre hva jeg betalte for karret. 6000,- for karr, møbel, innvendig pumpe og varmekolbe (det var den ferdigprutede prisen, måtte jo prute litt vettu). Ikke så mye mer enn Jewel sine karr, men de få lappene ekstra var definitivt verdt det med tanke på hvor mye finere og mer gjennomført dette karret er sammenlignet med Jewel sine.
Inaktiv bruker
vil bare si at det er veldig dumt å sette diskus i et kar som er startet for 2 uker siden, da disse er følsomme
vegar haugerud
vil bare si at det er veldig dumt å sette diskus i et kar som er startet for 2 uker siden, da disse er følsomme:)


Han har brukt det samme innkjørte filteret de har hatt fra før, så det hjelper nok en hel del
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap