Er det noen som vet om denne er syk ell er den rognstinn??

Jeg lurer på om denne er syk eller om den er stinn av rogn! hu går sammen med en hanne og dem har fått flere kull før! men jeg har aldri sett at den har hatt rogn før dem har kommet i hula! håper på raskt svar! takk
Har ikke spesielt greie på disse fiskene, men for meg ser den syk ut.

Tror den kan ha bukvansott.

Trygve Lillefosse
Har ikke spesielt greie på disse fiskene, men for meg ser den syk ut. Tror den kan ha bukvansott.

takker for raskt svar!
men hadde vært fint om det hadde vært noen som kunne bekrefte det helt sikkert!! og hva jeg må gjøre med det!
det var ikke lett å se på bildet opm hun var syk eller bare var noe "tykk".
Nils Vollstad
det var ikke lett å se på bildet opm hun var syk eller bare var noe "tykk".

jeg skal prøve å få tatt et nytt bilde bare hu flytter på seg igjen! men om det er bukvansott hva må jeg for å behandle det? er det smittsomt osv.??????
andragge
men om det er bukvansott hva må jeg for å behandle det? er det smittsomt osv.??????

"Søk, og du skal finne!" Det står masse om dette på forumet, bl.a. i en fin artikkel som heter Sykdom i karet.
Joakim
[QUOTE=andragge]men om det er bukvansott hva må jeg for å behandle det? er det smittsomt osv.??????

"Søk, og du skal finne!" Det står masse om dette på forumet, bl.a. i en fin artikkel som heter Sykdom i karet.
nå har jeg fått et nytt bilde! er det mere klart hva det kan være da?
eneste medisin jeg har for hånden i dag er flubenol, furanol og general tonic! noe av det som kan funke?
Den er ikke feilærnert da?
At den ikke har fått rett mat eller no?
Disse skal vel f.eks ha røtter å gnage på for fordøyelsen.

Kanskje litt fælt eksempel men, unger i fattige strøk i Afrika som er feilærnert får også bulende mager.
Ciklide
Den er ikke feilærnert da? At den ikke har fått rett mat eller no? Disse skal vel f.eks ha røtter å gnage på for fordøyelsen. Kanskje litt fælt eksempel men, unger i fattige strøk i Afrika som er feilærnert får også bulende mager.

de har 2 STORE røtter! og tetrapleco wafler og JBL Novo pleco pluss flakfôr! men jeg lurer på om det flakfôret kan være for gammelt! det er vel 2 år gammelt! hmm....
andragge
jeg lurer på om det flakfôret kan være for gammelt! det er vel 2 år gammelt! hmm....

Flakfôret vil ikke gi sånne problemer, selv om det er gammelt. Men du kan likevel bare gå ut og kjøpe nytt flakfôr med en gang. Flakfôr mister ganske fort sin næringsverdi når pakken åpnes. 2 år gammelt flakfôr gir ikke fiskene det de trenger.
Jeg vil gjerne spørre deg om du har endret noe på gH verdiene i karet i det siste. Har du brukt GH+ pulver eller satt inn noe som øker gh? F.eks. denne såkalte "ice" steingreia?
andragge
[QUOTE=Ciklide]Den er ikke feilærnert da? At den ikke har fått rett mat eller no? Disse skal vel f.eks ha røtter å gnage på for fordøyelsen. Kanskje litt fælt eksempel men, unger i fattige strøk i Afrika som er feilærnert får også bulende mager.

de har 2 STORE røtter! og tetrapleco wafler og JBL Novo pleco pluss flakfôr! men jeg lurer på om det flakfôret kan være for gammelt! det er vel 2 år gammelt! hmm....
Får de i seg nok grøntfòr da?
Gir du f.eks agurk eller Squash i tillegg til malletabelettene? (Selv om det er alger i malletabelettene er litt ekstra grøntfòr alltid kjekt!)
Ciklide
[QUOTE=andragge][QUOTE=Ciklide]Den er ikke feilærnert da? At den ikke har fått rett mat eller no? Disse skal vel f.eks ha røtter å gnage på for fordøyelsen. Kanskje litt fælt eksempel men, unger i fattige strøk i Afrika som er feilærnert får også bulende mager.

Får de i seg nok grøntfòr da?
Gir du f.eks agurk eller Squash i tillegg til malletabelettene? (Selv om det er alger i malletabelettene er litt ekstra grøntfòr alltid kjekt!)

Nei jeg fôrer ikke så mye med agurk og slik, men en gang i bladt!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap