Leifs verden (side 5)

men har i dag opplevd den sørgligste dagen i mitt liv som akvarist. Bartesam tok kvelden080808, Kinesernes lykkedag, men det ble min ulykkes dag. At jeg var glad i Bartesam visste jeg, men ser nå at det er en tragedie for meg å miste han. Har måtte true meg selv for ikke å gråte tunge tårer. Trodde ikke det gikk ann å bli så glad i en FISK, men jeg føler det nå. Hadde besøk av vegar som skulle få noen fisk av meg og så tilfeldigvis Bartesam lå livløs i akvarie. Klarte ikke selv å fjerne han og vise han til sin siste hvile, men fikk hjelp. Takk vegar for hjelpen og din sympati. Samme hva slags ancistrus hanne jeg får igjen vet jeg ikke, men tror ikke han vil nå Bartesams nivå.

Men en god trøst skal jeg nok finne i den nye, med samme navn håper jeg.
Vil avslutte innlegget med å spørre dere her om jeg er bløt, eller har også andre følt slik for en FISK di har mistet.

Hei Mona O.
Ja Mona jeg har teppe under det 160L karret i 2. etg da jeg synes det passet så fint inn. Har også fått plantet meg ferdig i det karret i dag. Jeg søler ikke så mye vann, ved vedlikehold og vann bytter da jeg bruker slange både inn og ut fra kjelleren. Har for vane å ha med meg et håndle når jeg holder på, godt stappet i bukse linningen for evnt di dråpene jeg søler. Corry eggene ligger å godgjør seg i det lille karret med luftpumpe og er veldig spent på om jeg får det til. Hyggelig å se at du også følger min tråd Mona. Satt faktisk forrige kvelden å leste en del om corryer i en av trådene dine og må si du har god greie på disse nydelige skapningene, og nyter nærmest hver linje jeg leser. Ønsker deg lykke til videre. Tråden tror jeg var fra 2006?

Mvh Leif

Bilde 1. Bartesam. Måtte du hvile i fred ; -=)
du er ikke den eneste som går til tårene når du mister en fisk.
grein i 3 timer første gangen jeg mistet en fisk
Inaktiv bruker
jaja leif, det var utrolig trist det med bartesam, jeg føler med deg;(
ja i går var jeg oppom leif, vi slo av en prat der, å han fortalte at bartesam hadde fått litt av et heteslag, så gikk vi bort til det andre karet... der lå bartesam, livløs, med alle finner ute, han var pen, men død... måtte du vile i fred bartesam...
jada, fiskene trives å koser seg her leif, 12 coryer fikk plass i mallekaret, å de svømmer rundt som noen kaniner;P
de svære malawiene jeg fikk slapp jeg i 375 litern, å det gjorde seg bra ut det å takk for all fisk leif
nå lurer jeg veldig mye på hvordan plantene du fikk av meg har det?
jeg vil gjerne se bilder av hvordan dem gjorde seg i karene dine
vegar haugerud
jaja leif, det var utrolig trist det med bartesam, jeg føler med deg;( ja i går var jeg oppom leif, vi slo av en prat der, å han fortalte at bartesam hadde fått litt av et heteslag, så gikk vi bort til det andre karet... der lå bartesam, livløs, med alle finner ute, han var pen, men død... måtte du vile i fred bartesam... jada, fiskene trives å koser seg her leif, 12 coryer fikk plass i mallekaret, å de svømmer rundt som noen kaniner;P de svære malawiene jeg fikk slapp jeg i 375 litern, å det gjorde seg bra ut det å:D takk for all fisk leif;) nå lurer jeg veldig mye på hvordan plantene du fikk av meg har det?:D jeg vil gjerne se bilder av hvordan dem gjorde seg i karene dine:D



Takk vegar. Har ikke hatt ork i dag til å tenke mye på karr, planter, bilder eller noe annet. Var en tung dag når jeg skulle fore i mallekarret. Ingen Bartesam der.... og det har fortsatt like tungt ut dagen. En liten oppmuntring og trivelig trøst i dag var 3 nye, noe jeg tror er Malawi og ca 30 sebra ciklider. 9 av dem så små at jeg hadde dem i 160L her nede i stua. Noe så skjønne små ciklider... Virkelig skjønne når di er så små, 2-3 cm. Resten gikk i 500L, der i blant 2 leksparr. Tusen takk for fisken BICHIR. Skal passe godt på dem. Kun en kort oppdatering nå i kveld. Leif E. J
Inaktiv bruker
jaja leif, si ifra om du har sebraer til overs da:P haha
men en liten sak, takk for trøsten jeg fikk i dag leif, var meget vondt at det er slutt mellom meg å dama, men slik blei det jo.... så takker til lissi å leif for trøst av dere tojeg vil også si at jeg er fornøyd med fisk jeg har fått av min snille leifegutt
Hei Loffa!
I innlegg nr. 80 har du bilde av et flott akvarium med solid ramme av polert rustfritt stål. Vet du noe om opprinnelsen til dette? Sånn som merke og alder. Det ligner veldig på et som jeg har i kjelleren, bare mye mindre enn ditt. Mitt ble kjøpt på midten av 60-tallet og det er kittet med gammeldags akvariekitt og lekker selvfølgelig som en sil, siden kittet er tørket inn for lenge siden. Er ditt akvarium kittet, eller er det modernisert med silikon? Bildet fikk meg til å få lyst til å sette i stand det gamle akvariet mitt, som jeg var så stolt av den gangen det var nytt.

Du legger vel akvariet inn på profilen din etterhvert og forteller om hva slags fisk som får æren av å få bo der. Kanskje en ny Bartesam med koner? Det var trist å lese om tapet du har lidt, men du tar det vel som en mann, som det heter.

Og, hvor stort er dette akvariet?

Inaktiv bruker
nå skal ikke jeg svare for leif, men var hos leif på fredag, å vi pratet nettop om dette, ja det er vist en stålramme, tror ikke han viste opprinnelsen, han hadde en anelse av at den var hjemmemekka, men hvem veit natta folkens
evoT
Hei Loffa! I innlegg nr. 80 har du bilde av et flott akvarium med solid ramme av polert rustfritt stål. Vet du noe om opprinnelsen til dette? Sånn som merke og alder. Det ligner veldig på et som jeg har i kjelleren, bare mye mindre enn ditt. Mitt ble kjøpt på midten av 60-tallet og det er kittet med gammeldags akvariekitt og lekker selvfølgelig som en sil, siden kittet er tørket inn for lenge siden. Er ditt akvarium kittet, eller er det modernisert med silikon? Bildet fikk meg til å få lyst til å sette i stand det gamle akvariet mitt, som jeg var så stolt av den gangen det var nytt. Du legger vel akvariet inn på profilen din etterhvert og forteller om hva slags fisk som får æren av å få bo der. Kanskje en ny Bartesam med koner? Det var trist å lese om tapet du har lidt, men du tar det vel som en mann, som det heter. Og, hvor stort er dette akvariet?




Hei evoT
Ja som du sier tror jeg dette karret må være så gammelt. Det er ordentlig håndtverk og som du sier kittet, men også siliconert, muligens i etterkant. Fisken som har den "æren" å få være i dette karret er kun det edleste jeg har av fisk etter egen mening. Har blitt en ordentlig malle elsker og følgende maller er i karret

3 ancistrus huer
1 ancistus hann
1 parr med ancistrus albino
1 hann L-144

har tenkt å få tak i ei hue til L-144 hannen, men har ikke stresset med dette. karret er ennå ikke helt ferdig, men fikk inn noe mer planter i helgen samt 2 nye skifer huler i dag, så nå er det 3 huler der. Mistet som du nevner Bartesam her for et par dager siden og var et tungt tap. En kjempe fin str og enorme barter, som sent vil glemmes.

Karret er på 160Liter og tett som ei potte. Har faktisk flere ganger tenkt på å selge det og få et på samme str, men med hel lystopp. Dette har jeg heller ikke gjort noe med.... Så fortiden fungerer det som malle karr. Inntil videre. Ja profilen min skulle vært oppdatert, men med 9 karr i gang er det mye arbeid, men skal ta litt etterhvert. Bruker også å ha ei fødekasse i det karret da det levendeføder karret jeg har, har buet front. Litt feig med andre ord, men har akkurat startet opp med levendefødere igjen etter flyttingen, så vil ha mest mulig yngel.... Håper jeg fikk svart på alle dine spørsmål evoT

Takk for din intresse for mine karr. Mvh Leif
Hurra! Nå har Bartulf fått egg i hula si igjen. Håper det blir noe av denne gangen.
mioo76
Hurra! Nå har Bartulf fått egg i hula si igjen. Håper det blir noe av denne gangen.



En gledens dag for dere mioo, og ønsker dere alle 4 -2+2 lykke til denne gangen også med bedre hell. Corryene mine slipper vel eggas tilværelse i morgen regner jeg med og blir små corry bebbisser ; -=)

Men nå, nå er det fotball
legger ut noen bilder av L-144 jeg leif så kan du se hvor fine disse mallene er
her er åssen 530 literen min ble etter jeg kjøpte sverdplanter(mener det heter det) i dag på notodden...
disse ble solgt til 79 kr stykket og som du ser er disse store
Ja må si karrene dine er fine nå Bichir. Di store plantene gjore seg veldig bra ettersom di er så store og dekker store områder i karret.

PS! Misunner deg haugen med maller du har
Atter en dag er over og en ny har begynt. Til en forandring ble det hverken fisk inn dørene eller fisk ut dørene her i går.... Har nå begynt å få litt dreisen på mitt levendefødere karr og fikk mandag som nevt tidligere påfylling av guppy og platy. Er veldig stolt av 2 stk hann guppyer og karret dem går i. Derfor setter jeg inn noen bilder her når ikke annet er å fortelle
Må bare ha med noen bilder av karret nede også fra i kveld. Der har jeg ca 30 ancistrus og 6-8 albino ancistruser yngel sammen med en gruppe med palett ciklider. Karret er på 120Liter og velegnet som oppdrett av malle yngel. Seeeee så skjønne dem er der di spiser agurk........
Innlegg nr 100
bringer gode nyheter for di som har "mast" på oppdateringer og bilder på mine karr i profilen min. Har nå endelig fått begynt og la inn sist innkommende karr (9), og oppdatert med bilder på 500Literen. Kommer til å ta et og et karr og håper alle kommer med kommentarer om det er noe som er glemt eller om noen har tilleggs spørsmål.

Kl er 03.30 og da sier vi GOD NATT.....
Nye oppdateringer
Har vært et par dager nå som tiden ikke har strekt til for tråden min, og mye har skjedd. Ancistrusene er flyttet til karret med corry leksgruppen
bilde 1 viser dem i bøtta ved flytting.

En ny Bartesam er endelig på plass i mallekarret
bilde 2

Hua jeg fikk tak i av albino ancistrusen la egg allerede etter 6 dager i karret!!!
Men lille tassen av en hann, skjønte desverre ikke så mye om hvordan eggene skulle behandles og en etter en av eggene ble bare "sparket" ut av skifer hula... Da var gode råd dyre for ønsket jo å bevare egg og prøve å få frem noen yngel. Bilde 3. Men tenkte for en tufts av en malle fant først og fremst. Men etter å ha tenkt meg om hvordan min deby som... åring var fikk jeg fort forståelse at litt svinn må en regne med ved første kullet. Som sagt rådene var dyre nå, og stresset var jeg for eggene ville jeg redde. Fant frem en fødekasse hvor jeg samlet di eggene jeg da fant utenfor hula. Det var da litt over 40 egg samt at det fortsatt var 10-15 egg igjen i hula. De ble til slutt også sparket ut. Eggene oppi kassa, srøm fra pumpa mot kassa og en lufte stein under på siden av kassa. Jeg håper noen vil overleve.

Har også fått noen nye fisker i 500L, uten at jeg er sikker på navn og type på alle.

Ellers er 160L i stua forvandlet i dag. Fisken som var der er flyttet bortsett fra alle corryene mine. Der er det nå levendefødere, og karret di var i før i dag er tømt og skal brukes til nyfødt fisk/yngel. Ja skjønner om dere som følger tråden ikke helt klarer å holde styr på fisk og alle karrene her, for gjør det knapt nok selv. Har også bestilt en ny hann albino som jeg får på tirsdag neste uke. Noen nye levendefødere har også kommet til siden sist. Det flasker seg her i Hvittingfoss
er de bare meg eller er fiskene på bolde 2-3 blinde.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap