Hullsyke - god medisin i butikk?
Har oppdaget hullsyke på A.Borellii-hannen min, han er ganske hardt angrepet mellom øynene. Har ikke medisin liggende, har aldri sett dette før. Tenkte først å bestille ESHA Hexamita, men både Tropefisk og Aquamanias har ferie. Webzoo har den også, men...ja, dette haster vel litt, så jeg tenkte jeg kunne høre om noen har andre forslag.
Har noen sett ESHA i butikk i Oslo-området nå? Er det evt andre medikamenter som er gode, og som er lette å få tak i?
Har noen sett ESHA i butikk i Oslo-området nå? Er det evt andre medikamenter som er gode, og som er lette å få tak i?
Postet 28.07.08 kl 22:28
Postet 28.07.08 kl 22:58
Endret: 28.07.08 kl 22:59
Postet 28.07.08 kl 23:27
Endret: 28.07.08 kl 23:29
Postet 28.07.08 kl 23:55
Esha hexamita bruksanvisning
Det ble til at jeg bestilte ESHA Hexamita fra Webzoo, så nå er medisinen i hus. Selvsagt med bruksanvisning på tysk, som jeg er mildt sagt ustø i. Noen som kan hjelpe? Doseringen er jo grei, men er det noe annet jeg må passe på? Vannbytter før/etter? O2-tilførsel? Fisk/planter som ikke tåler den? GH over et visst nivå?
Postet 03.08.08 kl 15:00
Postet 03.08.08 kl 19:50
Menijøssda... var inne på esha-sidene, men fant det ikke. De har tydeligvis flere hjemmesider, jeg var inne her, og der ligger det ingenting.
Engelsk leser jeg helt utmerket, følger med i yrket mitt Takk for link!
Engelsk leser jeg helt utmerket, følger med i yrket mitt Takk for link!
Postet 03.08.08 kl 20:04
Endte med å bestille på Webzoo, fikk den ganske kjapt. Kjørte en runde med standard dose for ca en uke siden. Litt usikker på om jeg så noen bedring da. I dag oppdaget jeg at den hadde fått et nytt, stort hull litt høyere opp på pannen, så nå har jeg satt igang med ny runde, dobbel dose denne gang.
Men bare lurer på: Hvordan ser man om medisinen har virket? Hullene gror vel ikke til over natten, mener jeg. Hvor lang tid tar det før fisken ser normal ut igjen dersom medisinen virker?
Men bare lurer på: Hvordan ser man om medisinen har virket? Hullene gror vel ikke til over natten, mener jeg. Hvor lang tid tar det før fisken ser normal ut igjen dersom medisinen virker?
Postet 13.08.08 kl 19:23
Postet 15.08.08 kl 20:56
Korreksjon: Borellii-ENE har dødd... Oppdaget plutselig hua flytende i vannskorpen... Buhuu... Har ikke sett at hun har vært syk, men hun har vært veldig forsiktig i matfatet, så jeg har vært litt i tvil på om hun har fått i seg noe. Jaja, tror jeg skal legge borellii på hylla foreløpig, selv om det er en nydelig fisk.HenrifletteBorellii'en har dessverre dødd i løpet av gårsdagen :(
Postet 15.08.08 kl 21:41