Kjetils foto og videotråd (side 22)

prøv med en ph på rundt 5, som de ble fanget i, kanskje det hjelper ;p jeg har bare 2 som jager hverandere når de møtes, og jeg aner ikke hvordan man ser forskjell på dem heller :p
Jobber med saken. Våre 5 er ikke akkurat bestiser de heller.
Virker rimelig solitære.
La ut en del bilder av triopsene og diverse andre fisk i dag på hjemmesia. Gidder ikke kryssposte i dag, så blir heller en link: http://vinorum.net

Argh, jeg begynner å bli lei av den javascriptbuggen med å sette inn linker etter at man har merka tekst
I dag tidlig var en av triopsene jeg flytta over til rekekaret aktivt i gang med å spise rett ved glasset, så jeg fikk tatt et par greie bilder:
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Ganske fascinerende dyr det her syns jeg
Overlever de i akvariet altså??
Tja, de lever da fortsatt ihvertfall. De må være en viss størrelse for det, og så er det en en fordel at ingen spiser dem opp
Ser faktisk ut til at triopsene trives ganske så greit

I dag fikk jeg endelig bestemt meg til å bytte ut det store Boyu-filteret i karet i stua, åå så deilig det er med stillhet her Jeg kunne ikke se at det filteret ville gjort annet enn å få samme problemet igjen etter noen måneder, så da var det ikke mye tvil om å bytte til Eheim. Heldigvis hadde jeg mye eheim-filtermateriale oppi boyu-filteret, så det byttet jeg ganske enkelt ut med det som fulgte med, sånn at jeg får en løpende overgang. Tok et vannbytte og, og det ser ut til at fiskene trivdes med det
Flotte bilder av triopsene dine. Hvor store er de nå?
Takker. De er vel 3-4cm med "værhårene" ut fra halen, og har flotte og klare farger som du ser Fascinerende dyr, særlig at arten har levd såpass lenge
I dag ble det litt dramatikk når jeg skulle vaske innsiden av akvariet. Flytta på termometeret, og plutselig knuste hele greia. De dumme fiskene sto jo selvfølgelig og så på og knaska i seg som om det skulle vært flakfor :S Klarte å skremme bort de fleste, men tror fortsatt det er en fare for at noen fikk i seg litt. Har dekka over bunnen der det falt ned, sånn at jeg forhåpentligvis har fått dekka til det jeg ikke klarte å plukke opp..
Oi, det hørtes virkelig kjipt ut, kanskje satse på uknuselig termometer heretter.
Kanskje det. Kan ikke se at noen av fiskene har dødd i løpet av dagen, så det gikk nok bra
Håpe det og at ikke glasset bare gir dem en langsom pinefull død.
Ja. De som prøvde å spise det spytta ut mye, så sannsynligvis var det ingen som fikk no i seg
Godt det da, greit med tamme fisk, men akkurat idag hadde det vært kjekt med litt sky fisk eller??
I dag satt en av scalarene mine og sutta på en død fisk da jeg kom hjem :P Den hadde fått av mesteparten av skinnet, men jeg kan ikke se noe som mangler, så det må ha vært en heros notatus, de er det eneste jeg har som er så lite som ikke mangler :P
Det var en gjeng av disse som var ute og spiste på glassbitene etter termometeret, så jeg regner med at det er årsaken.
Hei kjetilv.
Artig å lese igjennom tråden din Kjetilv. Har ikke kommet igjennom alt ennå - men er på tur.
Så flott at du bruker så mye bilder. Har funnet ut i det siste at jeg ofte "trekker" til personlige tråder med mye bilder.

mvh
Takk for det
Jeg er veldig glad i å ta bilder, mere det enn å kjenne alle de fancy infotingene om alle fiskene :P Det får andre styre med, he he
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap