Kjetils foto og videotråd (side 26)

Hei lille venn!

Du må være meget forsiktig i valg av dine ord frøken. For plutselig står jeg der på tunet med en 26 liter nano og to klowner i handa til deg
Been there, done that!

Rigga plutselig en 350 liter sammen med en kamerat i stua til ei venninne av meg i sande en gang mens hu var på byen en tur :0)
Vi er fremdeles på talefot da , he,he

Mvh Jan Rune
gærninger :p saltvann kan være fint det, men det krever jo sitt.
Joa, littsmågale er vi jo da sanne

Minner meg om den gangen vi trua Roar i Drammen med å "tvangssalte" 900 literen hans og grille ciklidene hans

Det var festlig for det tok ikke såå lang tid etterpå, at karret var saltet opp da

Mvh Jan Rune
Kanskje jeg kan flytte inn med deg da Anne, og ta med saltvannskaret
Kjetilv
Kanskje jeg kan flytte inn med deg da Anne, og ta med saltvannskaret ;)


Da får du bare stille deg i kø Kjetil

Dessuten har du for stort karr, det er småtterier som teller der i gården

Mvh Jan Rune
Hmm, vi får stille oss i kø på utsiden av døra da :P
Ja gjør det ;P
Blir ikke aktuelt med saltvann her så lenge jeg ikke har rennende vann, dessuten skremmer det meg dette med osmose vann og slikt.
Kan jeg ikke bare fylle på med vann fra springen og putte oppi no kjemikalier, vel da blir det for tungvint ;D
He he :P
Det var søte salamandere du hadde fått bilder av
De er virkelig nydelige, hadde hjertet i halsen da jeg fant den første. Gikk nesten med tårer i øynene over å oppleve noe så fantastisk som jeg gjorde igårkveld/natt.
Litt bob bob om jeg skal dra på fest idag, eller være hjemme og flytte frosk ;D
Hmm kanskje jeg like så godt skal be dem hit for å hjelpe til NÆÆÆ vil ha det helt for meg selv ;D
ta med frosken på fest?
He he, slapp å velge da det ikke er fest idag likevel. Så ikveld/natt blir det en omgang med lommelykt og bøtte igjen. Det pleier å roe seg rundt 12, så håper det ikke blir altfor sent, med tanke på at jeg skal være i horten rundt halv 10.
Ah, auksjonen ja :P Blir ikke noe tur på meg dit, ikke noe penger igjen etter kamerakjøp :/

I dag fikk jeg meg en stor korkbarkbit da, den skal bli bakgrunn i det nye rekekaret mitt
Nå har jeg lagd bakgrunnen til det nye rekekaret mitt, 28 liters Boyu-helglasskaret som jeg kjøpte som saltvannskar forrige helg.
Det var en del vasking først for å bli kvitt avleiringer på innsiden, og etter et par timers tørking i sola var karet klar til montering.

Dette brukte jeg:
* Akvarium
* En korkbarkplate, ca 80 cm lang med bredde opp til ca 40 cm
* Akvariesilikon
* Sager
* En tynn sponplate som jeg merket opp størrelsen på bakveggen på, sånn at jeg hadde noe å plassere bitene utover
* Penn
* Sjokoladekake
* Brus
* Bord
* Målestokk

[External Image]

[External Image]

Korkbiten var ikke rett på baksiden, så det ble en del skjæring for å få rette flater som egnet seg til å silikonere fast:
[External Image]

Første bit på plass innenfor målestripene:
[External Image]

Totalt brukte jeg 6 biter, to store og fire mindre.
[External Image]

På plass i karet:
[External Image]

Bakgrunnen bygger en del ut fra bakveggen, men det får gå:
[External Image]

Nå skal den få tørke en god stund før jeg slenger vann oppi
Så fint det blir, gleder meg til å se resultatet.
Jeg tok saga og kuttet av bitene slik at de ble flate bak (iallefal mest mulig flate). Den ene måtte jeg kutte av halve korken bak for å få den til å passe, men fint ble det
Når alt var ferdig puttet jeg mose i sprekkene slik at ikke fisk eller reker skal få muligheten til å komme bak korken. Vi tok oxo og forseglet med silikon på toppen slik at verken fisk eller reker skulle komme seg over og bak

Gleder meg til korken er ferdig å farge slik at man ser bakgrunnen litt bedre, må skaffe nytt lysrør til det karret å tenker jeg.
Det som er i nå gir veldig gult lys.
Wow
det der var helt rå flott=) brs tråd, gøy med bilder
Gadd ikke kutte så mye jeg, det ville vært veldig mye arbeid når korken var så rund som den var :P Regner med at jeg uansett ikke ville fått det helt tett, sånn at noen alltid vil komme inn. Nå er det masse plass sånn at de kan komme både inn og ut, så da fungerer det heller som en stor hule. Skal ha en del mose der jeg og, og på utsiden av bakveggen skal jeg bare sette noe svart papp, sånn at det ikke kommer lys gjennom den veien
Korkbakgrunner er kjempestillige! Dette ble veldig bra, Kjetil
Gleder meg til å se resten, bilder av karet med vann og planter i.
det blir nok stilig det, funderte på en sånn bakgrunn selv engang, men det ble aldri noe av :p
Takk for det Utrolig hva man får ut av kork til 120 kr

Det ble et par stykker til overs, så de slang jeg bare oppi for å flyte rundt i de andre karene. Det var veldig populært hos flere faktisk, tetraene stimer under dem i karet på rommet, og i storkaret hang det to store ancistruser og sutta på undersiden da jeg kom hjem i stad.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap