Kjetils foto og videotråd (side 28)

den lampa ser ikke altfor happy ut :p
Dakars voven. Har far vært slem med deg nå

Vi får håpe at han er litt mindre hyper nå da Kjetil. Var jo litt overalt sist jeg og Galemor besøkte deg.
Hvordan går det med saltvannskarret da? Noe forandring å se?

Mvh Jan Rune
Han var rolig da dere var her

Det går bedre. Har fortsatt ikke kommet skum helt opp, men nå er det 3-4 cm opp i røret. Virker som jeg har begynt å få en del røde alger i karet nå, det er vel godt er det ikke?
Kjetilv
Han var rolig da dere var her :) Det går bedre. Har fortsatt ikke kommet skum helt opp, men nå er det 3-4 cm opp i røret. Virker som jeg har begynt å få en del røde alger i karet nå, det er vel godt er det ikke?


Eh! Nei!

Røde alger er vel egentlig ikke så bra det. Hvis det ikke er Kalkalger da

Kan være Cyano eller dino du har fått i karret. Karret har jo vært igjennom litt i det siste eller hur?

Les litt om det her: http://www.saltvannsakvariet.no/cyanobakterier.htm
eller her: http://www.saltvannsakvariet.no/dinoflagellater.htm

Mvh Jan Rune
De røde algene er borte, og skummeren fungerer greit nå. Var vel bare en fase.. Har fått inn mer lys og

Karet på soverommet mitt har blitt gjort om til mallekar, med masse omflytting fra storkaret. Her er to av småhannene som krangler litt om territorie og en malletablett (som en annen fyr spiste opp mens de krangla)
<embed src="http://www.youtube.com/v/fNppJzKzC3c&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Det blir mer liv 30 sek uti filmen
Halla Kjetil!

Bra at det ordna seg da

Er bare å spørre så får du svar på det du måtte lure på om saltvann

Kult malle karr du har satt opp.

Mvh Jan Rune
Takker
Kommer fler bilder derfra, det her var bare noen som sloss rett foran meg mens jeg satt og rota med kameraet :P De var skikkelig morsomme å se på, bøyde seg for å gjøre seg store. Håper på barn etter hvert, er ihvertfall en dame oppi der
I dag så jeg at palettciklidene mine var ute av karet med unger igjen. Denne gangen er det faren og den lille dama, dvs at han faktisk er utro mot kona si :/ slemt gjort
Da var det på tide med noen bilder igjen, alle er fra mallekaret på soverommet:

[External Image]
[External Image]

To-etasjers hus:
[External Image]

Et oversiktsbilde:
[External Image]

Fornøyd med stor hule:
[External Image]

Disse to må ses i sammenheng, det var noen som prøvde å ta hula hans:
[External Image]
[External Image]

[External Image]

Venstre side:
[External Image]

Hele karet:
[External Image]

Høyre side:
[External Image]

(Elendig) bilde av golden nugget:
[External Image]

L-104
[External Image]

Hele karet igjen, med lys fra siden:
[External Image]
Hvis du utnytter høyden mere, bygge det bolighuset lissom
Har vurdert det, men da må alt settes sammen med silikon og sånn, ellers kan det bli veldig ustabilt Men har tenkt til å bygge på litt mer mot midten etter hvert.
Ja er jo klart man må bruke silikon når man bygger i høyden, kjipt om det skulle kolapset over noen fisker eller slått sprekk i ei rute osv.

Ser for meg planene allerede, syntes det var fint med de grove steinene dine, kunne godt tenkt meg å brukt de for å bygge opp noe. *hodet ser og planlegger helt vilt, fullstendig uten min kontroll*
Ja, det er flotte steiner. Mallene liker dem godt også. Så langt er det ikke så mange tette huler, men jeg vil begrense hvor mange steder de kan ha barn :P Vil ikke ha det helt fullt heller
Æh det begrenser seg vel litt selv.
Men er ikke du på jobb idag??
Jeg jobber bare fram til lunch jeg :P
Hva med deg?
Jeg er ganske fornøyd med hvordan det har blitt da Skal ut og hente damer til karet i kveld
Hjemme fra jobb nå, hadde pause istad.
Det var da korte dager, noen spesiell grunn til det??
I dag har jeg vært på en koselig tur til Vestfold. Først var jeg innom Krizoo og kjøpte 2kg LS, som viste seg å være skikkelig god. Det var masse levende på den, til og med to knøttsmå krabber og noe som ligna på en microanemone.
Etter det var jeg innom Galeanne før vi dro til mioo76 for å kjøpe damer til mallekaret mitt. De er på plass nå, og det ser ut til som at de har det bra, selv om det ikke har lagt egg ennå. Kanskje litt mye å håpe på den første timen :P
kjøpe damer.. høres ut som du har vært på bordell og kjøpt deg noen horer :p
Neei, var da ikke det. Det nærmeste sånn var vel at jeg fikk en klem av Anne :p
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap