Kjetils foto og videotråd (side 30)

Halla Kjetil!

Den pussereka di er ingen pussereke men en Boksereke (Stenopus hispidus)
Skal være greie å ha ikarret de. Har sjøl to stykker her i mitt karr. Saltvanns guruen har talt

Mvh Jan Rune
kommer de i olje, vann eller saltlake jan rune?
Sanne
kommer de i olje, vann eller saltlake jan rune?


He,he! Very funny Susanne

Les mer om den her du: http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=497+525+698&pcatid=698

Mvh Jan Rune
reke på boks :p kunne ikke dy meg når du gjør det så fristende... :p
I følge wikipedia er en boksereke også en type pussereke, bare at de er litt større enn den typiske modellen :P De labber for eksempel rundt i munnen til murener og vasker der.
[External Image]

Fin er han ihvertfall Selv om den sitter mye stille akkurat nå. Er vel litt overraska
Hei Kjetil!

Der må jeg være uenig med Wikipedia på det området. Den er en åtsels eter og ikke en pusereketype. Tror jeg har litt mer peil med mine 19 år med saltvannserfaring, enn ett eller annet innlegg på en usikkra nettside. Den nettsiden du refererer til kan være vel og bra den, men jeg stoler ikke helt på slike nettsteder.

I akvarium bør den holdes single eller i etablert par som hos meg. Fikk de som par når jeg bestillte de. Forsåvidt meg bekjent pleier den å henge opp ned i steinhuler eller krabbe rundt i skyggene og komme frem når det er mat å få. Den er egentlig litt sky av seg.
Hos meg ser jeg de oftere når lyset er av.

Mvh Jan Rune
Oki.
Hva skal jeg gi dem å spise da? Scampi?
Hei Kjetil!

Er bare å fortsette å mate som vanlig det. De eter så si nesten alt de kommer over. Har ikke mata med scampi til dem, men jeg bruker vanligvis mye frossen Artemia i mitt karr.

Mvh Jan Rune
Oki, da skal de nok få litt sånn ja
Blitt en stund sia jeg har posta her nå.

Har vært på en del turer til et sted jeg aldri har vært før, selv om det er i nærområdet. Det er et flott sted med en nydelig elv.
Kunne gjerne tenke meg å bygge om storkaret mitt til denne biotopen, men da må jeg jo kvitte meg med de som er der fra før da :P Er blant annet en del små fisk i elva som ser veldig akvarievennlige ut

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Har ikke testa vannverdier og slikt ennå, men det er nok småsurt vann
nydelig er det hvertfall. jeg har skogen rett utenfor vinduet, burde bli flinkere til å gå ut og ta bilder ser jeg :p
Jepp. Lurer på om corydorasene mine skal på leirskole der i sommer :P
blir kanskje litt kaldt.. og mulig du ikke får tak i dem igjen :p
Er en grunn bekk, så vil tro den er ganske varm. Og de kommer nok når jeg roper på dem. De er flinke skjønnerdu, sånne som dine som står i pyramideform
Dagens lærdom: Ikke vask innsiden av saltvannskaret med masse sår på armene...
I helga var det akvarietreff i Oklungen. Det var veldig trivelig. I dag ble jeg sittende på en brygge med Reefer, Ian Fuller og en til mens Galeanne og Morten var ute og henta fisk til akvariet mitt:P
Til slutt endte jeg opp med 4 ørret, 1 sik og 6-7 gjedder.
Halla kjetil!

Den andre personen på bryggekanten var Mark Breeze, en annen kjent figur i akvarieværdenen fra UK.
Synd du missa foredraget med Hans Georg Evers ut på natta. Dæsken døtte å mye assbear (Aas øl) det gikk unna da

Mvh Jan Rune "Reefer" Røed
kan ikke si jeg så så mange rompebjørner jeg da...
synd jeg ikke fikk vært med ned i strandkanten, men så skulle dere jo egentlig bare plukke et par planter :p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap