Arrowana - ofte kjent som aros. litt farger (side 5)

Og vær vennlig Mona, ikke fei alle mennene over en kam. Noen av oss er like flinke barnepass og sånn, som dere damer.
Og ja, jeg spekulerer mye på et kar på min. 1000 liter, det ideelle hadde vært 1x1x2 meter, 2000liter. Vi får bygge det opp i kjelleren til Ken og starte med arowana. Like greit å starte med et stort med en gang, eller hva?

Jon
jeg kan sørge for huset jeg, tror dere 5x3 meter er nok
Jon Bruce
Og vær vennlig Mona, ikke fei alle mennene over en kam. Noen av oss er like flinke barnepass og sånn, som dere damer:-). Og ja, jeg spekulerer mye på et kar på min. 1000 liter, det ideelle hadde vært 1x1x2 meter, 2000liter. Vi får bygge det opp i kjelleren til Ken og starte med arowana. Like greit å starte med et stort med en gang, eller hva? Jon


Begynner stort med engang ja Jon, slik man skal tenke.
Har jo rimelig god plass i kjelleren, så vi begynner å bygge.
Noen spesiell Arowana dere ville prøvd dere på da?
Arowana som hopper
Har lenge leita etter Dokumentarfilm med arowana.. Fant et lite klipp iallefall på youtube.
Skjønner nå hvorfor det hender at det smeller i akvarie toppen her hjemme

[URL=http://uk.youtube.com/watch?v=B3hUJZ9vjQk&feature=related hunt][/URL]

Legger med noen bilder av mine 2 silver arowna.
Jeg visste ikke at de kunne det der! Så utrolig stilig! Og nå skjønner jeg hvorfor jeg har hørt rykter om at de kan knuse dekkglass som ikke er tykt nok.
Lett å se for seg at en flue som lander på (det for tynne) dekkglasset kan skape skikkelige problemer ette å ha sett den hoppinga der ja.

Stilige fisker!
Har selv en Silver dame på ca 55 cm. Har prøvd lenge å selge denne, ikke lett.
Den må desverre bort på grunn av plassmangel, ser forøvrig ut som det ender med avliving....
Her ble det brått slutt.
Tror du kom med en dreper i siste innlegg Vidar-A

Kiipt at du må avlive. men det står vel ikke på plassen? Har vel ikke vokst ut av 4000litern? Skal du legge ned stor karet?
Øyvind
Storkaret skal brukes til vinterlagring av Koi. Deretter legges det ned ja. Trenger plassen til andre ting. Driver å bygger nytt akvariehus, hvor det vil bli et amazonas kar på 8-10 000 liter. Men det blir ikke klart på noen år enda. Så arowanaen må bort. Begynner å haste nå... Har dessuten mer rokker på gang, og de prioriteres.
Utrolig mange som prater om arowana, men det er tydelig at det ikke er mange som egentlig har plass eller interesse for disse flotte fiskene.
Inaktiv bruker
jeg har inetese.for sån fisk.men ikke plas til dem.søren jeg sa jo til pappa.at vi ikke skule hive.badekaret når vi bya til.en dus fnis. =
Vidar-Alexander
Storkaret skal brukes til vinterlagring av Koi. Deretter legges det ned ja. Trenger plassen til andre ting. Driver å bygger nytt akvariehus, hvor det vil bli et amazonas kar på 8-10 000 liter. Men det blir ikke klart på noen år enda. Så arowanaen må bort. Begynner å haste nå... Har dessuten mer rokker på gang, og de prioriteres. Utrolig mange som prater om arowana, men det er tydelig at det ikke er mange som egentlig har plass eller interesse for disse flotte fiskene.


Nei det er en del som prater, er fasinerte og til og med kjøper når de er små.... men det er ikke så mange som er interessert i et stort og majastetisk eksemplar dessverre....

Liz H
[Nei det er en del som prater, er fasinerte og til og med kjøper når de er små.... men det er ikke så mange som er interessert i et stort og majastetisk eksemplar dessverre....


Dette innlegget til Liz H syns jeg var dypt. Hvilket betyr at alle burde tenke seg om å se litt frem når de anskaffer seg en Arowana. *Peace*
Så sant så sant. Min storkoser seg i mitt 4000 liter. Man bør tenke at fisken skal kunne leve der, også når den vokser. Men det er vel ikke mange nok "enda" som har så stor plass.
Jeg synes arrowana er en flott fisk jeg - og kunne godt tenke meg å hatt en sånn... om de hadde stoppet å vokse på 20 centimeter, vel å merke...

Ut fra penger og innsats vi legger i akvariehobbyen, hadde det vært mulig å ordne et digert akvarium til arrowana, men vi prioriterer annerledes. Min kjære vil ha praktbotia-artskar på sikt. Minimum 1200 liter, de går i 480 liter nå og selv har jeg min hovedinteresse innen L-maller og cory.

En fisk som ikke kan kobineres med særlig hell med våre fiskearter, må dermed velges bort hos oss også.
Det forstår jeg godt. Det er slik at en Arowana har sine særskilte ønsker /krav. Basert på str oppførsel og væremåte. Samt måltider og forinntak.

Det er ikke til å stikke under en stol - at de tilnærmet krever ett eget artskar disse også. Av den årsak håper jeg denne tråden har vært informativ for mange.

Både mht fargenyanser - str - samt krav til sine omgivelser.

En ball ble kastet... tok du han?:::
Noen bilder fra kveldens fôring, med 0,5 kg rå sei.
Jenta er ca 60 cm.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Arowana tank m. flere i.....
Da viser vi ett bilde at det går an å ha flere Arowana i samme tank, men du skal vite hva du gjør....

Legger også med ett bilde av en ypperlig fisk å ha sammen med Arowana. Dvs, Sumatrisk Tigerfisk(Datniodes Micropelis) Kildedata : monsterfishkeepers.com

Enjoy!
hmmmm artig, akkurat samme fiskene som jeg har.. bare det at mine ikke er like store som de på bilde da (flotte fisker).. 8-) men joda absolutt fasinerende fisker begge to, å nesten like sultne faktisk.. jeg har lenge gått å vært litt bekymret for disse tigerfiskene for disse er agressive, men det virker som om de går mye på bunnen hos meg å aroen liker seg jo endel høyere i vannet.. så det har gått veldig bra til nå, så dette var flott da kan jeg slå meg litt til ro i alle fall, trodde kansje jeg hadde bommet grovt når jeg hadde disse sammen.. 8-)
Du har nok truffet helt rett på mixen av disse fiskene. Veldig mange akvarister har disse to artene sammen:

Det er som du sier en er bunnfisk, den andre liker seg best i vannflaten.

NB: Tigerfisken blir inntil 45cm stor og er en rovfisk. Hvilket betyr at det kan være hensiktsmessig at Arowanen er litt større en denne når du setter de sammen. Ellers er den bare en munnfull....

Enjoy!
Tilfeldig bekjentskap
© Tore Galta
Reklame for plussmedlemskap